Lastik tekerli araçlar için Boğaz'a yapılacak ikinci tünelin
derinliğinde değişikliğe gidiliyor. Daha önce, Marmaray örnek
alınarak denizin altında 60 metre olarak hesaplanan tünelin
derinliğinin, yapılan sondaj çalışmaları neticesinde 80 metreye
kadar çıkabileceği ortaya çıktı. Aradaki derinlik farkı, maliyeti
225 milyon dolar daha yükseltecek. Oysa, ihaleyi kazanan firma
proje maliyetini 1 milyar 75 milyon dolar olarak hesaplamıştı.
225 milyon dolarlık ek artışla, maliyet 1,3 milyar dolara yükselmiş oldu.
'İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi'nin temeli kısa
bir süre önce (26 Şubat 2011) Başbakan Recep Tayyip Erdoğan
tarafından atıldı. Başbakan, temel atma töreninde, yüklenici firma ile pazarlık
yaparak projenin 4,5 yıl olan tamamlanma süresini 3,5 yıla indirdi. Ancak ortaya
çıkan yeni durum; 25 yıl 11 ay 9 gün olan işletme süresinin uzamasına sebep
olacak.
Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, beklenmedik bu durum karşısında teknik
incelemelerin sürdüğünü belirterek, "Ayrıntıların ortaya çıkmasından sonra,
gerekirse işletme süresi maliyet artışını karşılayacak biçimde uzatılır. Böylece
sorun ortadan kaldırılır. Ancak inşa süresini bu durum ne kadar etkiler, onun
için şimdiden bir şey söylemek mümkün değil." ifadesini
kullandı.