"İstanbul Haliçsiz, Haliç...
‘UNESCO Artık Daha Anlayışlı’
Unkapanı Alt Geçidi Alarm Veriyor
Metroda Sızıntıya Kovalı Önlem
Haliç'te 'Kömürlü' Bir Gemi!
Haliç'e Yüzer İskeleler Geliyor
Haliç'i Fareler Bastı
'Haliç'te 47 Tür Balık Yaşıyor'
Doha Metro Projesi İspanyolların!
Haliç Kıyısındaki Yeşil Alana Cami
Haliç Köprüsü Emlak Fiyatlarını Artırdı
Metroya Bin, Her Yıl 53 Bin...
Topbaş'tan Yeni Metro Açıklaması!
"Haliç Metro Köprüsü'nde Birçok...
Metro Köprüsü'nde Engelliler...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Mimarı, Haliç Metro Geçiş...
"Haliçport Rantsal Dönüşümün...
Haliç Köprüsü'nde Yol Tamam
Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü Açıldı
Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü-Yenikapı Metro Hattı, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açıldı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü-Yenikapı Metro Hattı açılış töreninde yaptığı konuşmada, "Bugün açacağımız hat 3,5 km ve 3 istasyon. Ancak dünyanın en zor metro inşaatının gerçekleştiği bir hat oldu" dedi.
"Dünya Marmaray'ı konuşuyor. Şimdi de Haliç'teki köprü konuşulacak" diyen Erdoğan, "Tarihe zarar vermeden, tarihi ortaya çıkararak inşa ettik. İstanbul'un bilinen tarihi de değişti" şeklinde konuştu. Eğik askılı cable-stayed sistemiyle inşa edildi Mevcut Unkapanı Köprüsü'nün ortalama 200 metre güneyinde, 2 Ocak 2009'da yapımına başlanan köprü, dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan "eğik askılı cable-stayed" sistemiyle inşa edildi. Ortası raylı sistem, iki kenarı yayaya açık olarak yapılan, 460 metresi deniz üzerinde olmak üzere 936 metre uzunluğundaki köprünün sudaki kısmında 4 ayak bulunuyor. Köprü, deniz ortasında 47 metre yüksekliğindeki iki ayağa oturuyor. Denizden yüksekliği 13 metre olan 12,6 metre genişliğindeki köprünün Unkapanı tarafında açılır kapanır bir bölüm de yer alıyor. Köprü üzerindeki Haliç istasyonu, 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 metre uzunluğunda yapıldı. Çalışmalar sırasında karada 16 (Beyoğlu yakasında 9, Unkapanı yakasında 7), Haliç'te 4 olmak üzere toplam 20 araştırma sondajı yapıldı. İnşaat sırasında Portekiz'de imal ettirilerek üç seferde Haliç'e getirilen 51 parça kazık da çakıldı. Köprünün güzergahı Haliç Metro Geçiş Köprüsü sayesinde Hacıosman'dan metroya binen yolcular, kesintisiz Yenikapı aktarma istasyonuna ulaşacak. Burada Marmaray bağlantısıyla Kadıköy-Kartal'a, metro bağlantısıyla da Bakırköy-Atatürk Havalimanı veya Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakşehir'e kısa sürede ulaşabilecek. Metro hatlarındaki istasyonlara turnikeden geçip bir ya da iki kat aşağıya inildikten sonra ulaşılmasına karşı, köprüdeki istasyona turnikeden geçildikten hemen sonra varılabilecek. Seyir terasının da olduğu köprüden yaya geçişleri ücretsiz olacak. Açıldığında Türkiye'nin ilk metro geçiş köprüsü olacak Haliç Metro Geçiş Köprüsü, boynuzu andıran iki adet 55 metre yüksekliğindeki çelik kulesiyle dikkati çekiyor. Haliç'in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları, Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen bu kazıkların her biri 4 bin 700 ton nihai yük değerine göre projelendirildi. Yapımına 2 Ocak 2009'da başlanan köprü, 180 milyon liraya mal oldu. |