Küçük ayrıntılara dikkat! · Konuşmalarınızda
dev boyutta istatistik grafikler kullanmaktan çekinmeyin. · İnternet
sitelerinde dikey pencereler (vertical banner) kullanarak kampanya mesajlarınızı
olabildiğince çoğaltın. · Spor aktivitelerine ve sporcu ruhuna hitap edin.
Aksiyonlarınızda yerel takımların renklerini kullanmayı unutmayın. · Kadın
seçmeni ihmal etmeyin. Onların adına gönderilecek bir tebrik size olan ilgiyi
artıracaktır. · Her vaadinizi sloganlaştırın. Bu işi uzman bir kadroyla
yapın. Tıpkı reklamlarda olduğu gibi ilk üç sloganınızın "cıngılı" (reklam
müziği) bulunsun! · Sloganlarınızı olabildiğince seslendirmeye çalışın. ·
Vaatlerinizi paradoks eylemlerle ortaya koyacak simgeler yaratın. (Örneğin
çamurlu yollar için galoş, yoldaki çukurlar için yara bandı, hava kirliliği için
maske gibi) · Rakiplerinizle aynı kare içinde görünmemeye bakın. ·
Konumlandırma yaparken kendinizi çok renkli, rakipleri ise siyah beyaz renklerle
betimleyin. · Aynı kural parti amblemleri için de geçerlidir. Kendi
partinizinki renkli, rakiplerinki ise koyu gri! · Partinizin propaganda
müziğini canlı kullanmaya bakın. · Abone makbuzu ve vergi ihbarnamesi gibi
kâğıt materyalin arkasına mesajınızı yazın ve postalayın. · Çizgi yoluyla
öyküleştirme (cartoon comics) yöntemine önem verin. Başrol hep sizde olsun. ·
Yerme ve tenkitlerinizi kahverengi; vaatlerinizi ise mutlaka renkli zeminler
üzerine yapın. · Adınız ve soyadınız hep aynı harf karakteriyle yazılsın.
Baskı renklerini asla değiştirmeyin. · Görüntülerinizde "stüdyo
fotoğraflarını" değil, halkın içinde çekilmiş "doğal enstantaneleri"
kullanın. · Her ortama ailenizle birlikte çıkın. Görüntüleriniz sevecen bir
aile izlenimi versin. Ancak kıskançlık hislerini tahrik etmeyin! · Harf ve
sayıların içerdiği anlamları kullanmaya gayret edin. Anafikri daima görsel bir
simgeye bağlayın. · Yaya propagandası (pavement lecture) önemli bir süreçtir.
Yolda yürüyen insanları etkileyecek aksiyonlar yaratın. Ancak rahatsız edici
olmayın.
|