aşkent genelinde her geçen gün artan araç sayısı trafik sorununu da
içinden çıkılması zor bir duruma sokuyor. Sürücüler kentin genelinde çöken,
engebelerin oluştuğu köstebek yuvasını andıran yollardan, yayalar ise otopark
sıkıntısı nedeniyle kaldırımları işgal eden araçlardan yakınıyor. İnşaat
Mühendisleri Odası (İMO) Ankara Şube Başkanı Nevzat Ersan, kazı
yapılan yolda belirlenen şartlara uygun bir dolgu malzemesinin kullanılması
gerektiğini belirterek, “Aksi takdirde yollardaki çökme ve göçmeleri önlemek
mümkün değildir” dedi.
Başkentte ara sokaklardan ana caddelere kadar
kentteki hemen hemen bütün yolların çukurlar ve engebelerle dolu olması araç
sahipleri için güvenli bir sürüşü ortadan kaldırıyor. Yollardaki bozukluklar hem
araçlara zarar veriyor, hem de trafik kazalarının meydana gelmesine neden
oluyor. Ankara’nın hemen hemen her yerinde sürücüleri zor durumda bırakan ve
ulaşımı bir eziyete dönüştüren yolların bozukluğu kış aylarında yağışlı havayla
birlikte artıyor.
Ankara genelindeki yolların köstebek yuvasını
andırmasının başında ise yanlış yapılan doldurma çalışmaları geliyor. Herhangi
bir altyapı çalışması nedeniyle kazılıp tekrar kapatılan yollara atılan asfalt
zamanla yanlış yapılan doldurma nedeniyle çöküyor. Bu da yol üzerinde
çukurların, asfaltta ise çatlamaların ve engebelerin oluşmasına yol açıyor. Söz
konusu altyapı çalışmaları nedeniyle yap-boz tahtasına dönen yollar zamanla
yıpranak ya çöküyor, ya da yol güvenliğini bozan engebelerin oluşmasına yol
açıyor. Bir türlü bitmeyen ve uzayan altyapı çalışmaları aynı zamanda yolları da
çamur deryasına dönüştürüyor.
Kazalara neden
oluyor
Özellikle yağışlı havalarda içi suyla dolan derin
çukurların, sıradan bir su birikintisi görüntüsü vermesi nedeniyle araç
sahipleri büyük sıkıntı yaşıyor. Derin bir çukura düşen teker nedeniyle
sürücüler aracın kontrolünü kaybederken, bu durum da trafik kazalarına davetiye
çıkarıyor. Yerel yönetimlerin yanlış yaptığı asfaltlama çalışmaları da kent
genelinde yolların bozulmasına neden oluyor. Rögar kapaklarının yol ile aynı
seviyede bulunması gerekirken, zamanla yenilenen asfalt bu rögar kapaklarını
aşağıda bırakıyor.
Kaldırımlar
araçların işgali altında
Yollarda yaşanan bozukluklardan araç
sahipleri şikâyet ederken, yayalar ise kaldırımda yürüyecek yer bulamamaktan
yakınıyor. Yayaların kullanımına ayrılan kaldırımların dar ve kırık-dökük
olmasının yanı sıra, araçların kaldırımları park ettiği gözleniyor. Yapılan yol
çalışmaları ve çevre düzenlemeleriyle zaten pek çok kaldırım her yıl daha da
daralırken, araçlar günün her saati kaldırımların üzerine çıkarak park
edebiliyor. Araçların kaldırım üzerine park etmeleri nedeniyle yayalar genelde
yola inerek yürümek zorunda kalıyor. Özellikle Kolej, Kurtuluş’un ara sokakları
ve ana caddelerinde araçlar kaldırımların üzerinde bırakılıyor. Cemal Gürsel
Caddesi üzerindeki kaldırımlara bazen 4 araç yan yana park ederek, yaya geçişini
tamamen kapatıyor. Kaldırımların yüksek olmaması ve genelde yol seviyesine kadar
alçalması nedeniyle araçlar kaldırımları adeta açık bir otoparka
dönüştürüyor.
|