Bayrampaşa Spor Kompleksi’ne inceleme gezisi yapan İstanbul Büyükşehir
Belediye Başkanı Kadir Topbaş, gazetecilerin çeşitli
konulardaki sorularını cevaplandırdı. Başkan Topbaş bir gazetecinin, ''Tarihi
Yarımada'dan geçen tramvayın yaydığı titreşimler nedeniyle Yerebatan Sarnıcı'na
zarar verdiği iddiaları bazı medya organlarında yer aldı. Konuyla ilgili neler
söyleyeceksiniz?'' şetlindeki soruya, ''Biz burada üniversitelerle birlikte
ciddi ölçümler yapıyoruz'' dedi. Sarnıç üzerindeki İl Özel İdaresine ait binanın
bir önceki İstanbul Valisi Muammer Güler ile görüşmeleri
sonucunda Vatan Caddesi'ndeki yerine taşındığını ifade eden
Başkan Topbaş, Sarnıç'ın üzerindeki binanın yıkılacağını ve yükün
hafifleyeceğini kaydetti.
Tramvay hattında bir düzenleme yapıldığını ifade eden Kadir Topbaş, rayların
altına titreşim önleyici bir takım malzemelerin yerleştirilmesiyle titreşimin
eskisi kadar yüksek olmadığını söyledi. Eskiden var olan titreşimin çok ciddi
bir tehlike içerdiğini vurgulayan Topbaş, şöyle konuştu;
''Turistleri taşıyan otobüsler de aynı şekilde tehdit arz ediyordu. Bu
nedenle Karaköy'den Sultanahmet Camisi'ne doğru yeni tramvay hattı koyulacak.
Bunlar, sadece turistleri taşıyacak. Esas tehlikeyi bu otobüslerin yaydığı
titreşim oluşturuyor. Diğer taraftan bölgeye döşediğimiz, asfaltı titreşimi
önleyici elastiki olan bir üretimle uyguluyoruz. Tramvayın kaldırılması gibi bir
durum yok. Gerekli tedbirler alındı.''
Ulaşımda havaray da kullanılacak
Başkan Kadir Topbaş, havaray sisteminin sorulması üzerine de bütün ulaşım
sistemlerini birbirine entegre etmeleri gerektiğini, havarayın da birkaç bölgede
bu amaçla kullanılacağını söyledi. İnsanların birinden inip diğerine rahatlıkla
binecekleri bir ulaşım sistemi oluşturmak istediklerini ve tek bilete geçme
sebeplerinin de bu durum olduğunu ifade eden Başkan Topbaş, şöyle devam
etti;
''Buna paralel olarak, denizdeki ağırlıklı çalışmalarımız bunu içermekte.
İstanbul'da deniz iskelelerinin bulunduğu noktalar başta olmak üzere tepelerde,
yüksek yerlerde yaşayan insanların denize ulaşma imkanını sağlayacak bir takım
proje çalışmalarımız var. Ulaşım master planlarında İstanbul'da 635 kilometre,
metro ve raylı sistem öngörüldü. Bunların bir kısmı havaray dediğimiz havadan
giden bir sistem. Bunun değişik yerlerde tespitleri yapıldı. Proje çalışmaları
yapılıyor. Bazılarını yap, işlet, devret olarak vermeyi planlıyoruz. Şehirde 231
kavşak ve yol düzenlemesi yapmamıza rağmen hala ihtiyacın artmakta olduğunu
gözlemliyoruz. Böyle bir kentte toplu taşımayı öncelikli hale getirmek
gerekiyor. Burada özellikle kaliteli, konforlu, hızlı ve güvenli toplu taşıma
sistemlerini geliştirmeye çalışıyoruz. Biliyorsunuz 172 yeni otobüs için ihale
gerçekleştirdik. Eski otobüslerin hatlardan kaldırılması için tekrar 500 yeni
otobüs ihalesi daha yapacağız.”
|