Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Yeni Hedef 545 Milyar Dolar

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2023'teki 500 milyar dolar ihracat hedefini, logosunu ve web sitesini yeniledi. 10 bakanlık, 100 STK, 61 ihracatçı birliği tarafından hazırlanıp, dün Başbakan Erdoğan'a iş dünyasından geniş bir katılımla sunulan 'Hedef 2023 500 Milyar Dolar İhracat Stratejisi' başlıklı projeye göre 24 sektörün 2023 hedefi 545.2

Dünya Gazetesi
Yeni Hedef 545 Milyar Dolar

BR>
"Gelecek 13 yılın genel trendlerini şu şekilde öngördük: Dünya ticareti artış oranı geçmiş dönem ortalamasının altında olacak, gelişmekte olan ülkelerin ağırlığı artacak. Türkiye, gelişmekte olan ülkelerin gittikçe artan rekabeti ile karşılaşacak, dünya ticaretinde sektörel olarak, tarımın payında düşüş, sanayinin payında artış olacak. Uzun soluklu değişim gündemimiz ise teknolojik gelişim ve altyapı olarak bugün; teknolojik dönüşümde geciken, fiyatta rekabet etmeye çalışan, dışarıya bağımlı, kapasite artışına odaklanan bir yapıda iken yarın; vizyoner, yüksek katma değer elde eden, Ar-Ge ve tasarım yapan, etkin ve verimli bir yapı olmayı hedefliyoruz. Ülke konumlanması açısından bugün; fasoncu, ürün odaklı, yerel üretici konumda iken yarın; pazarı set eden, tüketici odaklı, global markalar çıkarmış bir ülke olmayı hedefliyoruz."

9 ayrı senaryo geliştirildi

TİM olarak, dünya ticaretine ilişkin iyimser-kötümser-olası başlıkları altında 9 senaryo geliştirdiklerini anlatan Büyükekşi, "Kabul ettiğimiz referans senaryo çerçevesinde, Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşması için, dünya ticaretinden 2013 yılında yüzde 1, 2018 yılında yüzde 1.25 ve 2023 yılında yüzde 1.5 pay alması gerekmektedir. Bu, bugüne göre dünya ticaretindeki payımızı iki katına çıkartmak demektir" diye konuştu.

Yaptıkları tespit, senaryo ve öngörüler ışığında, 2009-2013 döneminin strateji mimarisini oluşturduklarını belirten Büyükekşi, buna göre, ihracatın Türkiye ekonomisine; rekabet gücünü artırmak, istihdamı geliştirmek ve bölgesel gelişimi sağlayarak katkıda bulunacağını bildirdi. Mehmet Büyükekşi, sektörlerin her birinin ihracat hedefleri topladığında 2023 yılında 545.15 milyar dolarlık bir büyüklük ortaya çıktığını belirterek, "Bu rakama ulaşırsak dünya ticaretinden alacağımız pay da yüzde 1.58 seviyesine ulaşıyor" dedi.

Tüm sektörlerin hedefinde Rusya var

24 sektörün her birinde hedef pazarları belirlediklerini, bu sektörlerin tamamında Rusya'nın hedef pazar çıktığını söyleyen Büyükekşi, Türk sermayesinin dünyada en çok Rusya'ya yatırım yapmasının bir tesadüf olmadığını, bu ülkenin aynı zamanda hedef pazar olduğunun altını çizdi.

ABD'nin 22, Almanya'nın 17, Irak'ın 17, Çin, İngiltere, İran ve Suriye'nin ise 16 sektör için hedef pazarlar konumunda bulunduğunu bildiren Büyükekşi, yeni sektörlerin ise uzay ve havacılık, savunma sanayi, bilgi ve iletişim teknolojileri, tıbbi hassas optik aletler, hastane ekipmanları ve sarf malzemeleri, yenilenebilir enerji, çevre ve malzeme teknolojileri olduğunu kaydetti.

Bu sektörlerde 15 milyar dolarlık bir ihracat hedefleri bulunduğunu bildiren Büyükekşi, ''Dünyada bu sektörlerin 1,5 trilyon dolar hacmine ulaşacağını düşünüyoruz. Sonuç olarak; ortaya çıkardığımız bu değerin en üst düzeyde kullanılmasını istiyoruz. Sunduğumuz strateji statik değil, dinamik bir stratejidir. Her yıl ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından performans ölçütleri bağlamında gözden geçirilecek ve güncellenecektir'' diye konuştu.

Başbakan'dan 'ihracat ofisleri' talebi

Konuşmasının son bölümünde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a seslenen Büyükekşi, şunları kaydetti: "Beklentilerimiz sizin liderliğinizde 2023 İhracat Stratejisinin ulusal politika haline gelmesi. Kamu kuruluşlarının 5 yıllık Stratejik Planlarına 2023 ihracat stratejik hedeflerini almaları. 2023 İhracat Stratejisi'nin, Yüksek Planlama Kurulu gündemine taşınması. İlgili Bakanlık ve Kamu kuruluşlarında, İhracat Strateji Haritasında tanımlı rol ve sorumlulukların koordinasyonu için 2023 strateji ofislerinin ve proje ekiplerinin kurulmasıdır."

500 milyar dolar sloganımız

Toplantının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Büyükekşi, "Raporda 2023 için 500 milyar dolarlık ihracat hedefi, 545 milyar dolar olarak revize edildi mi'' sorusunu, "500 milyar dolar bir slogan ve metodoloji. Ancak 24 sektörün tek tek hedeflerini çıkarınca 545 milyar dolar olarak çıktı. Her yıl yüzde 12 ihracat artışı hedefliyoruz ancak örneğin bu yıl yüzde 20 civarında bir ihracat artışı bekliyoruz. Bu zaten devamlı revize edilecek, dinamik bir çalışma. 500 milyar dolar bir simge, bu simgeyi aynı şekilde koruyoruz'' şeklinde yanıtladı.

TİM'in logosu da değişti

Orta Doğu ve Kuzey Afrika'daki gelişmelerin muhtemel etkisine ilişkin olarak Büyükekşi, 12-13 yıllık sürenin uzun bir periyot olduğunu, burada o süreç içinde yapılması gerekenlerin belirlendiğini, süreç içinde değişiklikler yaşanabileceğini anlattı. TİM'in stratejinin açıklandığı gün logosunu da değiştirdiğine dikkati çeken Büyükekşi, aynı şekilde web sayfalarını da yenilediklerini ve ayrıca 'Hedef 2023, 500 Milyar Dolar' logosunu da etkinliklerinde kullanacaklarını belirtti.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
ETİKETLER: ekonomi kurum
http://www.yapi.com.tr/haberler/yeni-hedef-545-milyar-dolar_86470.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!