'Rasch changes your walls' mottosu ile Türkiye’de de kendi
kitlesini yaratmış olan Rasch, Almanya, Fransa, Belçika,
Hollanda, İngiltere, Kanada ve Rusya’dan sonra şimdi Türkiye’de. Tasarımcıları
arasında Salvador Dali’nin de bulunduğu, Almanya’da kurulduğu
ilk günden beri hedefi yenilikçi tasarımlarla yüksek kalitede ürünler
geliştirmek ve pazarlamak olan Rasch, bugün Avrupa’nın lider duvar kağıdı
markaları arasında ilk sıralarda yer alıyor.
Rasch’ın Türkiye
temsilciliğini yürüten Hanna Brand
Management, HannaHome markası altında Rasch’ın en
beğenilen koleksiyonlarından Chelsea, Trianon, Soft Senses, Bambino, Glam ve
Wallton ile Türkiye pazarına girecek.
Rasch’ın başarı hikayesinde sayısız
yenilikçi girişimler yer alıyor. Bu girişimlerin en önemlisi,
Bauhaus’un tüm dünyada mimarlık ve sanat için lider akademi
olarak kabul gördüğü dönemde, Dessau Bauhaus ile yürüttüğü
işbirliği. 1918 yılında Bauhaus’un manifestosu haline gelen “Bütün yaratıcı
aktivitelerin tamamının en temel ve önemli amacı 'bir bina'dır. Güzel sanatların
en soylu fonksiyonu, binaların dekorasyonudur” yaklaşımı ile mimarinin içindeki
tüm güzel sanatların sentezini işaret eden bu düşünce, Rasch’ın kurucularını
Dessau Bauhaus sanatçıları ile işbirliği içinde çalışmaya yöneltmiş.
1929
yılında Rasch, 'Bauhaus Wallpapers' adlı ilk koleksiyonunu
pazara tanıttı. 1933 yılında Bauhaus’un kapanmasıyla birlikte koleksiyonlarını
kendi markası ile devam ettirme kararı alan Rasch, bugün dünyada duvar kağıdı
sektörünün öncü markaları arasında ilk sıralarda yer almakta. Dünyada, ilk kez
Bauhaus tarafından üretilmeye başlanmış endüstriyel ürünlerden üretimine hala
devam edilen tek ürünün Rasch duvar kağıtları olduğu
söylenebilir.
1950’lerin başında, Rasch modern ve dekoratif duvar kağıdı
üretimine ağırlık vermeye ve bunun için koleksiyonlarında sadece Almanya’nın
değil, aynı zamanda dünyanın önde gelen tasarımcılarıyla çalışmaya başladı. Bu
isimlerin en önemlilerinden biri kuşkusuz Rasch’ın 1960’larda birlikte çalıştığı
Salvador Dali.
Rasch, 1992’de pazara tanıttığı 'Zeitwande' koleksiyonuyla
Deutsche Designerclub’dan Art Directors Club Deutschland’e kadar birçok mimarlık
ve tasarım kurumunun ödüllerine değer bulundu. 'Zeitwande' koleksiyonu, New
York, San Francisco ve Münih’in önde gelen tasarım müzelerinde
kullanıldı.
Rasch, dünyaca ünlü tasarımcılarla çalışma geleneğini bugün
de sürdürüyor. 2005 yılında tanıtılan 'Colorflage' koleksiyonu, ünlü tasarımcı
Markus Benesch tarafından hazırlandı.
AIT (Architecture Magazine) ve
EuroDecor dergileri tarafından birçok kez ödüllendirilen Rasch’ın bugünkü marka
başarısının en önemli nedenlerinden biri de, markanın kurulduğu günden beri
'klasik' bir duvar kağıdı üreticisi olmak yerine tüketicilerine üretimden
servise kadar tüm bir hizmet paketini
sunması.
Neden duvar kağıdı?
İç
mimari ve dekorasyonda, duvar kağıdı boyaya göre son yıllarda giderek yükselen
bir ilgiyle tercih ediliyor. 2010 yılında da dekorasyonda yükselen trendler
arasında ilk sıralarda duvar kağıdı yer alacak. Duvar kağıdının tercih
edilmesi için 10 iyi neden var :
1. Duvar kağıdı ekonomik bir
seçenektir
Boya yapmak için kullanacağınız malzemeler ve iyi bir
boya almak için yapacağınız harcamayla aynı maliyete birçok farklı desen ve
renkte duvar kağıdı seçeneklerine sahip olabilirsiniz. 2.
Duvar kağıdı uzun ömürlüdür
Yüksek kaliteli malzeme seçimi,
üstün üretim tekniği ve deneyimle geliştirilmiş işçilik ile üretilen duvar
kağıtları oldukça uzun ömürlüdür. Duvarlarınızı olası çatlamalar sonucunda
birçok kere boyadığınızda, zamanla ortaya sarımsı bir görüntü çıkar. Duvar
kağıdını yenileme süreniz ise çok daha geç olacaktır.
3. Duvar
kağıdı temiz ve hijyeniktir
Boya işlemi sırasında duvarınızda
görsel olarak rahatsız edici çukurlar, izler kalabilir. Duvar kağıdı kaplama
sırasında ise etrafa bulaşma gibi herhangi bir istenmeyen durumla karşılaşıldığı
takdirde, sadece bir sünger yardımıyla bu lekeler temizlenebilir. Duvar kağıdı
kaplama işleminde, etrafa kötü koku yayan malzemeler kullanılmadığı için,
uygulama yaptığınız mekanı havalandırmanıza gerek kalmaz.
4.
Duvar kağıdı uygulaması kolaydır
Duvar kağıdı kaplama işlemi
sırasında, yapıştırma ve asma tek bir işlemde yapılır. Boyama sırasında gerekli
olan tekrar edilen boyama, doldurma, sıvama gibi ek işlemlere gerek yoktur.
5. Duvar kağıdı kaplama işlemi daha kısa zaman
alır
Duvar kağıdını seçtiğiniz zemine uyguladığınız anda
kaplama ile ilgili tüm işlemler sona erer. Boya işlemi için gereken malzemenin
kuruması, boyanın hazırlığı gibi işlemler olmadığı için zaman
kazanırsınız.
6. Duvar kağıdı ile mükemmel efektler
yaratabilirsiniz
Çok çeşitli duvar kağıdı koleksiyonları
arasında spatula efekti gibi mükemmel efektli birçok tasarım bulabilirsiniz. Bu
efektlerle duvarınızda tam hayal ettiğiniz, ideal etkiyi
yakalayabilirsiniz.
7. Duvar kağıtları her zaman doğru renge
sahiptir
Boyama işleminde, boya hazırlanırken, çoğu zaman ufak
ton farkları olur ve bu durum genellikle seçtiğiniz renkle duvardaki arasında
renk farklılıkları olmasına neden olur. Duvar kağıdı kaplamalarında ise, tam
olarak seçmiş olduğunuz rengi yansıtırsınız
8. Duvar kağıtları
ayrı bir atmosfer yaratır
Mimarinin vazgeçilmez bir parçası olan
duvar kağıtları, iç dekorasyonda çeşitlilik yaratmak için kolay uygulanabilir ve
ekonomik bir yoldur. Tüm mekanlar için, zengin renk kullanımı, doku seçimi,
desen çeşitliliği ile her alan için uyumlu bir dekorasyon
sağlar. 9. Duvar kağıtları hayata bakışınızı
yansıtır
Duvar kağıdı seçiminiz, hayata bakışınızı yansıtır.
Kişiliğinize uygun renkler, desenler ve dokularla yaşadığınız mekanlarda kendi
stilinizi yansıtabilirsiniz.
10. Duvar kağıtları mekanları
kişiselleştirir
Birbirinden çeşitli duvar kağıdı koleksiyonları
ile mekan, mobilya ve aksesuarlarla uyumlu bir ortam yaratmanız için sayısız
tasarım olanağınız var. Bu koleksiyonlar arasında size uygun, tam istediğiniz
gibi bir tasarım mutlaka vardır. Duvar kağıtları ile mekanları
kişiselleştirmeniz için tek limitiniz hayal gücünüz!
|