Yapı Malzemesi Tanıtım ve Seçim Yöntemleri Raporu Yayımlandı



 

Yapı-Endüstri Merkezi Araştırma Bölümü (YEMAR), yapı sektörüne yönelik çok önemli veriler içeren 'Yapı Malzemesi Tanıtım ve Seçim Yöntemleri Raporu’nu hazırladı.

Rapor, yapı malzemesi üreten/ ithal eden firmaların malzeme ve ürün tanıtımlarını incelerken, yapı malzemelerini seçip kullanmak durumunda olan karar vericilerin, mimarların da hangi yöntemlerle malzeme seçtiğini belirliyor.

Çalışmada, 178 yapı malzemesi üreten/ ithal eden firmanın ve 294 karar verici mimarın katıldığı anketler değerlendirildi.



Değerlendirmede;

- Uygulanan tanıtım yöntemleriyle elde edilen satış düzeyi arasındaki ilişki tespit edildi,

- Web tabanlı enformasyon sistemlerine yapı malzemesi üreten firmaların bakış açıları ve ilgileri belirlendi,

- Yapı malzemelerini seçen mimarların malzeme seçimlerinde etkili olan kriterler ve seçim yöntemleri ortaya konuldu.

Anket çalışması sonuçlarının değerlendirilmesi ile, Türkiye’de üretilen/ithal edilen yapı malzemeleri ve bunların tanıtımı/erişimi konusundaki problem alanları tespit edildi ve sürecin minimum zaman, emek ve para harcanarak, daha rasyonel biçimde işlemesi için önerilerde bulunuldu.

Raporun içeriğine yönelik önemli saptamalar arasında şunlar yer alıyor:
 
- Anket çalışması sonuçlarına göre karar vericilerin mevcut uygulamaları, istek ve beklentileri ile diğer grup olan yapı malzemesi üreten / ithal eden firmaların uygulamaları arasında farklılıklar olduğu belirlenmiştir.

- Firmalar, uygulamakta oldukları tanıtım yöntemi/ yöntemlerinin yapı malzemesi satışına katkı sağladığına %80 oranda inanmaktadırlar.

- Firmalar en sık kullandıkları tanıtım yöntemi internet siteleri, ürün tanıtım broşürleri ve pazarlama elemanlarının firma / tasarımcı / şantiye ziyaretleridir. Mimarların en çok kullandığı malzeme seçim yöntemi ise üretici firmaların internet siteleridir.

- Firmalar malzeme tanıtımı yaparken en çok malzemenin sahip olduğu performansı öne çıkartmaktadır. Ürünün yerli veya ithal olması en az öne çıkartılan özelliklerdir. Mimarlar malzeme seçerken üretici firmanın sağladığı olanakları ve malzemenin kalite belgesi taşımasını önemsemektedirler. Sadece %66’sı yapı malzemesi seçiminde malzeme performansı hakkında yeterli enformasyona ulaşıldığını düşünmektedir.

- Firmaların malzeme tanıtım bütçesinin genel bütçe içindeki oranı % 0-9 ile % 10-19 arasında yoğunlaşmaktadır.

- Firmalar, tanıtım bütçesi içinden en çok sırası ile yurtiçi fuarlar (%28), pazarlama elemanlarının firma ziyaretleri (%19) ve ürün tanıtım broşürleri yöntemlerine (%15) pay ayırmakta; buna karşılık yurtiçi fuarlar (%31), pazarlama elemanlarının firma ziyaretleri (%29) ve ürün tanıtım demoları ve seminerleri yöntemlerinin (%18) satışı etkilediğini düşünmektedirler.

- Firmaların %55’i internet sitelerini / e-katalogları yapı malzemesi tanıtım yöntemi olarak başarılı bulmaktadır.

- Firmaların %82’si yurtiçi yapı fuarlarına katılmakta, mimarların %98’i bu fuarları ziyaret etmektedirler. YAPI Fuarları firmaların katıldıkları ve mimarların ziyaret ettiği yurtiçi fuarların başında gelmektedir.

- Firmaların %38’i yurtdışı yapı fuarlarına katılmakta, mimarların %31’i bu fuarları ziyaret etmektedir.

- Firmaların %53’ü yapı malzemesi katalogları ve broşürlerini ürün tanıtımı için, mimarların %95’i ürün seçimi için kullanmaktadır. Reklam verilen ve ürün seçimi için kullanılan yapı malzemesi kataloglarının en başında YAPI Kataloğu gelmektedir.

- Mimarların sadece %60’ı firmaların hazırladığı tanıtım, broşür ve ilanlardaki enformasyona tamamen güvenmektedir.

- Mimarlar %81 oranda internet üzerinde yapı malzemesi konusunda araştırma yapmaktadır. Yapı malzemeleri konusunda ziyaret ettikleri internet siteleri / e-katalogların başında YEM siteleri (e-katalog, www.yapi.com.tr) gelmektedir. 

'Yapı Malzemesi Tanıtım ve Seçim Yöntemleri Raporu', 'Mimarların Yapı Malzemesi Seçim Yöntemi Raporu' ve 'Yapı Malzemesi Tanıtım ve Seçim Yöntemleri Raporu' adlı yayınlarına ulaşmak için lütfen tıklayınız.