Doka, İstanbul’un Katı Atık...
Doka, BIM ile Şantiyelerde...
Doka, Bauma’da 30 Yeni Teknolojiyi...
Doka, Üniversite Öğrencileri...
3 Boyutlu Yazıcılar ile 20...
Ankara-Sivas YHT Hattı'nda...
Yeni Kömürhan Köprüsü’ne Doka Kalıp İle Hızlı Çözümler
Özellikli yapısıyla dünyada 4., Türkiye’de ise ilk olmaya hazırlanan Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ve Yolu’nun yapımı Doka’nın kalıp ve iskele sistemleri ile güvenli bir şekilde sürdürülüyor.
Elazığ ile Malatya'nın Karakaya Baraj Gölü üzerinden bağlantısını sağlayacak olan Kömürhan köprüsü, hem Doğu Anadolu Bölgesi'ni Orta Anadolu ve Akdeniz'e bağlayan yollar üzerinde stratejik bir konuma sahip. Gergin Eğik Askılı Kömürhan Köprüsü'nde 42 adet eğik ve gergin kablolar, 168,5 metre yüksekliğinde tek bir pilona bağlanacak. Bu özelliği ile Türkiye'de bir ilk olacak ve 168,5 m yüksekliğindeki tek pilon uygulaması ile zorlu mühendislik çözümü gerektiren projeye, en güvenli ve en hızlı çözüm yine Doka mühendisleri ve sistemleri ile sunuluyor. Köprünün iki aksında bulunan 168,5 metrelik pilon için Doka Top 50 geniş yüzeyli kalıp sistemi ve Doka SKE 50 hidrolik kalıp tırmanma sistemi kullanılıyor. Doka SKE 50 hidrolik tırmanır sistemi ile eğimli tırmanma, hızlı ve emniyeti şekilde gerçekleştiriliyor. Otomatik tırmanır kalıp SKE50, tırmanma ünitesi başına 5 ton taşıma kapasitesine kadar çok sayıda uygulama için uygun standart çözümdür. Bu kalıp ile, yüksek bina çekirdeği, endüstriyel yapı, köprü kolonu ve pilonların yanısıra binaların cephelerinin de beton dökümü uygun maliyet ve yüksek verimle gerçekleştirilebilir. Çoğu altyapı projesi veya endüstriyel yatırımlarda olduğu gibi Doka d2 ağır yük iskele sistemi yüksek yük taşıma kapasitesi ile tercih sebebi oluyor. Sistem, modüler yapısı sayesinde geniş alanlara kurulacak olan ve farklı yüksekliklerden oluşan yapılar için en ideal çözümü sunuyor. Ağır yük taşıyıcı iskele d2, sahip olduğu 3 tip 1.52 metre genişliğindeki ana çerçeve sistemi ile her yüksekliğe hitap edebiliyor. 0,90 m, 1,20 m ve 1,80 m gibi farklı ana çerçeve yükseklik seçeneği sunan modüler sistemde krikolu ayak ve krikolu başlık sayesinde yükseklik ayarları istenilen şekilde yapılabiliyor. 6 Ocak 2014'te yapımına başlanan Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi’nin 2019 yılı sonu itibarıyla tamamlanması planlanıyor. |