STRONG>
Yapı-Endüstri Merkezi Araştırma
Bölümü (YEMAR), yapı sektörüne yönelik çok önemli veriler içeren
'Yapı Malzemesi Tanıtım ve Seçim Yöntemleri Raporu’nu
hazırladı.
Rapor, yapı malzemesi üreten/ ithal eden firmaların malzeme
ve ürün tanıtımlarını incelerken, yapı malzemelerini seçip kullanmak durumunda
olan karar vericilerin, mimarların da hangi yöntemlerle malzeme seçtiğini
belirliyor.
Çalışmada, 178 yapı malzemesi
üreten/ ithal eden firmanın ve 294 karar verici
mimarın katıldığı anketler değerlendirildi.
Değerlendirmede;
- Uygulanan tanıtım
yöntemleriyle elde edilen satış düzeyi arasındaki ilişki tespit edildi,
- Web tabanlı enformasyon sistemlerine yapı malzemesi üreten firmaların
bakış açıları ve ilgileri belirlendi,
- Yapı malzemelerini seçen
mimarların malzeme seçimlerinde etkili olan kriterler ve seçim yöntemleri ortaya
konuldu.
Anket çalışması sonuçlarının değerlendirilmesi ile, Türkiye’de
üretilen/ithal edilen yapı malzemeleri ve bunların tanıtımı/erişimi konusundaki
problem alanları tespit edildi ve sürecin minimum zaman, emek ve para
harcanarak, daha rasyonel biçimde işlemesi için önerilerde
bulunuldu.
Raporun içeriğine yönelik önemli saptamalar arasında
şunlar yer alıyor: - Anket çalışması sonuçlarına göre
karar vericilerin mevcut uygulamaları, istek ve beklentileri ile diğer grup olan
yapı malzemesi üreten / ithal eden firmaların uygulamaları arasında farklılıklar
olduğu belirlenmiştir.
- Firmalar, uygulamakta oldukları tanıtım
yöntemi/ yöntemlerinin yapı malzemesi satışına katkı sağladığına %80 oranda
inanmaktadırlar.
- Firmalar en sık kullandıkları tanıtım yöntemi
internet siteleri, ürün tanıtım broşürleri ve pazarlama elemanlarının firma /
tasarımcı / şantiye ziyaretleridir. Mimarların en çok kullandığı malzeme seçim
yöntemi ise üretici firmaların internet siteleridir.
- Firmalar malzeme
tanıtımı yaparken en çok malzemenin sahip olduğu performansı öne çıkartmaktadır.
Ürünün yerli veya ithal olması en az öne çıkartılan özelliklerdir. Mimarlar
malzeme seçerken üretici firmanın sağladığı olanakları ve malzemenin kalite
belgesi taşımasını önemsemektedirler. Sadece %66’sı yapı malzemesi seçiminde
malzeme performansı hakkında yeterli enformasyona ulaşıldığını
düşünmektedir.
- Firmaların malzeme tanıtım bütçesinin genel bütçe
içindeki oranı % 0-9 ile % 10-19 arasında yoğunlaşmaktadır.
- Firmalar,
tanıtım bütçesi içinden en çok sırası ile yurtiçi fuarlar (%28), pazarlama
elemanlarının firma ziyaretleri (%19) ve ürün tanıtım broşürleri yöntemlerine
(%15) pay ayırmakta; buna karşılık yurtiçi fuarlar (%31), pazarlama
elemanlarının firma ziyaretleri (%29) ve ürün tanıtım demoları ve seminerleri
yöntemlerinin (%18) satışı etkilediğini düşünmektedirler.
- Firmaların
%55’i internet sitelerini / e-katalogları yapı malzemesi tanıtım yöntemi olarak
başarılı bulmaktadır.
- Firmaların %82’si yurtiçi yapı fuarlarına
katılmakta, mimarların %98’i bu fuarları ziyaret etmektedirler. YAPI Fuarları firmaların
katıldıkları ve mimarların ziyaret ettiği yurtiçi fuarların başında gelmektedir.
- Firmaların %38’i yurtdışı yapı fuarlarına katılmakta, mimarların %31’i
bu fuarları ziyaret etmektedir.
- Firmaların %53’ü yapı malzemesi
katalogları ve broşürlerini ürün tanıtımı için, mimarların %95’i ürün seçimi
için kullanmaktadır. Reklam verilen ve ürün seçimi için kullanılan yapı
malzemesi kataloglarının en başında YAPI Kataloğu
gelmektedir.
- Mimarların sadece %60’ı firmaların hazırladığı tanıtım,
broşür ve ilanlardaki enformasyona tamamen güvenmektedir.
- Mimarlar %81
oranda internet üzerinde yapı malzemesi konusunda araştırma yapmaktadır. Yapı
malzemeleri konusunda ziyaret ettikleri internet siteleri / e-katalogların
başında YEM siteleri (e-katalog, www.yapi.com.tr) gelmektedir.
'Yapı Malzemesi Tanıtım ve Seçim Yöntemleri Raporu', 'Mimarların
Yapı Malzemesi Seçim Yöntemi Raporu' ve 'Yapı Malzemesi
Tanıtım ve Seçim Yöntemleri Raporu' adlı yayınlarına ulaşmak için
lütfen tıklayınız.
|