Türkiye Seramik Federasyonu’nda...
Seramik, Çimento ve Cam’da...
İnşaat Malzemeleri İhracatı...
İzocam, Talepleri Karşılayacak...
Çuhadaroğlu Genel Müdürü Kenan...
Geberit Türkiye Genel Müdürü...
TMB Başkanı Yenigün: “Sektör...
AGT, Üretmeye ve Değer Yaratmaya...
Yıldızlar Yatırım Holding,...
TÇMB Başkanı Saka: “En Değerli...
TEPTA Aydınlatma Tüm Ekibiyle...
İZODER Başkanı Gökçe: “Devam...
Seramik Sektöründe İhracat Yüzde 40 Azaldı
NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral Türk seramik sektörünün ihracat rakamlarında yüzde 40’a yakın oranda bir azalmanın söz konusu olduğunun fakat üretimlerinin hiç durmadığının altını çizdi.
Son birkaç aydır dünyayı etkisi altına alan virüs salgını sebebiyle ekonomik kriz hızla büyürken Kütahya Seramik’ten de sektördeki ihracat rakamlarına dair ilgi çekici bir açıklama geldi. NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral bir TV programına canlı bağlantı ile katılarak seramik sektörünün ihracat rakamlarında yüzde 40’a yakın oranda bir azalmanın söz konusu olduğunun fakat üretimlerinin hiç durmadığının altını çizdi. Güral “Türkiye’nin şu anda yarıştığı ülkeler öncelikle Avrupa’da İtalya ve İspanya. Türkiye seramik sektöründe dünyada bu iki ülkenin ardından kapasite ve bilinirlik olarak üçüncü sırada geliyor. Türk seramik sektöründeki firmalarımızın yaptığı nitelikli ürün ve teknolojik yatırımlar, bizi İtalya ve İspanya’nın da yer yer önüne çıkartıyor.” dedi.
Son yıllarda ABD ve Çin arasında yaşanan ekonomik savaş ve problemler, geçmişten gelen marka bilinirliğinin Türkiye’nin Çin ve Hindistan’daki üreticilere nazaran batıya yönelik seramik ihracatında Türkiye’ye fırsat kazandırdığının da altını çizen Güral, bu konuda yerli firmalarımızın yatırımlarına devam etmesi ve nitelikli ürün üretmeye yönelik çalışmalarını sürdürmesi gerektiğini belirtti. Kovid-19 salgınının seramik ve porselen sektörüne olan etkisini ve sektördeki normalleşme adımlarını anlatan Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral “Sıradan ürünler üretir ve kendimizi geliştirmezsek bu konudaki gücümüzü hızlı şekilde kaybedebiliriz. Çin ve Hindistan son yıllarda büyük yatırımlar yapıyor, marka bilinirliği ve nitelik olarak bu ülkelerin önünde olsak da bu konuda çalışmada hız kesmemeliyiz.” dedi. |