'Rasch changes your walls' mottosu ile Türkiye’de de kendi
kitlesini yaratmış olan Rasch, Almanya, Fransa, Belçika,
Hollanda, İngiltere, Kanada ve Rusya’dan sonra şimdi Türkiye’de. Tasarımcıları
arasında Salvador Dali’nin de bulunduğu, Almanya’da kurulduğu
ilk günden beri hedefi yenilikçi tasarımlarla yüksek kalitede ürünler
geliştirmek ve pazarlamak olan Rasch, bugün Avrupa’nın lider duvar kağıdı
markaları arasında ilk sıralarda yer alıyor.
Rasch’ın Türkiye
temsilciliğini yürüten Hanna Brand
Management, HannaHome markası altında Rasch’ın en
beğenilen koleksiyonlarından Chelsea, Trianon, Soft Senses, Bambino, Glam ve
Wallton ile Türkiye pazarına girecek.
Rasch’ın başarı hikayesinde sayısız
yenilikçi girişimler yer alıyor. Bu girişimlerin en önemlisi,
Bauhaus’un tüm dünyada mimarlık ve sanat için lider akademi
olarak kabul gördüğü dönemde, Dessau Bauhaus ile yürüttüğü
işbirliği. 1918 yılında Bauhaus’un manifestosu haline gelen “Bütün yaratıcı
aktivitelerin tamamının en temel ve önemli amacı 'bir bina'dır. Güzel sanatların
en soylu fonksiyonu, binaların dekorasyonudur” yaklaşımı ile mimarinin içindeki
tüm güzel sanatların sentezini işaret eden bu düşünce, Rasch’ın kurucularını
Dessau Bauhaus sanatçıları ile işbirliği içinde çalışmaya yöneltmiş.
1929
yılında Rasch, 'Bauhaus Wallpapers' adlı ilk koleksiyonunu
pazara tanıttı. 1933 yılında Bauhaus’un kapanmasıyla birlikte koleksiyonlarını
kendi markası ile devam ettirme kararı alan Rasch, bugün dünyada duvar kağıdı
sektörünün öncü markaları arasında ilk sıralarda yer almakta. Dünyada, ilk kez
Bauhaus tarafından üretilmeye başlanmış endüstriyel ürünlerden üretimine hala
devam edilen tek ürünün Rasch duvar kağıtları olduğu
söylenebilir.
1950’lerin başında, Rasch modern ve dekoratif duvar kağıdı
üretimine ağırlık vermeye ve bunun için koleksiyonlarında sadece Almanya’nın
değil, aynı zamanda dünyanın önde gelen tasarımcılarıyla çalışmaya başladı. Bu
isimlerin en önemlilerinden biri kuşkusuz Rasch’ın 1960’larda birlikte çalıştığı
Salvador Dali.
Rasch, 1992’de pazara tanıttığı 'Zeitwande' koleksiyonuyla
Deutsche Designerclub’dan Art Directors Club Deutschland’e kadar birçok mimarlık
ve tasarım kurumunun ödüllerine değer bulundu. 'Zeitwande' koleksiyonu, New
York, San Francisco ve Münih’in önde gelen tasarım müzelerinde
kullanıldı.
Rasch, dünyaca ünlü tasarımcılarla çalışma geleneğini bugün
de sürdürüyor. 2005 yılında tanıtılan 'Colorflage' koleksiyonu, ünlü tasarımcı
Markus Benesch tarafından hazırlandı.
AIT (Architecture Magazine) ve
EuroDecor dergileri tarafından birçok kez ödüllendirilen Rasch’ın bugünkü marka
başarısının en önemli nedenlerinden biri de, markanın kurulduğu günden beri
'klasik' bir duvar kağıdı üreticisi olmak yerine tüketicilerine üretimden
servise kadar tüm bir hizmet paketini
sunması.
|