Rasch Önce Duvarlarınızı Sonra Dünyanızı Değiştirecek



'Rasch changes your walls' mottosu ile Türkiye’de de kendi kitlesini yaratmış olan Rasch, Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda, İngiltere, Kanada ve Rusya’dan sonra şimdi Türkiye’de. Tasarımcıları arasında Salvador Dali’nin de bulunduğu, Almanya’da kurulduğu ilk günden beri hedefi yenilikçi tasarımlarla yüksek kalitede ürünler geliştirmek ve pazarlamak olan Rasch, bugün Avrupa’nın lider duvar kağıdı markaları arasında ilk sıralarda yer alıyor.

Rasch’ın Türkiye temsilciliğini yürüten Hanna Brand Management, HannaHome markası altında Rasch’ın en beğenilen koleksiyonlarından Chelsea, Trianon, Soft Senses, Bambino, Glam ve Wallton ile Türkiye pazarına girecek.

Rasch’ın başarı hikayesinde sayısız yenilikçi girişimler yer alıyor. Bu girişimlerin en önemlisi, Bauhaus’un tüm dünyada mimarlık ve sanat için lider akademi olarak kabul gördüğü dönemde, Dessau Bauhaus ile yürüttüğü işbirliği. 1918 yılında Bauhaus’un manifestosu haline gelen “Bütün yaratıcı aktivitelerin tamamının en temel ve önemli amacı 'bir bina'dır. Güzel sanatların en soylu fonksiyonu, binaların dekorasyonudur” yaklaşımı ile mimarinin içindeki tüm güzel sanatların sentezini işaret eden bu düşünce, Rasch’ın kurucularını Dessau Bauhaus sanatçıları ile işbirliği içinde çalışmaya yöneltmiş.

1929 yılında Rasch, 'Bauhaus Wallpapers' adlı ilk koleksiyonunu pazara tanıttı. 1933 yılında Bauhaus’un kapanmasıyla birlikte koleksiyonlarını kendi markası ile devam ettirme kararı alan Rasch, bugün dünyada duvar kağıdı sektörünün öncü markaları arasında ilk sıralarda yer almakta. Dünyada, ilk kez Bauhaus tarafından üretilmeye başlanmış endüstriyel ürünlerden üretimine hala devam edilen tek ürünün Rasch duvar kağıtları olduğu söylenebilir.

1950’lerin başında, Rasch modern ve dekoratif duvar kağıdı üretimine ağırlık vermeye ve bunun için koleksiyonlarında sadece Almanya’nın değil, aynı zamanda dünyanın önde gelen tasarımcılarıyla çalışmaya başladı. Bu isimlerin en önemlilerinden biri kuşkusuz Rasch’ın 1960’larda birlikte çalıştığı Salvador Dali.

Rasch, 1992’de pazara tanıttığı 'Zeitwande' koleksiyonuyla Deutsche Designerclub’dan Art Directors Club Deutschland’e kadar birçok mimarlık ve tasarım kurumunun ödüllerine değer bulundu. 'Zeitwande' koleksiyonu, New York, San Francisco ve Münih’in önde gelen tasarım müzelerinde kullanıldı.

Rasch, dünyaca ünlü tasarımcılarla çalışma geleneğini bugün de sürdürüyor. 2005 yılında tanıtılan 'Colorflage' koleksiyonu, ünlü tasarımcı Markus Benesch tarafından hazırlandı.

AIT (Architecture Magazine) ve EuroDecor dergileri tarafından birçok kez ödüllendirilen Rasch’ın bugünkü marka başarısının en önemli nedenlerinden biri de, markanın kurulduğu günden beri 'klasik' bir duvar kağıdı üreticisi olmak yerine tüketicilerine üretimden servise kadar tüm bir hizmet paketini sunması.



Neden duvar kağıdı?

İç mimari ve dekorasyonda, duvar kağıdı boyaya göre son yıllarda giderek yükselen bir ilgiyle tercih ediliyor. 2010 yılında da dekorasyonda yükselen trendler arasında ilk sıralarda duvar kağıdı yer alacak.  Duvar kağıdının tercih edilmesi için 10 iyi neden var :


1. Duvar kağıdı ekonomik bir seçenektir

Boya yapmak için kullanacağınız malzemeler ve iyi bir boya almak için yapacağınız harcamayla aynı maliyete birçok farklı desen ve renkte duvar kağıdı seçeneklerine sahip olabilirsiniz.
 
2. Duvar kağıdı uzun ömürlüdür

Yüksek kaliteli malzeme seçimi, üstün üretim tekniği ve deneyimle geliştirilmiş işçilik ile üretilen duvar kağıtları oldukça uzun ömürlüdür. Duvarlarınızı olası çatlamalar sonucunda birçok kere boyadığınızda, zamanla ortaya sarımsı bir görüntü çıkar. Duvar kağıdını yenileme süreniz ise çok daha geç olacaktır.

3. Duvar kağıdı temiz ve hijyeniktir

Boya işlemi sırasında duvarınızda görsel olarak rahatsız edici çukurlar, izler kalabilir. Duvar kağıdı kaplama sırasında ise etrafa bulaşma gibi herhangi bir istenmeyen durumla karşılaşıldığı takdirde, sadece bir sünger yardımıyla bu lekeler temizlenebilir. Duvar kağıdı kaplama işleminde, etrafa kötü koku yayan malzemeler kullanılmadığı için, uygulama yaptığınız mekanı havalandırmanıza gerek kalmaz.

4. Duvar kağıdı uygulaması kolaydır

Duvar kağıdı kaplama işlemi sırasında, yapıştırma ve asma tek bir işlemde yapılır. Boyama sırasında gerekli olan tekrar edilen boyama, doldurma, sıvama gibi ek işlemlere gerek yoktur.

5. Duvar kağıdı kaplama işlemi daha kısa zaman alır

Duvar kağıdını seçtiğiniz zemine uyguladığınız anda  kaplama ile ilgili tüm işlemler sona erer. Boya işlemi için gereken malzemenin kuruması, boyanın hazırlığı gibi işlemler olmadığı için zaman kazanırsınız.

6. Duvar kağıdı ile mükemmel efektler yaratabilirsiniz

Çok çeşitli duvar kağıdı koleksiyonları arasında spatula efekti gibi mükemmel efektli birçok tasarım bulabilirsiniz. Bu efektlerle duvarınızda tam hayal ettiğiniz, ideal etkiyi yakalayabilirsiniz.

7. Duvar kağıtları her zaman doğru renge sahiptir

Boyama işleminde, boya hazırlanırken, çoğu zaman ufak ton farkları olur ve bu durum genellikle seçtiğiniz renkle duvardaki arasında renk farklılıkları olmasına neden olur. Duvar kağıdı kaplamalarında ise, tam olarak seçmiş olduğunuz rengi yansıtırsınız

8. Duvar kağıtları ayrı bir atmosfer yaratır

Mimarinin vazgeçilmez bir parçası olan duvar kağıtları, iç dekorasyonda çeşitlilik yaratmak için kolay uygulanabilir ve ekonomik bir yoldur. Tüm mekanlar için, zengin renk kullanımı, doku seçimi, desen çeşitliliği ile her alan için uyumlu bir dekorasyon sağlar. 
 
9. Duvar kağıtları hayata bakışınızı yansıtır

Duvar kağıdı seçiminiz, hayata bakışınızı yansıtır. Kişiliğinize uygun renkler, desenler ve dokularla yaşadığınız mekanlarda kendi stilinizi yansıtabilirsiniz.

10. Duvar kağıtları mekanları kişiselleştirir

Birbirinden çeşitli duvar kağıdı koleksiyonları ile mekan, mobilya ve aksesuarlarla uyumlu bir ortam yaratmanız için sayısız tasarım olanağınız var. Bu koleksiyonlar arasında size uygun, tam istediğiniz gibi bir tasarım mutlaka vardır. Duvar kağıtları ile mekanları kişiselleştirmeniz için tek limitiniz hayal gücünüz!