'Yeşil Yol’un Yüzde 55’i Tamamlandı
Stadyum, Mahkemenin Durdurma...
Karadeniz Yayları ‘Yeşil Yol’la...
Yeşil Yol Projesi'nde Standardı...
Temyiz Sürecindeki Yeşil Yol...
Ankara-Niğde Otoyolu Kırşehir...
Yeşil Yol Israrı Sürüyor
Yeşil Yol’da Israr Devam Ediyor
Danıştay’ın İptal Ettiği Yeşil...
Durdurulan Yeşil Yol’un İkinci...
Danıştay Yeşil Yol’u Durdurdu
‘Yeşil Yol’da Yürütmeyi Durdurma Kalktı, Çalışma Başladı
Karadeniz Bölgesi'nde, 9 ilin yaylalarını birbirine bağlayacak 2 bin 600 kilometre uzunluğundaki ‘Yeşil Yol’ projesine TEMA Vakfı tarafından açılan davada verilen ‘yürütmeyi durdurma’ kararı, Danıştay 6’ıncı Dairesi’nce yapılan değerlendirmeler sonucu kaldırıldı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından Doğu Karadeniz Turizm Master Planı kapsamında, Karadeniz yaylalarının birbirine bağlanması amacıyla 'Yeşil Yol' projesi hazırlandı. Proje ile Samsun, Ordu, Giresun, Tokat, Gümüşhane, Bayburt, Trabzon, Rize ve Artvin yaylalarının 2 bin 600 kilometrelik yol ağı ile birbirine bağlanması planlandı. Yaylalarda kesintisiz, kolay ve konforlu ulaşımın sağlanmasının amaçlandığı projede, 7 metre genişliğinde gidiş-geliş tek şerit olarak beton ve asfalt yol yapıldı. 9 ilin yaylaları ve turizm merkezlerini üst kottan birbirine bağlayan ve sona gelinen Yeşil Yol'un tamamlanmasıyla yeşile yolculuğun başlanması amaçlandı. DHA’da yer alan habere göre; projenin yapımına başlanılmasının ardından TEMA Vakfı, planın yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle 2011 yılının Aralık ayında Danıştay'a dava açtı. Dava kapsamında 2013 yılının Kasım ayında Danıştay üyeleri ile birlikte aralarında Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) öğretim görevlilerinin de yer aldığı bilirkişi heyeti, Doğu Karadeniz Bölgesi'nde 36 noktada 3 gün süreyle inceleme yaptı. Yapılan incelemenin ve hazırlanan Bilirkişi Raporu’nun ardından Danıştay İdari Dava Daireleri, bilirkişi raporlarına dayanarak 16 Ekim 2019 yılında Çevre Düzeni Planının 'yürütmesini durdurma' kararı verdi. ‘Yürütmeyi durdurma’ kararı kaldırıldı ‘Turizm konuşacaksak yol önemli bir çalışma unsuru’ Bölgede yürütülen çalışmaların yöre halkı tarafından memnuniyetle karşılandığını ifade eden Gültekin, “Hemen hemen totalde 4 bin 500 kilometrelik bir hattan bahsediyoruz. Bunun 2 bin 800 kilometresi Yeşil Yol kapsamında Özel İdare ve belediye sınırları içerisinde anılan yollarımız var. Diğer yollarımız da karayolları ağında olan yollarımız. Karayolları ağında olan yollarımıza biz bir çalışma yapmıyoruz. Neden, karayolları ağında olmasından dolayı ama belediye sınırlarımızda ve özel idare sınırlarımızda olan kısmıyla ilgili bir çalışma yapıyoruz. Burada biz eğer doğayı koruyacaksak, eğer yeşil kalkınma yapacaksak, bunu turizmle yapabiliriz. Bu doğrultuda yaptığımız çalışma bölge halkı ve kurumlarımız tarafından çok önem arz edildiğini biz geri dönüşümlerini alıyoruz. Gittiğimizde sahada oradaki muhtarlar, insanlar inanın buna ‘sizin yaptığınız yolla bu bölgede turizm hareketlendi’ diyor.” dedi. Gültekin, yürütmeyi durdurma kararının kaldırılmasının ardından projeye 266 milyon TL kaynak aktardıklarını da kaydederek, şunları söyledi:“2 senedir Yeşil Yol ile ilgili bir mahkeme vardı. Mahkeme kararından sebep kaynak kullanamadık. Sonuçta mahkeme idareyi haklı gördü. Bu devletin yolu. Bu devletin master planı çerçevesinde yaptığı bir önemli çalışma. Yakın sürede mahkeme, yürütmeyi durdurma kararını kaldırdıktan sonra 266 milyon lira gibi bir rakamı da Yeşil Yol ile ilgili kaynakları aktarmaya başladık. Bu çalışmayı biz hızlı bir şekilde devam ettiriyoruz. Bugüne kadar fiziki olarak birinci öncelikli yollarımızda yüzde 46 oranında bitmişlik var. İkinci öncelikli yollarımızda yüzde 41, üçüncü öncelikli yollarımızda ise yüzde 19 oranında bitirilme oranları var. İnşallah bu sene gelen kaynaklar, önümüzdeki alacağımız kaynaklarla bunları yüzde 60-70 taşıyıp, bölgedeki daha nitelikli turizm yapmakla ilgili kendimize hedef koyduk. Ben katkısı olan yereldeki bütün paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.” |