1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
Çanakkale Köprüsü Yükseliyor,...
1915 Çanakkale Köprüsü’nde...
1915 Çanakkale Köprüsü İçin...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde Yeni Aşama
1915 Çanakkale Köprüsü Çalışmaları...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü Kule...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü’nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde...
1915 Çanakkale Köprüsü’nün Kule Ayakları Yüzdürülmeyi Bekliyor
1915 Çanakkale Köprüsü’nün deniz içerisine konulacak destek ayakları tamamlandı. Avrupa ve Asya yakalarında köprünün deniz içindeki ayaklarını oluşturacak, her biri neredeyse futbol sahası büyüklüğünde olan 2 kule kesonunun inşa edildiği karadaki kuru havuz, suyla dolduruldu.
1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında önemli bir aşama tamamlandı. Avrupa ve Asya yakalarında köprünün ayaklarının oturacağı deniz tabanına, çapları 2,5 metre olan toplam 357 demir kazık çakıldı. Gelibolu İlçesi Sütlüce köyü sınırları içerisinde, karadaki kuru havuzda ise köprü kule ayaklarının temelini oluşturacak kesonlar tamamlandı. 20 metrelik yüksekliği ve 75x 84 metrelik çapıyla neredeyse birer futbol sahası büyüklüğünde olan köprünün deniz içerisindeki iki destek ayağının inşa edildiği kuru havuz, suyla dolduruldu. Yapımı tamamlanan köprünün denizdeki iki destek ayağı, hava koşullarının uygunluğuna göre önümüzdeki günlerde aynı şantiye içerisinde bulunan yaklaşık 400 metre mesafedeki ıslak havuza römorkörler yardımıyla nakledilerek, çalışmalara burada devam edilecek. DHA'da yer alan habere göre; iki ayağın 18 Mart 2019 tarihinde, deniz içerisindeki kuleleri için çakılan kazıkların üzerine konulmasıyla, köprünün temeli tamamlanmış olacak. Bu tarihten itibaren de asma köprüsünün kuleleri yükselmeye başlayacak. Projenin toplam uzunluğu 101 kilometre 31 Mart 2017 tarihinde yapımına başlanan Malkara-Çanakkale otoyolu, İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak. Proje ile; Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonu sağlanacak. Bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunulacak. Marmara'yı Ege'ye bağlayacak |