Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Vaillant'ın Pazarlama Ordusu 'Tüketici'

Vaillant Türkiye Genel Müdürü Levent Taşkın, Türkiye'de ithal bir marka olarak 1992 yılında sıfırdan başlayıp, şu anda pazarın en güçlü ilk 3 firması arasında bulunmanın, üstelik diğerlerinden daha pahalı olmaları halde tüketicinin tercih ettiği bir marka durumuna gelmenin kolay bir şey olmadığını söyledi.

yapi.com.tr / AA
Vaillant'ın Pazarlama Ordusu 'Tüketici'

Foto: Mehmet Bayer (AA)

Vaillant Türkiye Genel Müdürü Levent Taşkın, Türkiye'de ithal bir marka olarak 1992 yılında sıfırdan başlayıp, şu anda pazarın en güçlü ilk 3 firması arasında bulunmanın, üstelik diğerlerinden daha pahalı olmaları halde tüketicinin tercih ettiği bir marka durumuna gelmenin kolay bir şey olmadığını söyledi. Taşkın, bir etkinliğe katılmak için geldiği Çanakkale'de, firma olarak 65 ilde faaliyet gösterdiklerini bildirdi.
    
Bayileriyle birlikte tüketici memnuniyetine büyük önem verdiklerini dile getiren Taşkın, yaptıkları tesisat ve servisten dolayı, ürünle birlikte olan memnuniyeti ödüllendirdiklerini ifade etti. Taşkın, Türkiye'de ilk tüketici faaliyetlerini kendilerinin başlattığını belirterek, ''O zaman Tüketici Koruma Kanunu dahi yoktu. Şu anda 300 bine yakın bir tüketici kulübü üyemiz var. Türkiye'de, bir milyondan fazla Vaillant kombi cihazı satıldı. Satışlarımızın yüzde 40 ile 44'ü tüketici tavsiyesiyle oluyor. Aslında bizim pazarlama ordumuz tüketicilerimiz'' dedi.
    
Vaillant'ın müşteri odaklı çalışan bir firma olduğunu, ilk hedeflerinin sektörün ortalamasının üzerinde bir müşteri memnuniyetini yakalamak olduğunu anlatan Taşkın, ''Yapılan anketlerde yüzde 90'ın üzerinde bir müşteri memnuniyetimiz var. Bu yüksek rakam bize 5 yıl üst üste en iyi tüketici memnuniyeti ödülünü kazandırdı. Avrupa'da da bu ödülü Türkiye sayesinde aldık'' diye konuştu. Taşkın, hedeflerinin Vaillant kullanan tüketicinin 10 saat içinde sistem dahil var olan sorununu, memnun edecek şekilde çözmek olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
    
''Sadece cihazı değil, radyatör sistemi dahil tüm sistemin sorumluluğunu alarak müşteriye teslim ediyoruz. Onun herhangi bir sorunu olduğunda tüm sorunu 10 saatte çözmede garanti veriyoruz. Bunu Türkiye'de hiç bir firma yapmaz. Sadece beyaz eşya gibi cihaz satmak istemiyoruz. Tüm sistemi satıyoruz. Başta bize belki yüzde 10-15 fazla veriyorlar, ama 25 yıl cihaz ömür garantimiz var ve cihazı kullandığı süre boyunca da ücretsiz 10 saatte tüm sorunları çözme garantimiz bulunuyor. Dolayısıyla cihaz değişiminde ilk akla gelen marka olmayı başarıyoruz.''
    
Türkiye'de ithal bir marka olarak 1992 yılında sıfırdan başlayıp, şu anda pazarın en güçlü ilk 3 firması arasında bulunmanın, üstelik diğerlerinden daha pahalı oldukları halde tüketicinin tercih ettiği marka olmanın kolay bir şey olmadığını ifade eden Taşkın, bunu gerçekleştirdiklerini bildirdi.
    
''Türkiye Avrupa'nın üretim üssü''
    
Levent Taşkın, Türkiye'nin şu anda Avrupa'nın en büyük doğalgaz pazarı olduğunu ve Avrupa'nın da üretim üssü konumunda bulunduğunu söyledi. Böyle bakıldığında Türkiye pazarına çok uzun vadeli değerlendirdiklerini anlatan Taşkın, ''Gerek bireysel gerekse merkezi ısıtmada çözümlerimiz var. Bir defa tüketicinin yüzde 90 tercihi bireysel ısınmadan yana. Türkiye'de merkezi ısınmada bazı sorunlar var. O nedenle Türkiye pazarı iki şekilde büyüyecek. Bir tanesi çok genç, dinamik doğalgaz kullanmayan yüzde 40'lık bir bölüm var. Bunlar gelecek 5 yılda kullanacak. Bir de kullanan bölümlerin 8-10 yıl içinde değişim pazarı olacak'' diye konuştu.
    
Taşkın, Türkiye'de kanunların değiştiğini, ısı yalıtımının ve çevreye daha az zararlı cihazların ön plana çıktığını, dolayısıyla çok eskiden satılan ürünlerin de değişeceğini vurguladı. Böyle bir durumda Türkiye'nin kendileri için cazibesini hiç bir zaman yitirmeyeceğini dile getiren Taşkın, şunları kaydetti:
    
''Tüm dünyada yenilenebilir enerji kaynaklarının önemi artıyor. Türkiye'de de yeni kanunlarla bu arttı. Bu nedenle güneş enerjisi ısı pompası dediğimiz, topraktan ya da güneşten enerjisini alan ısı, sıcak su ve elektrik enerjisi üreten ürünlerimiz var. Şu anda onları pazarlamaya başladık. Gelecekte kombi ve bu ürünler birlikte kullanılacak. Dolayısıyla az gaz yakarak, güneşten ya da topraktan alınan enerjiyle yılın büyük bir kısmında cihazlar ısıtma yapabilecek ve sıcak su verebilecek. Gerektiğinde kombi takviyede bulunacak. Bugün Avrupa bu noktada. Biz de ileride bu noktaya doğru gideceğiz.''
    
''Tüketici yalan söylemez''
    
Bir tüketici olarak herkesin doğalgaza geçmesini tavsiye eden Levent Taşkın, doğalgazın oldukça verimli, ucuz ve kolay kullanılabilir bir yakıt türü olduğunu söyledi. Taşkın, doğalgaza geçerken sadece cihazın değil tüm sistemin verimliliğine dikkat edilmesi uyarısında bulunup, ''Tesisatı bir yerde yaptırıp, kombiyi ya da kazanı bir yerde bağlatmak doğru bir teknik değil. Çünkü cihaz altın kaplamada olsa tesisat iyi değilse, tüketicimiz çok sorun yaşayabilir'' dedi. Tüketicilerin servis konularını iyi araştırması gerektiğini ifade eden Taşkın, ''Hangi marka olursa olsun onun tüketicisine servisle ilgili yaşadığı tecrübeyi sorsunlar. Çünkü tüketici yalan söylemez. Bence en önemli konu bu. Ondan sonra karar versinler'' diye konuştu.

ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/vaillantin-pazarlama-ordusu-tuketici_86922.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!