Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
SONRAKİ HABER: Depremin Artçısı Heyelan
BÖLÜM SPONSORU

Vagonlar Raylarla Buluşamıyor

Marmaray’ın banliyö hatlarını kapsayan etabını üstlenen konsorsiyum 1 yıl önce sözleşmeyi feshetti, demiryolu etabında çalışmalar durdu. Projenin 2013’te bitirilmesi oldukça zor görünüyor. 3 etaptan oluşan projenin mevcut demiryollarının iyileştirilmesini kapsayan ikinci etabı, feshedilen sözleşme nedeniyle bir yıldır ilerlemiyor.

Cumhuriyet Gazetesi
3 Vagonlar Raylarla Buluşamıyor

br />
Vagonlar Edirne’de bekliyor

Marmaray Demiryolu Projesi’nin Güney Kore’den ithal edilen vagonları 4 Temmuz’da Edirne’ye getirildi. 10’ar milyon Avro’luk 18 tren seti 24 saat özel güvenlik ekipleri tarafından korunuyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul’da yapımına devam ettiği Marmaray Demiryolu Projesi’nin Güney Kore’den sipariş ettiği vagon setleri Adapazarı’ndaki Türkiye Vagon Sanayii Fabrikası’nda monte edildi. Güney Koreli uzman ekiplerin de yer aldığı üretim sonrasında montajlanan vagonlar TIR’larla Edirne Gar Müdürlüğü’ne getirildi. Gar Müdürlüğü Lojistik depolarında projenin bitirilmesi planlanan 29 Ekim 2013 tarihine kadar bekletilecek. Ancak vagonlar burada öngörüldüğünden daha uzun süre misafir olacak gibi görünüyor. Bu sürede vagonların bir zarar görüp görmeyeceği büyük bir soru işareti.

100 yıllık proje

İstanbul Boğazı’na tüp tünel fikri ilk kez 1860 yılında Sultan Abdülmecit tarafından ortaya atıldı. Bu düşünce, 1902 yılında Sultan 2. Abdülhamit döneminde projeye dönüştürüldü ancak bütçe ve teknik olanaksızlıklar nedeniyle gerçekleştirilemedi. Tüp tünelin ilk fizibilite etüd çalışması 1985’te yapıldı. Çalışma 1997’de güncellendi. Proje için İstanbul Boğazı’nda ilk deniz sondajları 1985-1987 yılları arasında yapıldı. 2002 yılında yapılan ek sondajlarla İstanbul Boğazı’nın jeolojik yapısı detaylı olarak tespit edildi. İlk kazmanın 2004’te vurulduğu projenin tünel bölümü 26 Şubat’ta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımı ile gerçekleştirildi. Batırma tüp tünel, her biri ortalama 18 bin ton ağırlığında 11 tünel elemanından oluştu. Elemanların en uzunu 135 metre olmak üzere 15.5 metre genişliğinde ve 8.75 metre yüksekliğinde. Bu tüpler Tuzla’da imal edildi. Marmaray tamamlandığında Gebze’den Halkalı’ya kadar 40 istasyon bulunacak. Mevcut iki banliyö hattı kaldırılarak yerine 3 yeni hat yapılacak.

Arkeolojik kazılar

Proje kapsamında Yenikapı’da yapılan kazı çalışmalarında MS 379-395 dönemine ait Theodosius tarafından Mısır’dan ithal edilen buğdayın taşınması için yapılan ve tarihte Eleutherion Limanı diye anılan antik bir liman ortaya çıkarıldı. Limanda yaklaşık bin yıllık 12 adet gemi kalıntısı gün yüzüne çıkarıldı. Ayrıca limana ait bir iskele ile Konstantin Surları’na ait olduğu bilinen duvarlar da gün yüzüne çıktı. MS 4. yüzyıla ait tonozlu bir gizli geçit ile yer altı mezarına da rastlandı. Üsküdar’da 11. yüzyıl Bizans dönemine ait dini bir yapı ve Ayrılıkçeşme’de Osmanlı döneminden kalma bir sarnıç bulundu. Kazılar sırasında bulunan Roma, Bizans, Osmanlı dönemlerine ait eserler İstanbul Arkeoloji Müzesi’nde sergileniyor.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/vagonlar-raylarla-bulusamiyor_88565.html

Read Comment Section
3 Yorum Yorum Yaz
  • Tarih, kultur falan bunlardan anlayabilmek icin 3-5 kusak kentli olmak gerek. Peki 73 milyonluk nufusumuzun ne kadari boyle. cogunlugumuz ya koylerde ya da varoslarda yasiyor, ticaretten baska birsey bilmezler. bu durumda Haydarpasa gari otel de olur AVM de kumarhane de. YANITLA
  • İlahi Bahri Bey dostum, her sözünüze katılırım da "Hazır gar niçin kaldırılıyor, anlaşılır gibi değil.." cümlenize nasıl cevap bulamazsınız ? ? ? Yandaşlar var, apartta bekliyorlar; otel ve AVM yapacaklar. O yarasalar; tarih ve mantık yoksunudurlar.. Velinimetleri gibi.. Ömürsünüz valla. Sevgiler. YANITLA
  • Haydarpaşa yüz yıldan fazladır uzunyol trenlerinin yükünü başarıyla çekiyor, sonsuzluğa kadar çekebilir. Bu itibarla Haydarpaşa'dan trenle kesintisiz-aktarmasız Kars, Antep, Ankara, Isparta, Van, Kurtalan ve diğer şehirlerimize gidilebilmeli. Zira Marmaray yapılınca anahat trenlerinin Gebze'ye kadar çalaşacağı, volcuların Gebze-Haydarpaşa arasında banliyö trenlerini kullanacağı söyleniyor. Haydarpaşa İstasyonu hem tarihi, hem estetik, herşeyden öte pratik ve fonksiyonel. Hazır gar niçin kaldırılıyor, anlaşılır gibi değil.. YANITLA
3 yorumdan 3 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!