Yılın ilk yarısında 419 milyon 137 bin dolarlık net satış
gerçekleştiren Vestel Beyaz Eşya, fabrikalarına 5 milyon 70 bin dolarlık yatırım
yaptı
Ege Bölgesi Sanayi Odası’nın açıkladığı 2009 yılının 100 büyük firması içinde
altıncı, en fazla ihracat gerçekleştiren firmalar arasında da dördüncü sırada
yer alan Vestel Beyaz Eşya, 2010’un ilk yarısını da olumlu
göstergelerle kapattı. Firmanın İMKB’ye bildirdiği Ara Dönem Faaliyet Raporu’na
göre 2010’un ilk 6 ayında hem üretim hem de satışlar artış gösterdi.
Ürünlerin yüzde 69’u ihraç edildi
Haziran 2009’da 2 milyon 56 bin 523 cihaz üretilip, 1 milyon 989 bin 475’i
satılırken; Haziran 2010’da 2 milyon 275 bin 991 beyaz eşya üretildi, 2
milyon 169 bini satıldı. Vestel’in bu dönemdeki net satışları ise 419 milyon 137
bin dolar olarak gerçekleşti. Bu tutarın yüzde 69’u (289 milyon 513 bin dolar)
ihracat olarak kaydedildi. Diğer yandan toplam satışların yüzde 53’ü Avrupa
ülkelerine, yüzde 31’i yurtiçine, yüzde 16’sı diğer ülkelere yapıldı.
Net dönem karı 17 milyon 740 bin dolar oldu. Faaliyet karı 19 milyon 358 bin
dolar, Vergi Amortisman ve Faaliyet Öncesi Karı ise 36 milyon 284 bin dolar
olarak gerçekleşti. Firma özkaynaklarını da 326 milyon 189 bin dolar olarak
açıklarken, net borcun 22 milyon 66 bin dolar olduğunu kamuoyuyla paylaştı.
En yüksek yatırım buzdolabına
Vestel Beyaz Eşya, Haziran 2010’a kadarki dönemde toplam 5 milyon 70 bin
dolarlık da yatırım yaptı. En yüksek yatırım, 3 milyon 41 bin dolarla buzdolabı
fabrikasına yapıldı. Onu 1 milyon 25 bin dolarla pişirici cihazlar fabrikası, 52
bin dolarla çamaşır makinesi fabrikası, 32 bin dolarla bulaşık makinesi
fabrikası ve 20 bin dolarla klima fabrikası izledi.
Pazar payı da arttı
Raporda sektördeki gelişmelere ilişkin bilgi da verildi. 2009 sonunda iç
piyasada ve Avrupa’da yavaş yavaş toparlanan talebin, bu yıl devam ettiği
belirtildi, şöyle denildi: “2010’un ilk yarısında iç piyasada buzdolabı, çamaşır
makinesi, fırın ve bulaşık makinesi satışları bir önceki yıla göre yüzde 8
artarak, 2 milyon 522 bin 401 adet olarak gerçekleşti. Bu dönemde dört ana
üründe şirketimizin satışları sektör satışlarının üstünde büyümüş ve pazar payı
yüzde 13.6 olmuştur. Bu oran, geçen yılın aynı döneminde yüzde 12.2
seviyesindeydi.”
|