Tramvay Kalkmıyor; Asıl Tehlike Tur Otobüsleri



Bayrampaşa Spor Kompleksi’ne inceleme gezisi yapan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, gazetecilerin çeşitli konulardaki sorularını cevaplandırdı. Başkan Topbaş bir gazetecinin, ''Tarihi Yarımada'dan geçen tramvayın yaydığı titreşimler nedeniyle Yerebatan Sarnıcı'na zarar verdiği iddiaları bazı medya organlarında yer aldı. Konuyla ilgili neler söyleyeceksiniz?'' şetlindeki soruya, ''Biz burada üniversitelerle birlikte ciddi ölçümler yapıyoruz'' dedi. Sarnıç üzerindeki İl Özel İdaresine ait binanın bir önceki İstanbul Valisi Muammer Güler ile görüşmeleri sonucunda Vatan Caddesi'ndeki yerine taşındığını ifade eden Başkan Topbaş, Sarnıç'ın üzerindeki binanın yıkılacağını ve yükün hafifleyeceğini kaydetti.

Tramvay hattında bir düzenleme yapıldığını ifade eden Kadir Topbaş, rayların altına titreşim önleyici bir takım malzemelerin yerleştirilmesiyle titreşimin eskisi kadar yüksek olmadığını söyledi. Eskiden var olan titreşimin çok ciddi bir tehlike içerdiğini vurgulayan Topbaş, şöyle konuştu;

''Turistleri taşıyan otobüsler de aynı şekilde tehdit arz ediyordu. Bu nedenle Karaköy'den Sultanahmet Camisi'ne doğru yeni tramvay hattı koyulacak. Bunlar, sadece turistleri taşıyacak. Esas tehlikeyi bu otobüslerin yaydığı titreşim oluşturuyor. Diğer taraftan bölgeye döşediğimiz, asfaltı titreşimi önleyici elastiki olan bir üretimle uyguluyoruz. Tramvayın kaldırılması gibi bir durum yok. Gerekli tedbirler alındı.''

Ulaşımda havaray da kullanılacak

Başkan Kadir Topbaş, havaray sisteminin sorulması üzerine de bütün ulaşım sistemlerini birbirine entegre etmeleri gerektiğini, havarayın da birkaç bölgede bu amaçla kullanılacağını söyledi. İnsanların birinden inip diğerine rahatlıkla binecekleri bir ulaşım sistemi oluşturmak istediklerini ve tek bilete geçme sebeplerinin de bu durum olduğunu ifade eden Başkan Topbaş, şöyle devam etti;

''Buna paralel olarak, denizdeki ağırlıklı çalışmalarımız bunu içermekte. İstanbul'da deniz iskelelerinin bulunduğu noktalar başta olmak üzere tepelerde, yüksek yerlerde yaşayan insanların denize ulaşma imkanını sağlayacak bir takım proje çalışmalarımız var. Ulaşım master planlarında İstanbul'da 635 kilometre, metro ve raylı sistem öngörüldü. Bunların bir kısmı havaray dediğimiz havadan giden bir sistem. Bunun değişik yerlerde tespitleri yapıldı. Proje çalışmaları yapılıyor. Bazılarını yap, işlet, devret olarak vermeyi planlıyoruz. Şehirde 231 kavşak ve yol düzenlemesi yapmamıza rağmen hala ihtiyacın artmakta olduğunu gözlemliyoruz. Böyle bir kentte toplu taşımayı öncelikli hale getirmek gerekiyor. Burada özellikle kaliteli, konforlu, hızlı ve güvenli toplu taşıma sistemlerini geliştirmeye çalışıyoruz. Biliyorsunuz 172 yeni otobüs için ihale gerçekleştirdik. Eski otobüslerin hatlardan kaldırılması için tekrar 500 yeni otobüs ihalesi daha yapacağız.”