Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

PMO: Tarihi Bartın Orduyeri Köprüsü Ağır Taşıt Trafiğine Açılıyor

Peyzaj Mimarları Odası (PMO), 1897 yılında kesme taştan beş ayak üzerinde kurulan Orduyeri Köprüsü'nün altında genişleme çalışmaları yapılmasını kınayarak, "Bartın Belediyesi'nin Orduyeri Köprüsü üzerinde yapmış olduğu tahribattan bir an önce vazgeçmesini, geri dönüşü olmayan bu faaliyetin durdurulmadığı takdirde kamusal ve hukuksal takipçisi

yapi.com.tr
PMO: Tarihi Bartın Orduyeri Köprüsü Ağır Taşıt Trafiğine Açılıyor

Peyzaj Mimarları Odası (PMO), 1897 yılında kesme taştan beş ayak üzerinde kurulan Orduyeri Köprüsü'nün altında genişleme çalışmaları yapılmasını kınayarak, "Bartın Belediyesi'nin Orduyeri Köprüsü üzerinde yapmış olduğu tahribattan bir an önce vazgeçmesini, geri dönüşü olmayan bu faaliyetin durdurulmadığı takdirde kamusal ve hukuksal takipçisi olacağımızı bildiriyoruz" dedi. Oda tarafından yazılı açıklamada, Bartın'ın Tarihi Kentler Birliği üyeliği vurgulanıyor ve bütüncüllük taşımayan gündelik projelerle kent yönetilemeyeceği savunuluyor.

Açıklamada, Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın 'ın, "Oranın yapılma sebebi, iki aracı yan yana geçirebilmektir. Yayalar da geçemiyor. Yayaların geçebilmesi için, kazaların olmaması için, yüksek araçların da geçebileceği alan haline getirmek istedik. Bu yönde çok talep oldu. Biz böyle iken bir de kuruldan karar alalım dedik. İki üç gün içinde sonuçlanır diye düşünüyorum. Velev ki yapılamazsa da vebali bizim değil. Biz evimizin önüne köprü yapmıyoruz. Bütün Bartın‘ı rahatlatmak için bir şey yapıyoruz. Biz iş yapmaya devam ediyoruz" demecine yer veriliyor ve şöyle devam ediliyor:

"TMMOB Peyzaj Mimarları Odası olarak soruyoruz:

• Sayın başkan, gerekçeleriniz Bartın‘ın ulaşım sistemindeki daralmalara karşın bir çözüm arayışı olarak algılanabilir... Ancak, yüksek araçların geçmesinin sağlanacağı, araç trafiğinin daha yoğun olmasının planlandığı köprünün taşınmaz kültür varlığı olarak TESCİLLİ bir yapı olduğunu bilmiyor muydunuz?
• İş yapmaya devam ediyoruz diyorsunuz. Kültür mirası olarak tescillenmiş alanların tahribatından önce, Bartın ilimizin öncelikli hizmet bekleyen sorunlarını çözmeniz daha rasyonel değil mi? Hatırlatalım; Peyzaj Mimarları bu konuda size gerekli yardımda bulunmaya hazırdır.
• Bartın ilinin Tarihi Kentler Birliği üyesi olduğunu ve bir kamu görevlisi olarak Birlik Tüzüğüne aykırı işler yapılamayacağını biliyor musunuz?
• Kültür varlığı olarak TESCİLLİ alanlarda ihale ve uygulama yapmadan önce projenizin niteliği ve türü hakkında Koruma Kurulu onayı olmaksızın çalışmalara başlayamayacağınız yasal hükümleri olduğunu biliyor musunuz?
• Tarihi Kentler Birliği‘nin 19 Nisan 2003 tarihinde Amasra/Bartın Bildirgesindeki " TARİHSEL MİRASTAN HERKES SORUMLUDUR: TKB üyesi kentlerdeki kültür varlıklarının korunması çabaları sevinç kaynağıdır. Ancak bu çabanın sadece belediyelerde veya sadece valiliklerde yoğunlaşması da artık "aşılmalı"; ortak miras için "kamu-yerel-sivil-özel birlikteliğin" güçlendirilmesine de öncelik verilmelidir." kararını biliyor musunuz?

Karabük Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Başkanlığı‘nı göreve davet edip, soruyoruz:

• Orduyeri Köprüsü üzerinde Belediye tarafından hazırlanan ve hatta uygulamaların bile başlatıldığı proje, kurul başkanlığınıza sunulmuş ve onay alınmış mıydı?
• İhalesi yapılan ve uygulaması başlanan Orduyeri Köprüsü genişletme çalışmalarını başlatan Bartın belediye başkanın " Kurul kararı alalım" şeklinde yapmış olduğu basın açıklaması, başkanlığınızın söz konusu projeyi mutlak onaylayacağı anlamına mı gelmektedir?

Ülkemiz doğal-kültürel ve tarihi değerlerinin korunarak kullanıma açılması konularına planlama ve tasarım projeleri hazırlama ve uygulama hizmet alanı içerisinde görev yapan peyzaj mimarlığı meslek disiplini olarak, Bartın Belediyesi tarafından kentin fiziksel planlanması ve tasarımına yönelik faaliyetleri özenle izlemekteyiz. Kentin doğal ve tarihi özellikleri ile ülkemizin birçok kıyı kentinden farklı özellikler de taşıdığı bilincinde olarak son günlerde kentin önemli simgelerinden biri olan Orduyeri köprüsü üzerinde yapılan çalışmalar hakkında ulaşan bilgiler karşısında yetkilileri kamu görevlisi sorumluluğunda davranmaya,  bütün Bartınlıları yaşadığı kentine sahip çıkmaya çağırıyoruz.

Sayın Başkan, tarihi kent dokuları, kentsel ve kültürel mirası yüksek değerler taşıyan kentlerde bütüncül planlamalar olmaksızın günlük çözümler üretilen projelerle kent yönetilemez.  Bartın kenti ulaşım planı yapılmadan parçacı çözümler yapamazsınız. Bartın'ın, Tarihi Kentler Birliği'ne üye, gerek merkez, gerekçe ilçeleri ile eşsiz doğal , kültürel varlıkları içermesi nedeniyle, herhangi bir planlama kararı alınmadan önce üzerinde hassasiyetle durulması gereken kentlerimizden biri olduğu gerçeğini kamu hizmeti üreten bir yetkili olarak yadsıyamazsınız".

http://www.yapi.com.tr/haberler/pmo-tarihi-bartin-orduyeri-koprusu-agir-tasit-trafigine-aciliyor_71782.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!