1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
Çanakkale Köprüsü Yükseliyor,...
1915 Çanakkale Köprüsü’nde...
1915 Çanakkale Köprüsü İçin...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde Yeni Aşama
1915 Çanakkale Köprüsü Çalışmaları...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü’nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
1915 Çanakkale Köprüsü’nün...
1915 Çanakkale Köprüsü'nün...
Çanakkale Köprüsü Bölge Yatırımlarını...
1915 Çanakkale Köprüsü Kule Kesonu Denizle Buluştu
18 Mart 2017 tarihinde temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsünün, deniz içerisine batırılacak kule kesonlarının kuru havuzdaki inşaatı tamamlandı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 18 Mart 2017 tarihinde temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü´nün, deniz içerisine batırılacak kule kesonlarının kuru havuzdaki inşaatı tamamlandı. Asya yakasındaki kulenin ayağını oluşturacak 74 metre genişliğinde, 83 metre uzunluğunda, 20 metre yüksekliğinde ve 50 bin ton ağırlığındaki kule kesonu, römorkörler tarafından çekilerek, denizle buluşturuldu. O anlar drone ile görüntülendi. Keson temelinin, kuru havuzdan ıslak havuza alınması çalışması yaklaşık 18 saatte tamamlanacak. 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında önemli bir aşamaya geçildi. Avrupa ve Asya yakalarında köprünün kule ayaklarının oturacağı deniz tabanına, çapları 2,5 metre olan toplam 368 demir kazık çakıldı. Gelibolu ilçesi Sütlüce köyü sınırları içerisindeki şantiyede bulunan kuru havuzda yapılan kule keson temellerinin inşaatı da tamamlandı. Asya yakasındaki kule ayağana ait keson temeli, bugün saat 06.00 sıralarında başlatılan çalışmayla, içi su doldurulan kuru havuzdan römorkörler tarafından çekilerek, denizle buluşturuldu. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü´ne ait Kurtarma-9 ve Kurtarma-10 römorkörlerinin çektiği keson temeline Fairplay-31 ve Bugsier-30 adlı römorkörleri de yönlendirmede destek oluyor. 74 metre genişliği, 83 metre uzunluğu, 20 metre yüksekliği ve 50 bin ton ağırlığıyla neredeyse bir futbol sahası büyüklüğündeki keson temelinin, aynı şantiye içinde bulunan yaklaşık 400 metre mesafedeki ıslak havuza alınması çalışması, yaklaşık 18 saatte tamamlanacak. Avrupa Yakasına ait keson temeli cuma günü taşınacak Projenin toplam uzunluğu 101 kilometre
Karayolları Genel Müdürlüğü´nce, 26 Ocak 2017 tarihinde gerçekleştirilen Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projesi kapsamındaki, 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren Malkara-Çanakkale otoyolu kesimi yapişletdevret projesi ihalesini, yapım ve işletme süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün teklif veren Limak-Yapı Merkezi-SK-Daelim Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere, toplam 101 kilometrelik bölümü kapsayan proje, Malkara´nın güneyinden, Şarköy´ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek, Evreşe´nin doğusundan Gelibolu Yarımadası´na ulaşacak. Gelibolu´nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçecek. 31 Mart 2017 tarihinde yapımına başlanan Malkara-Çanakkale otoyolu, İstanbul´u Çanakkale´ye ve sonrasında Kuzey Ege´ye bağlayacak. Proje ile Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonu sağlanacak. Bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunulacak. Marmara'yı Ege'ye bağlayacak Dünyanın en büyüğü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacak. |