'Yeşil Yol’un Yüzde 55’i Tamamlandı
Karadeniz Yayları ‘Yeşil Yol’la...
Yeşil Yol Projesi'nde Standardı...
Kaynarca-Karasu-Kocaali Yolunun...
‘Yeşil Yol’da Yürütmeyi Durdurma...
Yeşil Yol Israrı Sürüyor
Yeşil Yol’da Israr Devam Ediyor
Danıştay’ın İptal Ettiği Yeşil...
Durdurulan Yeşil Yol’un İkinci...
Danıştay Yeşil Yol’u Durdurdu
Temyiz Sürecindeki Yeşil Yol için 266 Milyon TL Kaynak Aktarıldı
'Yeşil Yol' projesine karşı TEMA ve Fırtına İnisiyatifi’nin açtığı ‘yürütmeyi durdurma’ davası temyiz sürecinde iken projeye 266 milyon TL kaynak aktarıldı; yaylalara açılan yollara beton dökme işlemi başladı.
Doğu Karadeniz'in 8 ilinin yaylalarını birbirine bağlamak amacıyla DOKAP (Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı) tarafından yürütülen ‘Yeşil Yol’ projesine karşı, TEMA ve Fırtına İnisiyatifi, 2016 yılında SİT ve Milli Park alanı içinde yer alan bölgede yapılacak çalışmalara karşı dava açtı. 2019 yılında Danıştay İdari Dava Kurulu “yürütmeyi durdurma” kararı verdi ve dosyayı incelemek üzere Danıştay 6. Dairesi'ne gönderdi. 2021 yılında Danıştay 6. Dairesi, 60-70 kişilik bilirkişi raporu olmasına rağmen “Çevre düzeni planı hukuka uygundur” kararı verdi ve dosyayı kapattı. Dosyada temyiz süreci başlatıldı, süreç devam ederken projeye 266 milyon kaynak aktarıldı ve dozerler yayla yollarındaki çalışmalara kaldığı yerden devam etmeye başladı. 7 metre genişliğinde gidiş-geliş tek şerit olarak planlanan projede, yolun geçtiği yayla güzergahlarında oteller, restoranlar, bungalov evler, mesire yerleri, akaryakıt istasyonları yer alıyor. Dava devam ediyor İdarenin, yaylaları birbirine bağlayan yol kenarlarını imara açma sürecine geçtiğini ifade eden Demirci şunları söyledi: “DOKAP, basına yürütmeyi durdurma kararının kaldırıldığını servis etmiş. Neden bu şekilde servis ediyor. Bunu anlamak gerekiyor. Karar zaten eski tarihli bir karar. Yeşil Yol ana hatları ile tamamlanmış vaziyette. İdare,2500-3000 metrede tamamladığı yayla yollarında artık iskana, imara başlayacak. Onun hazırlığını yapıyorlar. Tali yollar yapacaklar, üçüncü yollar yapacaklar. Yaylaları bu yolla katlettiği, doğaya tecavüz ettiği yetmezmiş gibi bir de bu yollar üzerinde oteller yapılmasına müsaade edilecek, akaryakıt istasyonları yapılacak. Zorunlu olarak yapılacak. DOKAP'ın açıklamasından bunu anlıyoruz… Temyiz kararı lehimize sonuçlanırsa ne olacak peki? Yaptıkları yollara beton dökmeye çalışıyorlar. Biz davayı kazandıktan sonra bunun hiçbir önemi kalmıyor. Hukuken idarenin yapması gereken o yolları eski haline getirmektir. Bu mümkün mü? Mümkün değil.” Karadeniz Sahil Yolu'nun ruhsatı yok Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |