
Yine Sinyalizasyon Eksikliği Yine Kaza

ASELSAN Sinyalizasyon Sistemleriyle...

Sıra, TCDD’nin Satışına Geldi

Ankara-Sivas YHT Hattının...

Ankara'da Boş Tren Raydan Çıktı

Boğaziçi Ekspresi Yeniden Raylarda

Tren Kazası “Geliyorum” Diyor

Ankara-İstanbul Arası Seyahat...

32 İhaleyi Eşinin Şirketine Vermiş

Karadeniz Esnafından Demiryolu Talebi

Marmaray'dan Tarihi Geçiş

Çin'den Gelen İlk Yük Treni, Türkiye'de

Milli Elektrikli Trende Geri Sayım

Göller Ekspresi Yeniden Raylarda

Göller Ekspresi Sefere Başlıyor

Ankara-Sivas YHT'de Yüzde 95 Gerçekleşme

Ankara'daki YHT Kazasında...

Durdurulan YHT'de Faciadan Dönülmüş

İki Havalimanı YHT ile Bağlanacak

Ankara’daki YHT Kazasıyla...

İstanbul-Kapıkule YHT Projesi'nin...

Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nın...

Mimarlar Odası Ankara Şubesi:...

Tren Kazası İle İlgili Açıklama:...
Tren Hattında Hâlâ Sinyalizasyon Yok
2018 yılında dokuz kişinin ölümüne neden olan Ankara Marşandiz İstasyonu’ndaki YHT kazasının ardından başlatılan sinyalizasyon çalışması hâlâ tamamlanmadı.

Sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan açılan yüksek hızlı tren (YHT) hatları ve banliyö hatları tehlike oluşturmaya devam ediyor. Ankara’da 2018 yılında dokuz yurttaşın ölümüne neden olan Ankara Marşandiz İstasyonu’ndaki YHT kazasının ardından başlatılan sinyalizasyon çalışması hâlâ tamamlanmadı. BirGün'den Burcu Cansu’nun haberine göre; Nisan 2018’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gösterişli bir törenle açılan Başkentray Projesi kapsamındaki Sincan-Kayaş Banliyö Hattı’nda da sinyalizasyon sistemi olmadığı belirtildi. Ankara-Konya seferini yapan YHT, 13 Aralık 2018’de Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu’nda yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpıştı. Dokuz kişinin hayatını kaybettiği, 86 kişinin de yaralandığı kazaya ilişkin rapor hazırlayan Birleşik Taşımacılık Sendikası, sinyalizasyon sistemi olmadığını açıkladı. Hattın bir ay kullanıma kapatılarak sinyalizasyon çalışması başlatıldığı duyuruldu. Ancak aradan geçen sekiz aya karşın sinyalizasyon çalışmasının tamamlanmadığı açığa çıktı. Birleşik Taşımacılık Sendikası Yürütme Kurulu Üyesi Ahmet Eroğlu, “Sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan yolcu taşımaya devam edilmesi yeni facialara davetiye çıkarıyor” dedi. Sincan-Kayaş Banliyö Hattı’nda da sinyalizasyon olmadığını belirten Eroğlu, “Marşandiz faciasının ardından Bakanlığı uyararak, banliyö hattında sinyalizasyon sisteminin tamamlanması gerektiğini söyledik. Fakat uyarımız dikkate alınmadı” dedi. Hattın 2018 yılında açıldığını anımsatan Eroğlu, “Kayaş-Cebeci arasında Trenlerin Trafiğinin Merkezden Telefonla İdaresi Sistemi, Hipodrom-Sincan arasında da Dingil Sayıcı sistemi kullanılıyor. Fakat bu yöntemler sinyalizasyon sistemi kadar güvenlikli değil” diye konuştu. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |