Yarım asırdır, rengin dekorasyonda kullanımına öncülük eden ve sunduğu
koleksiyonlar ile insanların hayatına renk katan Marshall Boya,
asırlardır canlılığını koruyan renklere, çağdaş mekânlarda yeniden hayat vermek
üzere Osmanlı Sanatı Uzmanı Serdar Gülgün ile işbirliği yaptı.
Bu işbirliğinden doğan Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu,
kültürümüzdeki çokrenkliliğin en tatlı tarafından başlayarak, geçmişimizdeki
renkleri bugüne taşıyor ve yaşam alanlarına çağdaş bir Osmanlı
esintisi getiriyor.
“Bir dokunuşla bambaşka”
sloganıyla gerek geliştirdiği yenilikçi teknoloji ve ürünler gerekse hayata renk
ve estetik katma misyonu ile “ilk”lerin öncüsü olan Marshall
Boya, şimdi de asırlardır canlılığını koruyan renklere, çağdaş
mekânlarda yeniden hayat vermek üzere Osmanlı Sanatı Uzmanı Serdar
Gülgün ile bir işbirliği yaptı ve yepyeni bir koleksiyon yarattı.
'Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu' adı ile tüketicilerle
buluşacak olan bu yeni serinin tanıtım toplantısı, 14 Nisan
Çarşamba günü, Gülgün’ün, Osmanlı ruhunu günümüz yorumu ile yaşatan,
eski bir av köşkünden muhteşem bir mekâna dönüşen
Çengelköy’deki evinin özel atmosferinde
gerçekleştirildi.
Marshall Boya ve Vernik Sanayi A.Ş. Genel Müdürü
Feridun Uzunyol, yeni ürünler ve teknolojiler geliştirme
konusuna büyük önem veren Marshall’ın, Serdar Gülgün işbirliği ile Osmanlı
renklerini yeniden canlandırmaktan mutluluk duyduğunu belirterek: “Marshall
olarak, her zaman yenilikçi yaklaşımlarımız ile gerek ülkemiz ekonomisine ve
sektörümüze gerekse insanların hayatına hep daha iyisini sunmayı hedefliyoruz.
Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu da bu temel
yaklaşımımızın en son eseri aslında. Tarihin, asırların gizemini taşıyan ve
sadece ülkemizde değil, modern dünyamızda hala canlılığını koruyan Osmanlı
kültürünün, o zengin ve değerli mirasın en tatlı renklerini bu koleksiyona
sığdırmaya çalıştık. Umarız, tüketicilerimiz de bu koleksiyondan en az bizler
kadar keyif alır” dedi.
“Nasıl
renksiz bir hayat düşünülebilir?”
Marshall Osmanlı Renkleri
Koleksiyonu fikrinin çıkış noktasının çok insani bir soru ile başladığını
vurgulayan Osmanlı Sanatı Uzmanı Serdar Gülgün ise konuşmasında
şunları dile getirdi:
“Renksiz insan, renksiz tabiat, renksiz tarih,
renksiz mekân... Renksiz bir hayat olabilir mi? Yoksa unuttuk mu renkleri? Oysa,
bugün olduğu gibi dün de hatta asırlardır renk neşe olmuş, zenginlik ve asalet
ifadesi olmuş. Renge ulaşmak mutluluk olmuş, başarı olmuş ve gücün kanıtı olmuş.
Ve ilham almak için şöyle bir geçmişimize bakmak kafi. Biz de, geliştirdiği
teknolojiler ve yenilikçi ürünler ile sektörde lider olan, sektörün önünü açan
Marshall ile birlikte tam da bu bahsettiğim yerden ilham alarak, yarattık bu
koleksiyonu.”
“Lokum, akide, şerbet ve kahve” tadında bir
koleksiyon
Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu,
“Lokum, Akide, Şerbet ve Kahve” olmak üzere renk ya da tat
olarak ifade edilebilecek 4 ana temadan oluşuyor. Serdar
Gülgün, bu temaları belirlerken, 4 rengin de hem asırlara meydan okuyup bugüne
gelmiş lezzetler hem de Osmanlı deyince dünyada ilk akla gelen ve Osmanlı ile
tüm dünyaya yayılmış tatlar olmasından yola çıkmış. Ayrıca koleksiyonda,
hikâyeleri ile göz kamaştıran; Çintemani, Kündekari, Balık Pulu,
Zencirek, Nar, Lale ve Karanfil olmak üzere 7
önemli Osmanlı motifi de bulunuyor. Bunlar da boyanabilir duvar
desenleri olarak, Marshall Osmanlı Renkleri Koleksiyonu’nun ayrılmaz birer
parçasını oluşturuyor.
Koleksiyonun renk kartelasını ve boyanabilir
duvar desenlerini görmek için lütfen
ilerleyiniz.
|