AVM'lerin Sayısı 10 Yılda 379'a Çıktı!
AVM Ciro Endeksi Arttı!
Ankara'daki İki Büyük AVM'de...
“AVM Sektörü, Yeni Kanunlara...
AVM Yatırımları 53,5 Milyar...
AVM Yapacaklardı Altından Tarih Çıktı
AVM'lerde Ziyaretçi Azaldı, Ciro Arttı
Atatürk Stadyumu'nun Yerine...
Konut Yağmuru Mobilyaya da Değdi
Mobilya Sektörü Hedef Büyüttü
Mobilyacılar KDV İndirimi Bekliyor
Mobilya Sektöründe Bu Yıl...
Mobilya İhracatında Irak Pazarı...
İstanbul Mobilya Fuarı
“Artık İhtisas AVM’lerinin Oluşması Gerekli”
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan, tüketicilerin mobilya ihtiyaçlarını tek bir çatı altında rahatlıkla bulabilmesi için ihtisas AVM’lerinin oluşması gerektiğini söyledi.
Türkiye mobilya sektörünün çatı kuruluşu olan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan, mobilya sektörünün gelişmesi ve tüketicilerin tüm ihtiyaçlarını tek bir çatı altında toplayabilmeleri için bütüncül AVM’lerin kurulması gerektiğini belirtti.
Doğan: Perakende sektöründe tüketicinin gücü yadsınamaz MOSDER’in Nielsen Araştırma şirketine yaptırdığı ‘2015 Tüketici Tutum Davranış, Marka, İmaj ve Konumlama Araştırması’na göre Türkiye’deki tüketicilerin mobilya alımını yüzde 70 oranında cadde mağazalarından gerçekleştirdiğini yineleyen Doğan, müşterilerin rahatlığı için tek çatı altında birleşmenin önemine vurgu yaptı. Firmaların kış koşullarında da rahatlıkla müşterilerine hizmet sunması gerektiğini söyleyen Doğan, “Perakende sektöründe tüketicinin gücü yadsınamaz bir gerçek. Tüketiciyi memnun etmeyip, alışverişi için rahat bir ortam sunmazsanız bir süre sonra sizden alışveriş yapmamaya başlayacaktır. Bu nedenle mobilya sektörü olarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecekleri ve birçok marka ile konsepti bir arada bulabilecekleri ihtisas AVM’lerinin oluşması önemli” dedi. “AVM’ler bütünselci bakış açısıyla kurulmalı” MOSDER olarak sektörün bu ihtiyacının farkındalığıyla hareket ettiklerini söyleyen MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı Doğan, sektörün çatı kuruluşu olarak bu ihtiyaca çözüm üretmeye başladıklarını açıkladı. Doğan, “Sektörümüzde ortak kampanyalar önemli. Amacımız belli dönemlerde ortak kampanyaların yapılabileceği, tüketicilerin birçok ihtiyacını bir arada bulabileceği bir AVM oluşturmak. Ve fakat bu AVM’lerin içerisinde sadece mobilya satılması sektörün gelişimini yaralayabilir. Bu nedenle MOSDER olarak, ‘Mobilya AVM’lerinde sadece mobilyanın satılması doğru değildir’ sözünü benimsiyoruz. Biz burada mobilya ağırlıklı fakat mobilyayı destekleyen yan sanayii ile birlikte beyaz eşya, züccaciye gibi komple bir yapı inşa etmeyi hedefliyoruz.” |