İzmir'e "Çılgın Proje" Geliyor!
İstanbul'a Bir "Çılgın Proje" Daha!
Büyük Projeler için ÇED Muafiyeti...
Müteahhitler: Bir An Önce...
Kanal İstanbul Tehdidi Hala Devam Ediyor
‘İzmir’in Çılgın Projesi’ Yola Çıktı
Yeni 'Çılgın Proje' Ataköy Sahili mi?
Cunda'ya da "Çılgın Proje"!
Başbakanın 'Çılgın Projesi' Onaylandı
"Çılgın Proje"nin Yeni Detayları!
'Bu Çılgın Proje Büyük Bir...
Londra'nın Çılgın Projesi:...
Bu da Mısır’ın Çılgın Projesi
Seçim Sonuçları "Çılgın Projeleri" Nasıl Etkiler?
Sandıktan koalisyon, azınlık hükümeti ve erken seçim ihtimallerinin çıkması, Türkiye’yi yakından ilgilendiren, tartışmalı "çılgın proje"lerin de akıbetini gündeme getirdi.
İstanbul'a 3. havaalanı: 2013’te 22 milyar 125 milyon euro’yla Cengiz-Kolin-Limak-Kalyon Mapa konsorsiyumunun kazandığı 3. Havaalanı 2018’te tamamlandığında yıllık 150 milyon yolcuya hizmet vermesi planlanıyor.
3. köprü: Avrupa ile Asya’yı birbirini hem raylı sistem, hem de otomobiller için bağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metre genişliği ve 320 metre yüksekliğiyle dünyanın en geniş ve uzun köprüsü olacak. 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi, IC İçtaş-Astaldi Konsorsiyumu tarafından yürütülüyor. Avrasya tüneli: Marmaray’ın 300 metre güneyine yapılan tünel ile Avrupa ve Asya yakaları birbirine bağlanacak. 2015’te tamamlanacak tünel ile 5.5 kilometre yer altında 5.5 dakika ile alınarak İstanbul trafiği rahatlayacak. 1.3 milyar dolara mal olacak olan proje, Yapı Merkezi ile Koreli ortağı tarafından yapılıyor. 2 nükleer santral Akkuyu nükleer santrali: Türkiye’nin ilk nükleer santrali olacak Akkuyu’yu Ruslar inşa edecek ve 20 milyar dolar yatırım yapacak. Şirket tarafından resmen doğrulanmasa da, projenin mali sebeplerle sarkabileceği iddia ediliyor. Sinop nükleer santrali: Sinop’taki nükleer santrali ise Japon Mitsubishi Heavy Industries firması 22 milyar dolara inşa edecek. TANAP: Azerbaycan’daki Şah Deniz-2 sahasından çıkarılacak doğalgazı, 1.850 kilometrelik bir hat boyunca Türkiye’nin 20 ilinden geçirip Avrupa’ya ulaştıracak TANAP’ın maliyeti, 45 milyar doları bulacak. 2. Boğaz ne olacak? Kanal İstanbul: Karadeniz ile Marmara arasında 45 kilometrelik bir kanal açılacak. Böylece Boğaz’daki tanker trafiği engellenecek ve projenin yapılacağı 450 milyon metrekarelik alanda yeni yaşam alanları oluşturulacak. Proje maliyetinin, entegre projelerle 50 milyar doları bulması bekleniyor. Döviz cinsi gelir önemli Milliyet'ten Mithat Yurdakul'un haberine göre, dev projelerin piyasa dalgalanmalarından etkilenmemesi için bir an önce hükümetin kurulması ve istikrar ortamının sağlanması önem taşıyor. Ankara Sanayi Odası Başkanı Nurettin Özdebir, şunları söyledi: “Yap İşlet Devret projelerinin birçoğunun girdileri döviz cinsinden olduğu için kompanse edeceklerdir. Türkiye’ye rağbet edilmesinin en temel sebebi istikrar adası olmasıydı. Büyüme hikâyesinden sonra istikrar hikâyesinin de kaybedilmesi, yatırımların finansmanını olumsuz etkileyebilir. Süreç içinde piyasalarda dalgalanma olabilir. FED de AB de dünya ticaretinin büyüyemediğini söylerken belirsizlik yararlı değil.” |