Yerli Kömürde 2, İthalde 6...
'Kömüre Köyümüzü Feda Etmeyeceğiz'
Kömür Santralleri Kirli Havayı...
'Kara Atlas', Yeni Kanser...
Kömür Ocağında Göçük: 1 Ölü
Zonguldak'ta Cumhuriyet Tarihinin...
Bu İlçede 30 Yıldır Kömür Yakmak Yasak
Santrallerde 5 Milyon Ton Kömür Yakıldı
Bakanlık, O Tüneldeki Çalışmaları...
Kömüre Muhtaç Değiliz, Alternatifi Var
İstanbul’a Yeni Tünel Geliyor
Kömür Tüketimi Tam Gaz
Kömürde 12 Milyar Dolarlık Pazarlık
Bina İnşaatı Maliyetleri Arttı
Aksaray'da İnşaat Çöktü: 3 İşçi Yaralı
AB'de İnşaat Üretimi Yavaşladı
Türkiye'nin En Uzun Tünelinde...
Termik Santrallere Kömür Dayanmıyor
Tarihi Mahalleye "Tünel" Gölgesi Düştü!
Zigana Tüneli İhale Aşamasında!
İskandinavlar Tünelle Ana...
Tünelin Gölgesinde Var Olma Mücadelesi
Damlacık'ta Tünel İsyanı
2 Bin 500 Yıllık Tünel Ziyarete...
Tünel Kazısı Sırasında Göçük
İzmir'deki "Tünel Efsanesi"...
"Türkiye'nin En Uzun Tüneli"...
Tünel İnşaatında Kafasına...
Suruç Tüneli'nde Sona Gelindi!
Tünel'in Simgesi Narmanlı...
Tünel Tam 139 Yaşında!
Boğaziçi'nde Tünel Sürprizi
İstanbul'da 3 Tünel Trafiğe Kapanacak!
İki İl Tünelle Birleşiyor
Tünelin Ucundan Jandarma Çıktı
Avrasya Tüneli de, Karadan...
Dünyada En Fazla Tünel Faaliyetinin...
Tünelin Havalandırması ODTÜ'nün...
"Bolu Dağı'ndaki Tüneller...
"ODTÜ'de Tünel Olmaz"
"ODTÜ'de Tünel"e Mimarlardan İtiraz Var!
Taksim Tüneli İstanbullular'a...
Dünyanın 5'inci Sulama Tüneli!
Tünel İnşaatına Kömür Engeli
Zonguldak'ta kent trafiğini rahatlatması planlanan Mithatpaşa Tüneli inşaatı, kömür damarına rastlanılması nedeniyle durdu.
DHA'nın haberine göre, Kilimli ve Gelik bölgesine gidecek araçların şehiriçine girmesini önleyecek olan Mithatpaşa Tüneli'nin temeli, 2 Ağustos 2013'de dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından atıldı. Mithatpaşa Mahallesi ve Yeşil Mahalle arasındaki güzergahta gidiş ve geliş şeklinde yan yana inşa edilen bin 860'şar metre uzunluğundaki iki tüpte de yaklaşık 400 metre ilerleme sağlandı. Ancak tünel güzergahında yapılan sondaj çalışmalarında kömür damarına rastlanması nedeniyle inşaat durdu.
Firmanın Karayolları 15'inci Bölge Müdürlüğü ile yaptığı toplantının ardından Bülent Ecevit Üniversitesi Mühendislik Bölümü Maden Mühendisliği Bölümü'nden, tünel inşaatı sırasında oluşabilecek risklerin değerlendirilmesine ilişkin çalışma yapılması istendi. Öğretim Üyesi Prof. Dr. Vedat Didari tarafından hazırlanan raporda, inşaat sırasında yapılması gerekenler ve alınmacak önlemler anlatıldı. Prof. Dr. Didari, tünelin geçtiği güzegahta geçmişte kömür üretimi yapılmış damarlara da rastlandığını belirtti. Bu bölgelerin yer altı madenciliğinde uygulanan tekniklerle geçebileceğini firmaya ilettiklerini belirten Prof. Dr. Didari, ayrıca metan gazıyla ilgili alınacak önlemlere de raporda yer verdiklerini kaydetti. Prof. Dr. Didari, şöyle konuştu: "Tünel açılırken daha önce çalışılmış veya çalışılmamış kömür damarları kesilecektir. Bunların kesilmesi sırasında metan geliri bekliyoruz. Bu gelirin büyük bir tehlike yaratmaması için önce sondajlar yaprak metanın varlığı belirlenmeli. Eğer varsa onu boşaltmaya, rahatlatmaya yönelik çok sayıda delik delmek, yani sondaj yapmak gerekiyor. Tünel içinde de gazı sürekli sensörlerle izlemek gerekiyor. Tehlike sınırına geldiğinde elektriğin kesilmesini sağlayacak devre kesici sistemin kurulması lazım. Burada kömür rezervi diye bir şeyden bahsetmiyoruz. Sadece o kömür damarından rahatça geçmek söz konusu. Başka bir dert yok." Prof. Dr. Didari, inşaat tamamlanıp kaplamaları yapılarak ulaşıma açıldıktan sonra tünelde herhangi bir metan gazı riskinin de olmayacağını sözlerine ekledi. Tünel inşaatını üstlenen firma yetkilisi Soner Serttaş ise üniversitenin raporu üzerine Karayolları ile görüşmelerin sürdüğünü söyledi. Serttaş, "Üniversitenin raporuna göre Karayolları'nın ek olarak yapması gerekenler var. Bunlar yapıldığında, tünel çalışma alanı güvenli hale geldiğinde biz tekrar çalışmamıza başlayacağız" dedi. |