Renklendirme Makinesi Kullanımında Bakım ve Teknik Servisin Önemi
Betek Boya ve Kimya San. A.Ş. Teknik Servis Yöneticisi Murat Yalçınkaya renklendirme makinesi kullanımında bakım ve teknik servisin önemine değinirken, Filli Boya ColorExpress Teknik Servis’inin faaliyetlerini ve iş akışını ‘koruyucu bakım’, ‘makine, yan ekipman ve yazılım arızaları’ ile ‘renklendirme makine ilk kurulum ve kullanıcı eğitimleri’
Betek Boya ve Kimya San. A.Ş. Teknik Servis Yöneticisi Murat
Yalçınkaya renklendirme makinesi kullanımında bakım ve teknik servisin
önemine değinirken, Filli Boya ColorExpress Teknik Servis’inin faaliyetlerini ve
iş akışını ‘koruyucu bakım’, ‘makine, yan ekipman ve yazılım arızaları’ ile
‘renklendirme makine ilk kurulum ve kullanıcı eğitimleri’ başlıkları altında
değerlendiriyor.
Makine Kullanıcısının günlük, haftalık ve aylık olarak yapması gereken bakımlardır. Kullanıcıların yaptığı bakım hem bizler hem de sistemin bütünü için çok önemlidir. Kullanıcı bakımını, hasta olmamak için insanın kendisine bakması olarak tanımlayabiliriz. Makine başında üretim yapan kişiler, kullanım talimatlarına ne kadar uyar ve gerekli bakımları zamanında ve doğru olarak yapar ise arıza da o ölçüde az olur. Aksi takdirde makine sisteminin arızalı olup çalışmaması kritik iş yüklerinin çok olması, üretim yapılamaması, son derece pahalıya mal olabilir. Tecrübe ve arıza ölçme değerlendirmelerimiz bize şu sonucu vermiştir: Arızaların yüzde 60’tan fazlası kullanıcı hatalarından kaynaklanmaktadır. ColorExpress Teknik Servis’e ekibimize destek veren mobil olarak bölgelerimizde konumlanan, teknik eğitim almış personelimiz kullanıcı hatalarını önlemek için her türlü eğitim noksanlarını gidererek, bakımların doğru olarak ve zamanında yapılıp yapılmadığını bayilere yaptıkları sık ziyaretler ile kontrol etmektedirler. ColorExpress Teknik Servis’in son derece uzman teknisyen ekibinin sorumluluğunu ise; her yıl 2 kez yaptıkları kalibrasyon ve arızalardan koruyucu bakımı ile makinelerin sık arıza yapmasını engellemek, kullanım ömürlerinin daha uzun olmasını sağlamak, renk sapmalarını en aza indirmek, kullanıcı eğitimleri vermek olarak özetleyebiliriz. Arıza Servis Kriterlerimiz Uzman ekibimiz, Türkiye’nin neresinde olursa olsun her makineye bilgisayar ile uzaktan bağlanarak yazılım sorunlarını, fiyat, ürün ve reçete güncellemelerini, istatistik bilgilerin çekilmesi gibi teknik hizmetler vermektedir. Servis verme zaman kriterimiz 24 saattir. 24 saat içerisinde uzaktan, mobil teknik personelin yerinde müdahale ya da uzman kişilerin seyahat ederek arızayı sonuçlandırması servis verimliliğimizin ana koşulumuzdur. Renklendirme Makineleri İlk Kurulum ve Kullanım Eğitimleri ColorExpress renklendirme makine sistemi kurulumu öncesi teknik destek personelimiz, bayilerdeki ortamsal ve elektriksel alt yapının hazırlığı konusunda çalışmalar yapar. Zeminin düz olması, ıslak veya su gelme olasılığı olmaması, renklendirme makinelerinin konum olarak radyatör, soba ve direkt güneş ışığı alan ısı kaynaklarına yakın olmaması, hassas elektronik kartların korunması için topraklama ve sigortaların çektirilmesi, internet hattının hazır olması gibi teknik alt yapı tümü ile hazır olunca makineler sevk edilir. İlk kurulumda kalibrasyon ayarları yapılır. Son olarak kullanıcıya ürün, renk yapma, program kullanımı ve bakımları nasıl yapacağı anlatılarak sistem çalışır şekilde teslim edilir. ColorExpress Teknik Servisin amaçları; servis hizmet kalitesinin arttırılması, teknik eğitim etkinliklerinin arttırılması, teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek, yedek parça kaynaklarının etkin biçimde kullanılması, hizmet kapasitesinin arttırılmasıdır. |