Bakanlık, O Tüneldeki Çalışmaları...
İstanbul’a Yeni Tünel Geliyor
Türkiye'nin En Uzun Tünelinde...
Tünel İnşaatına Kömür Engeli
Tünelin Gölgesinde Var Olma Mücadelesi
Damlacık'ta Tünel İsyanı
2 Bin 500 Yıllık Tünel Ziyarete...
Tünel Kazısı Sırasında Göçük
İzmir'deki "Tünel Efsanesi"...
"Türkiye'nin En Uzun Tüneli"...
Tünel İnşaatında Kafasına...
Suruç Tüneli'nde Sona Gelindi!
Tünel'in Simgesi Narmanlı...
Tünel Tam 139 Yaşında!
Boğaziçi'nde Tünel Sürprizi
İstanbul'da 3 Tünel Trafiğe Kapanacak!
İki İl Tünelle Birleşiyor
Tünelin Ucundan Jandarma Çıktı
Avrasya Tüneli de, Karadan...
Dünyada En Fazla Tünel Faaliyetinin...
Tünelin Havalandırması ODTÜ'nün...
İskandinavlar Tünelle Ana Karaya Bağlanacak
Danimarka ile Almanya arasında inşa edilecek 18 kilometrelik tünel, İskandinavya'nın Avrupa ana karasına bağlantısını 1,5 saat kısaltacak.
Danimarka'nın başkenti Kopenhag'ın da üzerinde bulunduğu Sjaelland adası ve devamındaki Lolland üzerinden İskandinavları Almanya'ya bağlayacak büyük tünel projesinin hazırlıkları sürüyor.
Danimarka'daki yabancı basın kuruluşlarının temsilcileri, tünel inşaatının yapılacağı Lolland'daki Rödby Limanı'na götürüldü. Kopenhag'daki firma binasında projeyi tanıtıcı sunum yapan Femern firmasının direktörü Claus F. Baunkjaer, 2015 yılında başlayacak projenin, 2021'de tamamlanmasının öngörüldüğünü belirterek bütçesi yaklaşık 41 milyar Danimarka Kronu (5,5 milyar avro) tutacak projenin finansmanının Danimarka hükümeti tarafından ve AB garantisinde sağlandığını söyledi. 6,5 yılda tamamlanması planlanan projenin seyahati kolaylaştırarak turizm, daha rekabetçi bir bölge yaratma ve istihdam konusunda büyük katkı yapacağını ifade eden Claus F. Baunkjaer, çalışmanın yılda 3 bini Danimarka tarafında olmak üzere 4 bin kişiye iş imkanı sağlayacağını bildirdi. Gazetecilerin soruları üzerine tünelin çok güvenli olacağını söyleyen Baunkjaer, 4 tüpü bulunan tünelin bir de kaçış kısmı olacağını, çevreye duyarlı bir proje yürüttüklerini kaydetti. Kopenhag ile Hamburg arası trenle 3 saate inecek Danimarka tarafındaki Lolland ile Almanya tarafındaki Fehmarn arasında 40 yılı aşkındır feribot seferleri yapıldığını belirten Claus F. Baunkjaer, Rödby ile Puttgarden noktaları arasındaki tünel sayesinde Kopenhag-Hamburg arasında özel araçlarla 45 dakika, trenle 1,5 saat tasarruf imkanı sağlanacağını, iki kent arasının trenle 3 saate ineceğini aktardı. Baunkjaer, Fehmarnbelt'teki teknik yöneticilerin daha önce Danimarka ile İsveç arasındaki Öresund tünelinde çalıştığını, son olarak İstanbul Marmaray'da teknik yönetici olduğunu ifade etti. Tünelin bütün yıl ve 24 saat esasına göre açık olacağını söyleyen Baunkjaer, şu bilgileri aktardı: "Gömme tünel uzunluğu 17,6 kilometre. Tünel parçaları 10'u özel 89 parça. Standart parçaların uzunluğu 217 metre. 3,2 milyon metreküp beton ve 360 bin ton çelik kullanılacak. Araçlar için dört şerit ve gidiş-dönüş olarak ayrılmış, demiryolu tüpü olacak. Her 108 metrede bir acil çıkış olacak. Yolcu trenleri saatte 200, yük trenleri 140 ve kamyon ile binek araçlar ise saatte 110 kilometre hız yapabilecek ve 18 kilometrelik tünel 8 dakikada geçilebilecek." Bu arada hem Almanya hem de Danimarka tarafında inşaatı olumlu bulanların sayısının geçmişe göre arttığını belirten şirket yetkilileri, Lolland'daki Rödbyhavn ve Fehmarn'daki Burg'da halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında 1 Temmuz'dan itibaren haftanın 6 günü yerel sakinler ve paydaşlara bilgilendirmeler yapılacağını kaydetti. 7 bin yıllık arkeolojik kalıntılar Öte yandan tünel inşa çalışmaları başlamadan önce deniz yatağında ve kıyıda yapılan ön çalışmalarda arkeolojik kalıntılar bulundu. Danimarka kıyısına 7 ve Almanya kıyısına 3 kilometre mesafede iki gemi batığı ile Danimarka kıyısında milattan önce 5 yılına dayandığı belirtilen balıkçılıkla ilgili kalıntılar bulundu. Lolland-Falster Müzesi tarafından yürütülen arkeolojik kurtarma kazıları bu alanlarda sürüyor. |