Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, 2011 yılı sonuna
kadar tüm tapu sicil müdürlüklerinde randevu sistemiyle çalışılacağını bildirdi.
'Tapu ve Kadastro Modernizasyon Projesi' kapsamında tadilatı
gerçekleştirilen İzmit Tapu Sicil Müdürlüğü hizmet binasının
açılış törenine katılan Bakan Demir, yurt genelinde tapu sicil müdürlüklerini,
banka şubeleri gibi modern bir fiziki yapıya kavuşturmayı hedeflediklerini
söyledi. Demir, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Buradaki
imkanların elverişli hale gelmesini arzuluyoruz. Oraya hizmet almaya giden,
işlem yaptırmak isteyen vatandaşımızın güler yüzlü personelle nezih ortamlarda
karşılanıp, işleminin kısa sürede yapılmasını hedefliyoruz. Büyük çapta bunu
başardık. İzmit Tapu Sicil Müdürlüğümüzde de görüyoruz ki işlem hacmi yıllık 32
bin, 30 çalışan var, kişi başı bin işlem düşüyor. 250 mesai günü olsa bir
çalışanımız her gün 5 işlem gerçekleştiriyor. Hem çalışan, hem de hizmet alanlar
açısından fiziki mekanlar çok önemlidir.'' Tapu
ve Kadastro Genel Müdürlüğünün Cumhuriyetin en köklü kurumlarından biri olduğuna
işaret eden Demir, kuruluşunun Osmanlı dönemine dayandığını, 163 yıllık bir
geçmişi bulunduğunu dile getirdi. Mustafa Demir, Tapu ve Kadastro Genel
Müdürlüğü arşivlerinde 22 ülkenin tapu kayıtlarının arşivlerinin bulunduğuna
dikkati çekerek, şöyle devam etti: ''Şu anda
verdiği hizmet itibarıyla dünyada kendi alanıyla ilgili iş ve işlemleri en kısa
sürede gerçekleştiren tek kurum, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğümüzdür. Yurt
dışında akrabası olanlar sorsunlar, bir daire satın aldıklarında ne kadar
zamanda muamelelerini yaptırıp, tapularını alabiliyorlar? En az 15 gün, bir ay,
üç ay, öyle ülkeler var ki 6 ay sürüyor. Modernize ettiğimiz müdürlüklerimizde,
personel noktasında da büyük ölçüde eksiğimizi tamamladı. Vatandaş evraklarını
öğleden önce getirdiğinde 3-4 saat, genellikle 2 saat içinde işlemleri
tamamlanıyor. Türkiye'de aynı zaman dilimi içinde, aynı hizmetin verilmesi için
tüm tedbirleri alıyoruz.'' ''Güler
yüzlü hizmet'' Tapu Sicil
müdürlükleriyle ilgili zihinlerde geçmişten gelen olumsuz bir imaj olduğunu
belirten Demir, şunları kaydetti: ''2011 yılı
sonuna kadar tüm sicil müdürlüklerimizde randevu sistemi olacak. İmzayı kim
atacaksa, yetkili kimse dosyasını alacak, randevu saatinde gelecek. Evrakları
kontrol edilip muameleyi yapacak olan memur kardeşimize gitmeden, eksikleri
varsa tamamlattırılıp kaydı alınıyor. Bekleme salonunda beleyen vatandaşlarımızı
misafir ediyoruz, çay, kahve ücretsiz, vesikalık fotoğrafı eksikse otomatik
makinede fotoğraf temin ediyor, fotokopi ihtiyacını giderebiliyor. Birçok
müdürlüğümüzde ödemeler için pos cihazları da bulunuyor. Türkiye'nin genelinde
aynı standartta hizmeti vermeye yönelik fiziki mekanları modernize etme
çalışmalarını kısa sürede tamamlayacağız. Allah vatandaşlarımıza bol kazanç
versin. Mülk alırlarsa buraya geldiklerinde kayıtlarını, işlemlerini yapacağız,
güler yüzle hizmet vermeye devam edeceğiz.''
|