Vestel’in Altı Aylık Karı 17.7 Milyon TL



Yılın ilk yarısında 419 milyon 137 bin dolarlık net satış gerçekleştiren Vestel Beyaz Eşya, fabrikalarına 5 milyon 70 bin dolarlık yatırım yaptı

Ege Bölgesi Sanayi Odası’nın açıkladığı 2009 yılının 100 büyük firması içinde altıncı, en fazla ihracat gerçekleştiren firmalar arasında da dördüncü sırada yer alan Vestel Beyaz Eşya, 2010’un ilk yarısını da olumlu göstergelerle kapattı. Firmanın İMKB’ye bildirdiği Ara Dönem Faaliyet Raporu’na göre 2010’un ilk 6 ayında hem üretim hem de satışlar artış gösterdi.

Ürünlerin yüzde 69’u ihraç edildi

Haziran 2009’da 2 milyon 56 bin 523 cihaz üretilip, 1 milyon 989 bin 475’i satılırken; Haziran 2010’da 2 milyon 275 bin  991 beyaz eşya üretildi, 2 milyon 169 bini satıldı. Vestel’in bu dönemdeki net satışları ise 419 milyon 137 bin dolar olarak gerçekleşti. Bu tutarın yüzde 69’u (289 milyon 513 bin dolar) ihracat olarak kaydedildi. Diğer yandan toplam satışların yüzde 53’ü Avrupa ülkelerine, yüzde 31’i yurtiçine, yüzde 16’sı diğer ülkelere yapıldı.

Net dönem karı 17 milyon 740 bin dolar oldu. Faaliyet karı 19 milyon 358 bin dolar, Vergi Amortisman ve Faaliyet Öncesi Karı ise 36 milyon 284 bin dolar olarak gerçekleşti. Firma özkaynaklarını da 326 milyon 189 bin dolar olarak açıklarken, net borcun 22 milyon 66 bin dolar olduğunu kamuoyuyla paylaştı.

En yüksek yatırım buzdolabına

Vestel Beyaz Eşya, Haziran 2010’a kadarki dönemde toplam 5 milyon 70 bin dolarlık da yatırım yaptı. En yüksek yatırım, 3 milyon 41 bin dolarla buzdolabı fabrikasına yapıldı. Onu 1 milyon 25 bin dolarla pişirici cihazlar fabrikası, 52 bin dolarla çamaşır makinesi fabrikası, 32 bin dolarla bulaşık makinesi fabrikası ve 20 bin dolarla klima fabrikası izledi.

Pazar payı da arttı

Raporda sektördeki gelişmelere ilişkin bilgi da verildi. 2009 sonunda iç piyasada ve Avrupa’da yavaş yavaş toparlanan talebin, bu yıl devam ettiği belirtildi, şöyle denildi: “2010’un ilk yarısında iç piyasada buzdolabı, çamaşır makinesi, fırın ve bulaşık makinesi satışları bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak, 2 milyon 522 bin 401 adet olarak gerçekleşti. Bu dönemde dört ana üründe şirketimizin satışları sektör satışlarının üstünde büyümüş ve pazar payı yüzde 13.6 olmuştur. Bu oran, geçen yılın aynı döneminde yüzde 12.2 seviyesindeydi.”