Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
SONRAKİ HABER: Depremin Artçısı Heyelan

Tasarım Şart; ama Fark Yaratmak için 'Sabır' da Şart

Anadolu mermeri, Milano Tasarım Haftası'nda kendi hikayesini anlatmaya devam ediyor. 09 - 14 Nisan tarihleri arasında görülebilecek serginin küratörü Demirden Design'in Tasarım Direktörü H. Demir Obuz'a kulak veriyoruz.

  • Tasarım Şart; ama Fark Yaratmak için 'Sabır' da Şart
  • Tasarım Şart; ama Fark Yaratmak için 'Sabır' da Şart
  • Alişan Çırakoğlu
  • Alişan Çırakoğlu
  • Alişan Çırakoğlu
  • Alişan Çırakoğlu
  • Alişan Çırakoğlu
  • Alişan Çırakoğlu
  • Alişan Çırakoğlu
  • Arik Levy
  • Arik Levy
  • Arik Levy
  • Arik Levy
  • Dice Kayek
  • Dice Kayek
  • Dice Kayek
  • Dice Kayek
  • Dice Kayek
  • Dice Kayek
  • Dice Kayek
  • Doriana -  Massimiliano Fuksas
  • Doriana -  Massimiliano Fuksas
  • Doriana -  Massimiliano Fuksas
  • Doriana -  Massimiliano Fuksas
  • Mathieu Lehanneur
  • Mathieu Lehanneur
  • Mathieu Lehanneur
  • Mathieu Lehanneur
  • Mathieu Lehanneur
  • Mathieu Lehanneur

"Dolayısıyla tasarımın ön plana çıkması ve mucizevi bir şekilde her şeyi değiştirmesi birdenbire olmayacak; zaman alacak. Sanayimizin bir bölümünde eskiden kalma bir taklit etme alışkanlığı var; ama yavaş yavaş değişiyor. Herkes, fark yaratan bir tasarımla ön plana çıkabileceğinin farkında; rakiplerinden bu şekilde sıyrılabileceğini görüyor. Ancak fark yaratacak tasarımı elde etmek için de bir deneyim ve bilgi gerekiyor. Tasarım kültürü ve yönetimi firmaların DNA’larına bir yapıtaşı olarak yerleşmeden, iyi bir tasarıma sahip olmak, onu ürünleştirmek ve başarıyı yakalamakta aksaklıklar yaşanabilir.

Burada sorun, tasarımcıdan çok mucizevi çözümler beklenmesi. Tasarımcıdan, her şeyin çözüldüğü, maliyeti düşük ama katma değeri yüksek işler isteniyor; bu da çok büyük ihtimalle gerçekleşmiyor. Firmalar hedef pazarlarını, kendi marka stratejilerini, yapılanmalarını, kendilerini ifade etme şekillerini ürünleriyle eşleştirmeden, o fark yaratacak tasarımı bulmakta zorlanıyorlar. Biz İMİB Yönetim Kuruluyla, bu sergi için gerçekleştirilen tasarımların, hemen bir ürün haline gelip ekonomik bir değere dönüşmesini beklemenin mümkün olamayacağı konusunda uzlaştık. Çünkü bir ürün için hammadde durumu, firmanın üretim teknikleri, hedef pazarlar, satış stratejileri gibi birçok girdinin ele alınması ve tasarımın ortaya çıkması gerekiyor".

Tasarım teşviklerinin kapsamı genişletilmeli ve süresi uzatılmalı

Obuz, başarı için bir metodolojiye bağlı olarak, tasarım yönetimiyle beraber çok sabırlı ve ısrarlı çalışmanın öneminin altını çiziyor ve örnek olarak İtalya'yı gösteriyor.

"İtalya bunu bir devlet politikası haline getirdiği ve ısrarla sürdürdüğü, teşviklerle desteklediği için ‘İtalyan tasarımı’ diye bir şey var. Türkiye'de de tasarım denilince ismi zihinlere gelen büyük ölçekli kuruluşlarımız var; tasarımla yükselen genç girişimciler, daha küçük ölçekli markalar da söz konusu. Bu öncülerin, devlet tarafından desteklenmeleri gerekiyor ve devlet de destekliyor. Tasarım ofisleri ve şirketlerinin desteklenmesi yönündeki bu uygulamanın kapsamının genişletilmesi ve süresinin de uzatılması gerekiyor. Devlet, örneğin 4 yıllık bir tasarım teşviği veriyor; ancak 4 senede 100 yıllık geçmişi olan rakiplerinizi geçmeniz mümkün olamayacağı için, bu desteğin sabırla sürdürülmesi gerekiyor".

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/tasarim-sart-ama-fark-yaratmak-icin-sabir-da-sart_107108.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!