Tarihi Köprüde 5 Metrelik...
Kanaldan Meğer 'Altın' Akıyormuş
Fatsa'da Altın Madenciliği...
Tarihi Yapılar için Proje
Tarihi Binanın Altında Otopark!
Köprü Faciası, Soruşturma...
Tarihi Tunca Köprüsü 1 Milyon...
Tarihi Hamam Kaderine Terk
150 Yıllık Tarihi Yapı Kaderine...
Kepçeye Çarpan Tarihi Kuyu Yok Sayıldı
Konak Tüneli’nde ‘Tarihi’ Tecrit Bitti!
Barbarlar Durdurulamıyor:...
Kömür için Tarihi Yakacaklar!
Tarihi Osmanlı Kalesi Çöktü
Tarihi Sirkeci Garı Müze Oluyor
Tarihi Surda Büyük Gedik
Tarihi Orta Cami'nin Yıkımı...
Soma Faciasının Duruşma Tarihi...
IŞİD 3 Bin Yıllık Tarihi Kenti Yıkıyor
Tarihi Köyün Adı Değiştiriliyor!
Tarihi Hamam, Çöplük Olmaktan Kurtuluyor
Yağmur Tarihi Mezar Taşlarını...
Tarihi Kerpe Limanı'na Rekonstrüksiyon...
Tarihi Yarımadada Dönüşüm Başlıyor!
Tarihi Hamama Kafe Yasladılar
649 Yıllık Tarihi Saat Çalındı
Tarihi Davutpaşa Kışlası'nda...
3. Havalimanının Açılış Tarihi...
İzmir’in Tarihi Semtinde Talan!
"Emek Sineması'nın Tarihi...
500 Yıllık Tarihi Eseri Çaldılar
'Tarihin En Yüksek Artışlarından...
Tarihi Gar Turizm Merkezi Olacak!
Tarihi Rum Kentine 300 Yataklı...
Tarihi Değirmen Bakımsızlıktan Yıkıldı
Tarihi Köprü Su Altında Korunacak
Adıyaman'da inşası süren Çetintepe Barajı suları altında kalacak, Selefkiler döneminde yaptırıldığı rivayet edilen Altınlı Köprü, korumaya alınacak.
Gölbaşı ilçesinde yapımı süren Çetintepe Barajı sularının altında kalacak, Selefkiler döneminde yaptırıldığı rivayet edilen Altınlı Köprü, restore edildikten sonra sualtında korumaya alınacak.
Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü tarafından Fırat Nehri'nin en büyük yan kollarından biri olan Göksu çayına inşa edilen Çetintepe Barajı'nın altında kalacak köprüyü korumak için çalışma başlatıldı. DSİ Genel Müdürlüğünün yaptığı araştırmalar neticesinde, köprünün doğallığına uygun taşıma işleminin yapılamayacağının tespit edilmesi üzerine restorasyon yapılarak, su altında kalması kararlaştırıldı. DSİ Adıyaman Müdürü Hakan Kaya, yaptığı açıklamada, Gölbaşı ilçesi ve Kahramanmaraş'ın Çağlayancerit ilçesi sınırlarında yapımı süren Çetintepe Barajı'nın 2017 yılında hizmete açılmasının planlandığını söyledi. Barajda su tutma işleminin başlamasıyla tarihi Altınlı Köprü'nün su altında kalacağını belirten Kaya, "Köprüyle ilgili hem DSİ hem de Karayolları Genel Müdürlüğü çalışmalar yapıyor. Köprü en az hasar alacak şekilde korunacak. Restorasyon çalışması yapıldıktan sonra köprüyü su altında bırakacağız" dedi. İlk etapta köprünün taşınması için alternatifleri kurum olarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında araştırdıklarını ifade eden Kaya, şöyle konuştu: "Şuana kadar yaptığımız araştırmalarda böyle bir köprünün başka bir yere taşındığına dair herhangi bir bilgi bulamadık. Ayrıca taş köprülerinin taşınmasından ziyade olduğu yerde bırakılması gerekiyor. Çünkü yöreye has yapıldıkları için uygun taşınması görülmemekte. Daha çok bu köprü taşıma işlemleri tarihi çelik köprülerde yapılıyor. Bu nedenle Altınlı Köprü'yü barajın altında bırakacağız." |