Renklendirme Makinesi Kullanımında Bakım ve Teknik Servisin Önemi



Betek Boya ve Kimya San. A.Ş. Teknik Servis Yöneticisi Murat Yalçınkaya renklendirme makinesi kullanımında bakım ve teknik servisin önemine değinirken, Filli Boya ColorExpress Teknik Servis’inin faaliyetlerini ve iş akışını ‘koruyucu bakım’, ‘makine, yan ekipman ve yazılım arızaları’ ile ‘renklendirme makine ilk kurulum ve kullanıcı eğitimleri’ başlıkları altında değerlendiriyor.

Hızlı olan balık küçük olanı yutar

Günümüz boya sektöründe hızla yayılan ve büyüyen renklendirme makine sistemlerinin, yıldızının daha uzun süre parlamaya devam edeceğini tahmin etmek zor olmasa gerek. Renklendirme sisteminin kısaca tanımını yapmak gerekirse; bayilerimize (nalburlarımıza) küçük bir fabrika (üretim üssü) kuruyoruz diyerek en kısa ve en iyi tanımı yapmış oluruz.

Sistemin işlevselliği konusunda biraz detaya inersek, eskilerdeki renk satışı ile şimdikini karşılaştırmak en doğrusu olacak. Eskiden, renklendirme makine sistemi olmadan önce, standart fabrika stoğunda bulunan yirmi veya otuz adedi geçmeyen stok renkler diye tabir ettiğimiz kısıtlı renkler var idi, bununla birlikte her yıl son kullanım tüketicisinin renk tercihleri değişebiliyordu.

Boya bayilerinin müşterilerinin renk isteklerini karşılayabilmesi için stok renklerini her üründe, her ambalaj boyutunda alması ve stok yapması neredeyse mümkün değildi ve büyük bir sermaye gücü ile daha da büyük bir stok alanı gerektiriyordu. Dolayısıyla nalbur tarafında müşterilerine onların tabiri ile “yok satmak” ya da bekletip 2 gün içerisinde fabrikadan getirtiriz demek zorunda kalıyorlardı. Dekoratif anlamda farklılık yaratmak isteyen veya zor beğenen müşterileri için renk seçenekleri kısıtlı idi.

Günümüze bakacak olursak, renklendirme makine sistemleri, bayilerin stok maliyetlerini hatırı sayılır bir oranda azaltmıştır. Bayiler sadece baz boyayı ve renklendirme pastalarını stoklarında bulundurarak makine ile on binlerce renk tonuna ulaşarak renklendirme yapabilmektedir. Renk tonu zenginliğinin, seçim yaparken tüketicinin kafasını karıştıracak kadar çok olduğunu söylersek konuyu abartmış olmayız. Artık eskisi gibi istenilen renk için yok demiyorlar ve 2 dakika gibi kısa sürede istenilen miktarda rengi üretip hızlı satış yapabiliyorlar. Hız açısından bakıldığında bakımı ve temizliği tam yapılmış renklendirme makinelerinin önemi bir kez daha ortaya çıkacaktır, makinenin ne kadar bakımlı, makine kullanan personeliniz ne kadar tecrübeli ise doğru işi ve rengi ortaya çıkarma olasılığınız o derece ortaya çıkacaktır.



Makine ile renklendirme sistemlerine hızlı renk üretimi merkezleri diyebiliriz. Günümüz rekabet ortamında, Devlet Bakanımızın verdiği bir örneği çok beğendiğim için burada alıntı yaparak önemini vurgulamak istiyorum: “Artık, büyük balık küçüğü yutar cümlesi, hızlı olan balık küçük balığı yutar olarak güncellendi”. Makine ile renklendirme sistemlerinin de hızlı hizmet vermeyi hedeflediğini anlatması açısından bu örnek son derece yerinde olacaktır.

Filli Boya ColorExpress Teknik Servis

ColorExpress Teknik Servis olarak bizim faaliyetlerimiz ve iş akışımız hakkında bilgi vermem gerekirse 3 ana başlık kullanabilirim:

Koruyucu Bakım

Makine Kullanıcısının günlük, haftalık ve aylık olarak yapması gereken bakımlardır. Kullanıcıların yaptığı bakım hem bizler hem de sistemin bütünü için çok önemlidir. Kullanıcı bakımını, hasta olmamak için insanın kendisine bakması olarak tanımlayabiliriz.

Makine başında üretim yapan kişiler, kullanım talimatlarına ne kadar uyar ve gerekli bakımları zamanında ve doğru olarak yapar ise arıza da o ölçüde az olur. Aksi takdirde makine sisteminin arızalı olup çalışmaması kritik iş yüklerinin çok olması, üretim yapılamaması, son derece pahalıya mal olabilir.

Tecrübe ve arıza ölçme değerlendirmelerimiz bize şu sonucu vermiştir: Arızaların yüzde 60’tan fazlası kullanıcı hatalarından kaynaklanmaktadır.

ColorExpress Teknik Servis’e ekibimize destek veren mobil olarak bölgelerimizde konumlanan, teknik eğitim almış personelimiz kullanıcı hatalarını önlemek için her türlü eğitim noksanlarını gidererek, bakımların doğru olarak ve zamanında yapılıp yapılmadığını bayilere yaptıkları sık ziyaretler ile kontrol etmektedirler. 

ColorExpress Teknik Servis’in son derece uzman teknisyen ekibinin sorumluluğunu ise; her yıl 2 kez yaptıkları kalibrasyon ve arızalardan koruyucu bakımı ile makinelerin sık arıza yapmasını engellemek, kullanım ömürlerinin daha uzun olmasını sağlamak, renk sapmalarını en aza indirmek, kullanıcı eğitimleri vermek olarak özetleyebiliriz.



Arıza Servis Kriterlerimiz

Uzman ekibimiz, Türkiye’nin neresinde olursa olsun her makineye bilgisayar ile uzaktan bağlanarak yazılım sorunlarını, fiyat, ürün ve reçete güncellemelerini, istatistik bilgilerin çekilmesi gibi teknik hizmetler vermektedir.

Servis verme zaman kriterimiz 24 saattir. 24 saat içerisinde uzaktan, mobil teknik personelin yerinde müdahale ya da uzman kişilerin seyahat ederek arızayı sonuçlandırması servis verimliliğimizin ana koşulumuzdur.

Renklendirme Makineleri İlk Kurulum ve Kullanım Eğitimleri

ColorExpress renklendirme makine sistemi kurulumu öncesi teknik destek personelimiz, bayilerdeki ortamsal ve elektriksel alt yapının hazırlığı konusunda çalışmalar yapar. Zeminin düz olması, ıslak veya su gelme olasılığı olmaması, renklendirme makinelerinin konum olarak radyatör, soba ve direkt güneş ışığı alan ısı kaynaklarına yakın olmaması, hassas elektronik kartların korunması için topraklama ve sigortaların çektirilmesi, internet hattının hazır olması gibi teknik alt yapı tümü ile hazır olunca makineler sevk edilir. İlk kurulumda kalibrasyon ayarları yapılır. Son olarak kullanıcıya ürün, renk yapma, program kullanımı ve bakımları nasıl yapacağı anlatılarak sistem çalışır şekilde teslim edilir.

ColorExpress Teknik Servisin amaçları; servis hizmet kalitesinin arttırılması, teknik eğitim etkinliklerinin arttırılması, teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek, yedek parça kaynaklarının etkin biçimde kullanılması, hizmet kapasitesinin arttırılmasıdır.