1 Günde 10 Milyon Eve Yetecek...
Yabancılar, Mobilyada Ciddi...
Mobilya Sektöründe Son 20...
Dünya Devi Olmaya Altyapı İzin Vermiyor
Mobilyaya Sünger Zammı Kapıda
“Artık İhtisas AVM’lerinin...
Konut Yağmuru Mobilyaya da Değdi
Mobilyacılar KDV İndirimi Bekliyor
Mobilya İhracatında Irak Pazarı...
Mobilyacıların Hedefi 3,2...
Mobilya Sektörü Hedef Büyüttü
Mobilya Sanayicileri ve İş Adamları Dernekleri Federasyonu Başkanı, Türkiye'nin mobilya ihracatında her geçen yıl cirosunun arttığını, dünya pastasından daha fazla pay aldığını söyledi.
Mobilya Sanayicileri ve İş Adamları Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Başkanı Ahmet Güleç, mobilya ihracatında 12. sırada yer alan Türkiye'yi 2023 yılında 5. sıraya yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi.
Güleç, yaptığı açıklamada, Türkiye'de mobilya sektörünün her geçen yıl cirosunun arttığını, dünya pastasından daha fazla pay aldığını söyledi. Dünya ekonomisinin küçülmesinin bütün sektörler gibi mobilya sektörünü de etkilediğini dile getiren Güleç, "Dünya ekonomisi küçülmesine rağmen Türkiye, yüzde 3'lük kayıpla dünya mobilya ihracatında 12. sıradaki yerini korudu. 2023 hedefimiz 5. sıraya yükselmek. Mobilya ile ün salmış ülkeler var. İsveç ve Danimarka gibi ülkeleri geride bırakarak mücadelemizi sürdürüyoruz. Daha fazla ihracat yaparak yolumuza devam ediyoruz. Bu da Türkiye'de yıllardır aslında dışa yönelik başarılı bir dış politika ve güçlenen iç piyasadaki istikrarın neticesi. Biz hiçbir zaman ümidimizi kaybetmeden dünya mobilya ihracatında 5. sıraya yükselmeyi arzuluyoruz ve bunun altyapısını yapıyoruz." değerlendirmesinde bulundu. "Dış ticareti geliştirmek için imaj önemli" Düzenledikleri CNR Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı'nın (İMOB) dünyanın en önemli fuarları arasına girdiğini anlatan Güleç, "13'üncüsünü 24-29 Ocak 2017'de yapacağımız fuarı daha etkili, daha coşkulu ve dünyadan çok daha önemli alıcıların geleceği bir platform haline getireceğiz. Aynı zamanda dünyanın önemli tasarımcılarını getirip, CNR İMOB'da müşterilerimizle, üretici derneklerimizle, ihracatçı üyelerimizle buluşturacağız. Dış ticareti geliştirmek için imaj önemli. İmajın yanında özellikle sektöre yön veren tasarımcı, iş adamı ve profesyonel çalışan gibi nitelikli insanları buluşturmamız lazım." diye konuştu. Bu yıl ihracat hedeflerinin 3 milyar dolar olduğunu dile getiren Güleç, şöyle konuştu: "Geçen yıl 2 milyar 315 milyon dolar ihracat yaptık. Bu sene sonu hedefimiz 3 milyar dolar. Biz bu hedefe çok uzak değiliz ama maalesef dünya konjonktüründeki olaylarla hedefimize yaklaşmak için çok daha fazla çaba sarf etmemiz lazım. Önümüzde daha 4 ay var. Bunlarla ilgili biz yine çok ciddi çalışmalar yapıyoruz. Önümüzdeki ilk programımızda Şangay'a gidiyoruz. Dünyanın en önemli fuarlarından biri. 40'a yakın Türk mobilyacısıyla biz Şangay'da dünyaya hitap edeceğiz. Hemen arkasından ABD fuarına gideceğiz. Tabi bu arada özellikle, Hindistan'da da İstanbul İhracatçılar Birliği'nin açacağı İNFO standıyla yine dünyadaki müşterilerimize hitap edeceğiz, onları orada ağırlayacağız." |