Boğaz'ın Altındaki Tarihî...
Karayolu Tüp Geçiş Projesi Davalık
İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş...
Tünel, İstanbul’un Sonu mu?
Tünelin Derinliği 80 Metreye Çıkıyor
Lastik tekerli araçlar için Boğaz'a yapılacak ikinci tünelin derinliğinde değişikliğe gidiliyor. Daha önce, Marmaray örnek alınarak denizin altında 60 metre olarak hesaplanan tünelin derinliğinin, yapılan sondaj çalışmaları neticesinde 80 metreye kadar çıkabileceği ortaya çıktı. Aradaki derinlik farkı, maliyeti 225 milyon dolar daha yükseltecek.
Lastik tekerli araçlar için Boğaz'a yapılacak ikinci tünelin
derinliğinde değişikliğe gidiliyor. Daha önce, Marmaray örnek
alınarak denizin altında 60 metre olarak hesaplanan tünelin
derinliğinin, yapılan sondaj çalışmaları neticesinde 80 metreye
kadar çıkabileceği ortaya çıktı. Aradaki derinlik farkı, maliyeti
225 milyon dolar daha yükseltecek. Oysa, ihaleyi kazanan firma
proje maliyetini 1 milyar 75 milyon dolar olarak hesaplamıştı.
225 milyon dolarlık ek artışla, maliyet 1,3 milyar dolara yükselmiş oldu. |