Avrasya Tüneli'nde Sona Yaklaşıldı
DİDDK "3. Köprü ÇED'den Muaf...
"Sürdürebilirlik 21. Yüzyıl...
Ulaştırma Sektörüne 442,8...
Türkiye ve AB Arasında Ulaşım...
"Üçüncü Havalimanı Dünyadaki...
Bağdat'ta 18 İnşaat İşçisi Kaçırıldı
Sultanbeyli’ye 3. Köprü Dopingi
3. Havalimanı İçin Metro Çalışması...
"Kuzey Ormanları'nın Tahrip...
Ulaştırma Projelerinin Maliyeti 260 Milyar Lira
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, son 13 yılda 260 milyar liranın üzerinde projeler geliştirdi. Bu projeler arasında çevreye verdiği zararlar nedeniyle çokca tepki çeken 3. havalimanı, 3. Köprü, Kanal İstanbul da yer alıyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından son 13 yılda gerçekleştirilen 260 milyar liranın üzerindeki yatırımla, aralarında Marmaray, Ankara -İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) gibi büyük projeleri hayata geçirildi. İstanbul'a 3. havalimanı, 3. Köprü, İstanbul-İzmir Otoyolu projelerinin yapımına başlanırken, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi, Kanal İstanbul ve Ankara-İstanbul arasını 1 saat 15 dakikaya düşürecek Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projelerinin ihaleleri için hazırlık çalışmalarına başlandı. Ankara-İstanbul arasını 1 saat 15 dakikaya düşürmesi amaçlanan Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesinin Ankara Sincan'dan Köseköy'e kadar olan kesiminin, yap-işlet-devret modeliyle yaptırılması düşünülüyor. Söz konusu güzergaha bu yatırımı yapacak olan firmaya imtiyaz hakkı verilecek. Köseköy'den itibaren ise imtiyaz hakkı verilen firmaya hem 3. köprü hem 3. havaalanı hem de Halkalı'ya kadar uzanan demiryolu hattının kullanılması imkanı sağlanacak. İstanbul-İzmir arasında karayolu ulaşımını 3,5 saate düşürecek projenin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü hizmete girdiğinde, bu bölümdeki 1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek. Projenin en önemli geçiş noktası olan ve Dilovası ile Hersek arasına inşa edilen İzmit Körfez Geçisi Köprüsü tamamlandığında, 3 kilometre uzunluğuyla dünyanın en uzun ikinci asma köprüsü ve aynı zamanda bin 550 metrelik orta açıklığıyla da dünyanın 4. büyük asma köprüsü unvanına sahip olacak. Bakanlıkça yapımı üstlenilen Gayrettepe-3. Havalimanı metro hattının etüd-proje yapımı için yapılan ihale 27 Temmuz'da sonuçlandı. Gayrettepe-3. Havalimanı hattı yaklaşık 33 kilometre uzunluğunda olacak. İki nokta arasında ulaşım 26 dakikada sağlanacak. Saatte 120 kilometre hıza ulaşan metro araçlarının kullanılacağı 3. Havalimanı-Gayrettepe metro hattı, tamamlandığında İstanbul’daki diğer metro hatlarıyla da entegre olacak. Etüd-proje yapımı işinin en fazla 1 yıl içinde bitirilmesi, 2016'da da söz konusu hattın yapım ihalesine çıkılması planlanıyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşem Bakanlığı İstanbul'da trafiği rahatlatmak amacıyla yürüttüğü projeler arasında yer alan Kaynarca-Sabiha Gökçen Metro Hattı yapım ihalesi gerçekleştirildi, işi alan Gülermak-YSE Ortaklığı ile sözleşme imzalanarak yer teslimi yapıldı. Söz konusu hat 7,4 kilometre uzunluğunda olacak ve 3 adet delme tünel, 1 adet aç-kapa olmak üzere 4 istasyondan oluşacak. Sözleşmeye göre metro hattı, Mart 2018'de tamamlanacak. Avrasya Tüneli Projesi'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi), TBM (tünel açma makinesi) diye adlandırılan makineyle deniz altında delinen tüneldeki kazı işlemi 22 Ağustos'ta tamamlandı. İstanbul Boğazı altında 3,344 kilometrelik alanı kazarak ilerleyen tünel açma makinesiyle iki kıta deniz tabanı altında birleştirildi. Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Tüneli, Aralık 2016'da tamamlanacak. Toplam 14,6 kilometrelik üç ana bölümden oluşan projenin en önemli aşamasını, 3,4 kilometre uzunluğundaki Boğaz Geçişi oluşturuyor. Proje, yap-işlet-devret modeliyle yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. |