Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Vagonlar Raylarla Buluşamıyor

Marmaray’ın banliyö hatlarını kapsayan etabını üstlenen konsorsiyum 1 yıl önce sözleşmeyi feshetti, demiryolu etabında çalışmalar durdu. Projenin 2013’te bitirilmesi oldukça zor görünüyor. 3 etaptan oluşan projenin mevcut demiryollarının iyileştirilmesini kapsayan ikinci etabı, feshedilen sözleşme nedeniyle bir yıldır ilerlemiyor.

Cumhuriyet Gazetesi
3 Vagonlar Raylarla Buluşamıyor

Avrupa ve Asya kıtasını Marmara Denizi’nin altından tünellerle birbirine bağlayacak Marmaray Projesi’nin yeraltındaki inşaatı hızla sürerken, yer üstündeki banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve entegrasyonu çalışmaları durdu. Projenin ikinci etabı olan Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi, İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler (CR1) Sözleşmesi yüklenici firma tarafından geçen yıl feshedildi. Dosya şu an uluslararası tahkimde. Yeni yükleniciyi belirlemek için mayıs ayında açılan ihaleye katılanların teklifleri de değerlendirilme aşamasında. Feshedilen sözleşme ile demiryolunun iki yıl boyunca işletilmeye kapatılması, arazi ve gayrimenkullerin DLH Genel Müdürlüğü’ne bedelsiz devredilmesine karşı açılan iki dava ise Danıştay’da.

Marmaray Demiryolu Projesi’nin Güney Kore’den ithal edilen vagonları geçen günlerde Edirne’ye getirildi ancak vagonların raylarla buluşacağı güne daha çok var. Projenin açıklandığı gibi 29 Ekim 2013’te bitirilmesi de oldukça zor görünüyor. Çünkü 3 etaptan oluşan projenin mevcut demiryollarının iyileştirilmesini kapsayan ikinci etabı, feshedilen sözleşme nedeniyle bir yıldır ilerlemiyor.

Sendikadan dava

Projenin demiryollarını kapsayan bu etabına dava açan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Yavuz Demirkol, Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı arasındaki demiryolunun iki yıl boyunca işletilmeye kapatılması, proje kapsamında arazi ve gayrimenkullerin bedelsiz olarak Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü’ne (DLH) devredilmesi, tarihi ve kültürel varlıkları koruma ile ilgili mevzuatın çiğnenmesi, Haydarpaşa Limanı, Haydarpaşa ve Sirkeci garlarının işlevsiz hale getirilmesi nedeniyle ilgili idari işlemin iptali istemi ile 2007’de Ankara 2. İdare Mahkemesi’nde dava açtıklarını anımsattı.

Davada 31 Aralık 2010 tarihinde sendika aleyhine karar çıktığını anlatan Demirkol, bunun üzerine Danıştay’a temyiz başvurusunda bulunduklarını söyledi.

TCDD’nin Gebze, Pendik, Maltepe, Söğütlüçeşme, Haydarpaşa ve Halkalı ile Yedikule Yol Atölyesi’nde bulunan bir kısım arazilerinin yasalara aykırı olarak bedelsiz bir şekilde DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü’ne kullanım için yetki devri yapılmasına ilişkin protokolün iptali için BTS üyesi Tugay Kartal tarafından açılan davada da Ankara 2. İdare Mahkemesi’nin TCDD ve Ulaştırma Bakanlığı lehine karar verdiğini belirterek, “Dava Danıştay’da temyizde. Davaya temyiz aşamasında sendika olarak da müdahil olduk” dedi.

Devlet ne kadar zarara uğradı?

Yargıya taşınan etapta yaşanan asıl sorun ise sözleşmenin feshedilmesi. Söğütlüçeşme-Gebze, Kazlıçeşme-Halkalı hattının yüklenici firması Fransız Alstom-Marubeni ve yerli Doğuş (AMD) Konsorsiyumu projeye bu şartlarda devam edemeyeceğini belirterek 27 Nisan 2010’da CR1 Sözleşmesi’ni tek taraflı iptal etti. Ulaştırma Bakanlığı da 19 Temmuz’da fesih kararını açıkladı. Fesih sonrası sözleşme gereği dosya tahkime gitti. Bakanlık, sözleşme tahkimde olduğu için CR3 adıyla mayıs ayında uluslararası yeni bir ihale açtı. Şu an teklifler değerlendiriliyor.

Yavuz Demirkol, devletin bu işte ne kadar zarara uğradığının bilinmediğine dikkat çekti. Konsorsiyumun gerçekten neden işi bıraktığının açıklanmadığına vurgu yapan Demirkol “İşe devam etmesinin önünde engel olan sözleşme koşullarının ne olduğu tarafımızca bilinmemekle birlikte, birdenbire sözleşme koşullarının ağırlaşması beklenemeyeceğine göre, bu sürece neden seyirci kalındı? Yoksa bu durum bekleniyor muydu? Yeni ihalede konsorsiyumun şikâyet ettiği sözleşme maddelerinin yeni sözleşmeye ne şekilde gireceğini merak ediyoruz. Bu konuda yapılmış resmi bir açıklama da yok” dedi.

Demirkol, konsorsiyumun sözleşmeyi tek taraflı olarak feshettiği tarihe kadar ne kadar avans aldığı, ne kadar iş yaptığı, alınıp depolara konulduğu söylenen ray ve sinyal kablolarının yeni yükleyici tarafından kullanılıp kullanılmayacağının da bilinmediğini söyledi.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/vagonlar-raylarla-bulusamiyor_88565.html

Read Comment Section
3 Yorum Yorum Yaz
  • Tarih, kultur falan bunlardan anlayabilmek icin 3-5 kusak kentli olmak gerek. Peki 73 milyonluk nufusumuzun ne kadari boyle. cogunlugumuz ya koylerde ya da varoslarda yasiyor, ticaretten baska birsey bilmezler. bu durumda Haydarpasa gari otel de olur AVM de kumarhane de. YANITLA
  • İlahi Bahri Bey dostum, her sözünüze katılırım da "Hazır gar niçin kaldırılıyor, anlaşılır gibi değil.." cümlenize nasıl cevap bulamazsınız ? ? ? Yandaşlar var, apartta bekliyorlar; otel ve AVM yapacaklar. O yarasalar; tarih ve mantık yoksunudurlar.. Velinimetleri gibi.. Ömürsünüz valla. Sevgiler. YANITLA
  • Haydarpaşa yüz yıldan fazladır uzunyol trenlerinin yükünü başarıyla çekiyor, sonsuzluğa kadar çekebilir. Bu itibarla Haydarpaşa'dan trenle kesintisiz-aktarmasız Kars, Antep, Ankara, Isparta, Van, Kurtalan ve diğer şehirlerimize gidilebilmeli. Zira Marmaray yapılınca anahat trenlerinin Gebze'ye kadar çalaşacağı, volcuların Gebze-Haydarpaşa arasında banliyö trenlerini kullanacağı söyleniyor. Haydarpaşa İstasyonu hem tarihi, hem estetik, herşeyden öte pratik ve fonksiyonel. Hazır gar niçin kaldırılıyor, anlaşılır gibi değil.. YANITLA
3 yorumdan 3 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!