br /> Estonya / ESTA PARKET Satış Pazarlama Müdürü Anton Izraeljan: “Hedefimiz; Türkiye’de gerçekleştirilen lüks konut projelerine dahil olmak”
Öncelikle Türkiye yapı sektörüne ilişkin ilginizin motivasyonlarını açıklayabilir misiniz?
Ürünlerimiz, parke ve ahşap panelleri kapsıyor. Gayrimenkul projeleri geliştiren inşaat firmalarını kapsayan segmente ulaşmak burada olmamızın temel nedeni. Ürünlerimiz, üst gelir grubuna yönelik, fiyat - kalite - performans oranları yüksek ürünler. Bu anlamda “kalite”nin bizim için çok önemli olduğunu söyleyebilirim. Hedefimiz Türkiye’de gerçekleştirilen lüks konut projelerine dahil olmak.
Türkiye yapı sektörü profesyonellerine ne gibi ürünler sunuyorsunuz ve bu ürünlerin özellikleri nelerdir?
Ülkemizde bulunan binaların ağırlıklı olarak alt segmente dahil olduklarını söylemek yanlış olmaz. Bununla birlikte ülke, sadece 1,5 milyon kişilik nüfusu ile oldukça küçük ki bu, nüfus olarak İstanbul’dan 14 defa daha küçük olduğu anlamına geliyor. Bu bağlamda kendi pazarımızın oldukça küçük olduğunu söyleyebilirim ve üretimimizin yüzde 99’unu ihraç ediyoruz. Söz konusu ürünlerimiz toplam 55 ülkeye ihraç ediliyor. Bununla birlikte toplam 5 fabrikamız bulunuyor. Dolayısıyla parke, üretimimizin sadece beşte birini oluşturuyor.
Üretim alanımız ile ilgili ISO sertifikalarının hepsine sahibiz. Bununla birlikte ana müşterilerimizin konumlandığı ülkelerde de konu ile ilgili sahip olmamız gereken sertifika ve belgeleri temin etmiş durumdayız. Ayrıca FSC sertifikamızda bulunuyor. Bununla birlikte parkelerimizin hammaddelerinin yüzde 90’ı yeşil ve geri dönüşümlü kaynaklardan temin ediliyor. Asla çalınmış ahşap kullanmıyoruz, daima doğru bir kaynaktan gelip gelmediğini kontrol ediyoruz.
Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul’u Türkiye yapı sektörü için bir eşik olarak görüyor musunuz?
Türkiye’nin, ekonomisi inanılmaz bir hızla gelişiyor. Çin, her ne kadar Türkiye’nin önünde gözükse de bence burada asıl belirleyici olan yalnızca nüfus. Burada bugün Türkiye inşaat sektörünün büyük bir kesiminin alt-orta gelir grubuna hitap eden ürünler çıkardığını görüyorum fakat çevremde üst gelir grubundan olan ve lüks yapı ürünleri arayan müşteriler görüyorum. Ancak bu müşteriler aradıkları ürünleri ithal etme eğilimindeler çünkü; Türkiye menşeli malzemelerin düşük fiyat aralıklarına sahip olması, düşük kalitede olduklarına dair bir izlenim yaratıyor. Üst kalite segmentinden malzeme arayanlar Türkiye’de üretilen malzemelerin bu kaliteye ulaşamayacağına kanaat getiriyor, biz de tam olarak bu boşluğa hitap etmeye çalışıyoruz.
|