Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Vagonlar Raylarla Buluşamıyor

Marmaray’ın banliyö hatlarını kapsayan etabını üstlenen konsorsiyum 1 yıl önce sözleşmeyi feshetti, demiryolu etabında çalışmalar durdu. Projenin 2013’te bitirilmesi oldukça zor görünüyor. 3 etaptan oluşan projenin mevcut demiryollarının iyileştirilmesini kapsayan ikinci etabı, feshedilen sözleşme nedeniyle bir yıldır ilerlemiyor.

Cumhuriyet Gazetesi
3 Vagonlar Raylarla Buluşamıyor

br />
Süreç sil baştan

Mevcut demiryolu hatlarının yeni sisteme entegre edilmesi için kapatılması konusunda sürekli olarak farklı tarihler verildiğini belirten Demirkol “Önce 8 Aralık 2008, sonra 15 Haziran 2009 ve sonra da 7 Ocak 2010 tarihlerini verdiler. Ama hiçbiri gerçekleşmedi. Şimdi fesih sonrası tekrar yapılan ihalede sözleşme imzalanacak, yeni yükleniciye yer teslim edilecek ve yepyeni bir süreç başlayacak” diye konuştu. Demirkol, TCDD Genel Müdürlüğü’nün DLH Genel Müdürlüğü’ne 13 Mayıs 2011 tarihinde gönderdiği bir yazıda banliyö hatlarının Marmaray Projesi kapsamında ne zaman kapatılacağını sorduğunu ifade ederek şu bilgileri verdi:

“DLH Genel Müdürlüğü’nün cevap yazısında ihale sürecinin devam ettiğini sonuçlanmasının ardından ihaleyi kazanan firmanın sözleşmesel olarak işe başlama tarihinden 411 gün sonra Gebze-Pendik, 595 gün sonra Pendik- İbrahimağa, 503 gün sonra da Halkalı-Kazlıçeşme arasının kapatılacağını bildirdi.”

Demirkol, projenin ikinci etabında yaşanan bu aksaklıklara karşın Marmaray’ın 29 Ekim 2013’te bitirileceğinin söylenmesinin hayalden başka bir şey olmadığını söyledi. Projenin sermayenin ihtiyaçlarına göre şekillendirilmesi nedeniyle geciktiğini vurgulayan Demirkol, Başbakan’ın gecikmeyi davalara ve arkeolojik kazılara bağlamasını eleştirdi. Demirkol tepkisini şöyle dile getirdi:

“Başbakan Erdoğan’ın Marmaray Projesi’nin gecikmesini ‘davalar projelerimizi etkiliyor’ iddiasına dayandırması yaşanan gecikmelere gerekçe değil. Çünkü sendikamız tarafından açılan davalar sonucunda herhangi bir durdurma veya iptal kararı çıkmadı. Yalnızca Yedikule’de yapılan kazılar ve kamulaştırmalarda konut sahiplerinin açmış olduğu davada mahkeme yürütmeyi durdurma kararı verdi. Ayrıca yapılan arkeolojik kazılarda beklenmeyen ve öngörülmeyen derecede nadide eserlerle karşılaşılması projede sarkmalara neden oldu.

Çevreye, tarihe ve kültüre saygılı bir proje olarak ilan edilen Marmaray’da yaşanan gecikmeler nedeniyle arkeolojik kazılara ‘orada üç beş çanak çömlek çıktı’ diye yaklaşım sergilenmesi ise düşündürücü. Bu proje ile TCDD’nin Haydarpaşa ve Sirkeci garları başta olmak üzere boşa çıkartılan birçok taşınmazın kentsel dönüşüme tabi tutularak satılmasının önü açılmak isteniyordu.

Ancak Haydarpaşa Gar Dönüşüm Projesi’ne karşı, sendikamız ve Mimarlar Odası öncülüğünde oluşturulan Haydarpaşa Dayanışması’nın girişimleri sonunda Haydarpaşa Gar Dönüşüm Projesi’nde iktidarın beklediği gelişmeler engellendi. Bu proje bir bütünsellikten uzak.

İleride demiryolu taşımacığı ile Marmaray projesinin nasıl entegre edileceğinden, kentsel dönüşümlere açılacak alanların belirlenmesinden, demiryolu hatlarının hangi araziler üzerinden geçeceğine, hangi trenlerin çalıştırılacağına dair işin uzmanlarınca hazırlanmış bir proje değil.”

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/vagonlar-raylarla-bulusamiyor_88565.html

Read Comment Section
3 Yorum Yorum Yaz
  • Tarih, kultur falan bunlardan anlayabilmek icin 3-5 kusak kentli olmak gerek. Peki 73 milyonluk nufusumuzun ne kadari boyle. cogunlugumuz ya koylerde ya da varoslarda yasiyor, ticaretten baska birsey bilmezler. bu durumda Haydarpasa gari otel de olur AVM de kumarhane de. YANITLA
  • İlahi Bahri Bey dostum, her sözünüze katılırım da "Hazır gar niçin kaldırılıyor, anlaşılır gibi değil.." cümlenize nasıl cevap bulamazsınız ? ? ? Yandaşlar var, apartta bekliyorlar; otel ve AVM yapacaklar. O yarasalar; tarih ve mantık yoksunudurlar.. Velinimetleri gibi.. Ömürsünüz valla. Sevgiler. YANITLA
  • Haydarpaşa yüz yıldan fazladır uzunyol trenlerinin yükünü başarıyla çekiyor, sonsuzluğa kadar çekebilir. Bu itibarla Haydarpaşa'dan trenle kesintisiz-aktarmasız Kars, Antep, Ankara, Isparta, Van, Kurtalan ve diğer şehirlerimize gidilebilmeli. Zira Marmaray yapılınca anahat trenlerinin Gebze'ye kadar çalaşacağı, volcuların Gebze-Haydarpaşa arasında banliyö trenlerini kullanacağı söyleniyor. Haydarpaşa İstasyonu hem tarihi, hem estetik, herşeyden öte pratik ve fonksiyonel. Hazır gar niçin kaldırılıyor, anlaşılır gibi değil.. YANITLA
3 yorumdan 3 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!