Alışveriş Merkezleri Tarihe Karışıyor
AVM'lerin Sayısı 10 Yılda 379'a Çıktı!
AVM Ciro Endeksi Arttı!
Kirada TL'ye Geçme Çağrısı...
Ankara'daki İki Büyük AVM'de...
“AVM Sektörü, Yeni Kanunlara...
AVM Yatırımları 53,5 Milyar...
AVM Yapacaklardı Altından Tarih Çıktı
Atatürk Stadyumu'nun Yerine...
“Artık İhtisas AVM’lerinin...
AVM Ciro Endeksi Düştü
'Rezidans, AVM Değil Kamusal...
AVM'de Açılacak 'Hayvanat...
AVM İnşaatında Kat Çöktü: 5 İşçi Yaralı
Re-Pie, Dört AVM Projesini Satın Alıyor
AVM’nin Eksi İkinci Katına...
Bursa’da Üstüne AVM Yapılan...
Yabancı Yatırımcının AVM İştahı Kaçtı
"Basmane Çukuru"nda AVM Yapılmayacak
Nisan 2016’te AVM Ciro Endeksi...
"Anadolu, Büyükşehirlere Karşı...
Dev AVM için Yeni ÇED Süreci!
AVM'ler Ciroda Hız Kesti
Alsancak’taki AVM Projesine Yargı Freni!
AVM'lerde Ziyaretçi Azaldı, Ciro Arttı
Eylül ayında AVM'lerde ziyaretçi sayısında yüzde 4,7 azalma yaşandı. Buna karşın aynı ay ciro endeksi yüzde 7,6 artış gösterdi.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin eylül ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2016 Eylül döneminde bir önceki yılın eylül ayı ile karşılaştırıldığında nominal yüzde 7,6'lık bir artışla 199 puana ulaştı.
AVM Endeksi verileri üçüncü çeyrek bazında da geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 1,6 artış gösterdi. Endeks üçüncü çeyrekte 191 puana ulaştı. AVM'lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Eylül 2016 döneminde İstanbul'da 819 TL, Anadolu'da 720 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği Eylül 2016'da 760 TL'ye ulaştı. Çeyrek bazlı metrekare başına düşen cirolarda 3. çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 4'lük bir düşüş yaşandı. 2016 yılı 3.çeyrekte metrekare verimliliği 729 TL şeklinde gerçekleşti. Geçtiğimiz yılın eylül ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Eylül döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 8'lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise AVM'lerdeki diğer* alanlar kategorisinde yüzde 23'lük artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın eylül ayı ile karşılaştırıldığında Eylül 2016'da hipermarket kategorisi yüzde 16, giyim kategorisi yüzde 12, yiyecek kategorisi ciroları yüzde 2, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 0,5 artış kaydederken teknoloji kategori ciroları yüzde 21 oranında düşüş gösterdi. Ziyaretçi sayısı azaldı Eylül 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 4,7'lik azalma yaşanmıştır. Ziyaret sayısı endeksi üçüncü çeyrek bazında da geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 3,8 oranında düşüş gösterdi. |