Vaillant Türkiye Genel Müdürü Levent Taşkın, Türkiye'de
ithal bir marka olarak 1992 yılında sıfırdan başlayıp, şu anda pazarın en güçlü
ilk 3 firması arasında bulunmanın, üstelik diğerlerinden daha pahalı olmaları
halde tüketicinin tercih ettiği bir marka durumuna gelmenin kolay bir şey
olmadığını söyledi. Taşkın, bir etkinliğe katılmak için geldiği Çanakkale'de,
firma olarak 65 ilde faaliyet gösterdiklerini bildirdi.
Bayileriyle birlikte tüketici memnuniyetine
büyük önem verdiklerini dile getiren Taşkın, yaptıkları tesisat ve servisten
dolayı, ürünle birlikte olan memnuniyeti ödüllendirdiklerini ifade etti. Taşkın,
Türkiye'de ilk tüketici faaliyetlerini kendilerinin başlattığını belirterek, ''O
zaman Tüketici Koruma Kanunu dahi yoktu. Şu anda 300 bine yakın bir tüketici
kulübü üyemiz var. Türkiye'de, bir milyondan fazla Vaillant kombi cihazı
satıldı. Satışlarımızın yüzde 40 ile 44'ü tüketici tavsiyesiyle oluyor. Aslında
bizim pazarlama ordumuz tüketicilerimiz'' dedi.
Vaillant'ın müşteri odaklı çalışan bir firma olduğunu, ilk hedeflerinin
sektörün ortalamasının üzerinde bir müşteri memnuniyetini yakalamak olduğunu
anlatan Taşkın, ''Yapılan anketlerde yüzde 90'ın üzerinde bir müşteri
memnuniyetimiz var. Bu yüksek rakam bize 5 yıl üst üste en iyi tüketici
memnuniyeti ödülünü kazandırdı. Avrupa'da da bu ödülü Türkiye sayesinde aldık''
diye konuştu. Taşkın, hedeflerinin Vaillant kullanan tüketicinin 10 saat içinde
sistem dahil var olan sorununu, memnun edecek şekilde çözmek olduğunu
belirterek, şöyle konuştu:
''Sadece cihazı
değil, radyatör sistemi dahil tüm sistemin sorumluluğunu alarak müşteriye teslim
ediyoruz. Onun herhangi bir sorunu olduğunda tüm sorunu 10 saatte çözmede
garanti veriyoruz. Bunu Türkiye'de hiç bir firma yapmaz. Sadece beyaz eşya gibi
cihaz satmak istemiyoruz. Tüm sistemi satıyoruz. Başta bize belki yüzde 10-15
fazla veriyorlar, ama 25 yıl cihaz ömür garantimiz var ve cihazı kullandığı süre
boyunca da ücretsiz 10 saatte tüm sorunları çözme garantimiz bulunuyor.
Dolayısıyla cihaz değişiminde ilk akla gelen marka olmayı başarıyoruz.''
Türkiye'de ithal bir marka olarak 1992 yılında
sıfırdan başlayıp, şu anda pazarın en güçlü ilk 3 firması arasında bulunmanın,
üstelik diğerlerinden daha pahalı oldukları halde tüketicinin tercih ettiği
marka olmanın kolay bir şey olmadığını ifade eden Taşkın, bunu
gerçekleştirdiklerini bildirdi.
''Türkiye Avrupa'nın üretim üssü''
Levent Taşkın, Türkiye'nin şu anda
Avrupa'nın en büyük doğalgaz pazarı olduğunu ve Avrupa'nın da üretim üssü
konumunda bulunduğunu söyledi. Böyle bakıldığında Türkiye pazarına çok uzun
vadeli değerlendirdiklerini anlatan Taşkın, ''Gerek bireysel gerekse merkezi
ısıtmada çözümlerimiz var. Bir defa tüketicinin yüzde 90 tercihi bireysel
ısınmadan yana. Türkiye'de merkezi ısınmada bazı sorunlar var. O nedenle Türkiye
pazarı iki şekilde büyüyecek. Bir tanesi çok genç, dinamik doğalgaz kullanmayan
yüzde 40'lık bir bölüm var. Bunlar gelecek 5 yılda kullanacak. Bir de kullanan
bölümlerin 8-10 yıl içinde değişim pazarı olacak'' diye konuştu.
Taşkın, Türkiye'de kanunların değiştiğini, ısı
yalıtımının ve çevreye daha az zararlı cihazların ön plana çıktığını,
dolayısıyla çok eskiden satılan ürünlerin de değişeceğini vurguladı. Böyle bir
durumda Türkiye'nin kendileri için cazibesini hiç bir zaman yitirmeyeceğini dile
getiren Taşkın, şunları kaydetti:
''Tüm dünyada
yenilenebilir enerji kaynaklarının önemi artıyor. Türkiye'de de yeni kanunlarla
bu arttı. Bu nedenle güneş enerjisi ısı pompası dediğimiz, topraktan ya da
güneşten enerjisini alan ısı, sıcak su ve elektrik enerjisi üreten ürünlerimiz
var. Şu anda onları pazarlamaya başladık. Gelecekte kombi ve bu ürünler birlikte
kullanılacak. Dolayısıyla az gaz yakarak, güneşten ya da topraktan alınan
enerjiyle yılın büyük bir kısmında cihazlar ısıtma yapabilecek ve sıcak su
verebilecek. Gerektiğinde kombi takviyede bulunacak. Bugün Avrupa bu noktada.
Biz de ileride bu noktaya doğru gideceğiz.''
''Tüketici yalan söylemez''
Bir tüketici olarak herkesin doğalgaza geçmesini tavsiye eden Levent Taşkın,
doğalgazın oldukça verimli, ucuz ve kolay kullanılabilir bir yakıt türü olduğunu
söyledi. Taşkın, doğalgaza geçerken sadece cihazın değil tüm sistemin
verimliliğine dikkat edilmesi uyarısında bulunup, ''Tesisatı bir yerde yaptırıp,
kombiyi ya da kazanı bir yerde bağlatmak doğru bir teknik değil. Çünkü cihaz
altın kaplamada olsa tesisat iyi değilse, tüketicimiz çok sorun yaşayabilir''
dedi. Tüketicilerin servis konularını iyi araştırması gerektiğini ifade eden
Taşkın, ''Hangi marka olursa olsun onun tüketicisine servisle ilgili yaşadığı
tecrübeyi sorsunlar. Çünkü tüketici yalan söylemez. Bence en önemli konu bu.
Ondan sonra karar versinler'' diye konuştu.