Häfele, Capital ve
Ekonomist dergileri öncülüğünde oluşturulan ve ana
sponsorluğunu Türk Telekom’un yürüttüğü CEO
Club kapsamında başlatılan Perakende Liderleri
oluşumunun etkinlik sponsoru oldu. Perakende Liderleri oluşumunun ilk
toplantısı, 4 Haziran 2009 Perşembe günü Sabancı Center’da
mekan sponsoru olan Teknosa’nın evsahipliğiyle gerçekleşti. CEO
Club çerçevesinde, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği -
AMPD işbirliğiyle düzenlenen ilk toplantıda, sektör temsilcilerinin de
katılımıyla Fiba Holding Başkanı Hüsnü Özyeğin başkanlığında bir forum
düzenlendi. Perakende sektörüne küresel krizin etkileri, sektörün bugünkü konumu
ve geleceğine ışık tutan forum, CEO Club üyeleri ve AMPD’den gelen katılımcılar
tarafından ilgiyle izlendi.
Mobilya, kapı donanımları ve aksesuarları alanında sektör öncüsü olan
Häfele Türkiye, son üç yılda yapmış olduğu yatırımlarla
perakende sektörünün önde gelen oyuncularından biri olma yolunda önemli adımlar
atıyor. Häfele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, Häfele’nin
yaptığı işi, "İngilizce 'hardware' ile ifade edilen ürün gruplarına Türkçe’de
donanım dendiğinde ilk akla gelen bilgisayar endüstrisi oluyor. Hırdavat
dendiğinde ise bizimle bağlantısı olmayan boya, çivi dahil başka ürün gruplarını
da temsil ediyor. Biz işimizi mobilya, kapı donanım ve aksesuarları olarak
ifade etmeye karar verdik. Mobilya ve kapıda ahşap ve camı çıkarırsanız geri
kalan her şey teorik olarak Häfele olabilir" sözleriyle açıkladı.
Forumdaki konuşmasında, sektörün öncü perakende zincirlerinden biri olmayı
hedeflediklerini belirten Häfele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, Häfele
Türkiye’nin franchise sistemi ile kurulan mağazalarla büyümeye devam edeceğini
vurguladı:
"2005 yılında merkez depomuz kurulurken hedeflerimiz yüksekti ancak franchise
sistemimiz henüz kurgulanmamıştı dolayısıyla bu oranda bir büyümeyi öngöremedik.
Franchise sistemimizle birlikte oluşan mağazalarımız ve gösterdiğimiz
başarılardan ötürü bize ilave olarak bağlanan 6 ülke hedeflerimizi yükseltti.
Satış artış hızımız depo alanımızın kısa süre içerisinde yetmeyeceğini ve ek
yatırım gerekliliğini gösteriyor".
Büyümede önemli olan noktanın tüketici ihtiyaçlarını anlamak ve uygun
çözümler üretmenin yanısıra, tüketici ile daha çok noktada buluşmak olduğunu
söyleyen Hilmi Uytun, bu yüzden franchise sistemine büyük önem verdiklerini ve
yatırımlara bu yönde devam ettiklerini söyledi:
"2007 yılında bu sistemi oluşturduk ve şu anda Türkiye’de 11 noktada tüketici
ile buluşuyoruz. Sene sonuna kadar bu mağazalara pek çokların ekleme hedefimiz
var. 2009 yılında ayrıca ihracat faaliyetlerimize ağırlık vererek bize bağlanan
diğer ülkelerde de mağazalarımızı oluşturmaya başladık. Önümüzdeki 5 yılda
iç pazarda gayrimenkul yatırımlarında danışman ve tedarikçi konumumuzu, mobilya
ve kapı üreticilerinin ana tedarikçisi ve iş ortağı olma konumumuzu daha da
güçlendireceğimize inanıyoruz".
Konuşmasında Häfele’nin bazı güncel referanslarından söz eden Hilmi Uytun,
Antalya’da yeni açılan dünya çapındaki Mardan Palace’ın da, Boğaz’daki tarihi
dokuya uyumlu Les Ottomans Oteli’nin de, Türk Telekom’un sosyal sorumluluk
projelerinden okul yenilemelerinin de tedarikçisi olduklarını söyledi. Uytun,
"Türkiye’nin dünyaca ünlü tasarımcılarının da tercihi biziz, mutfağını yenileyen
ya da dekorasyonu değeiştiren Eda Hanım’ın ve marangoz Çetin Usta’nın da..."
şeklinde konuştu.
Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde başlatılan Perakende Liderleri
oluşumuna etkinlik sponsoru olarak destek vermenin önemine değinen Uytun, "Bu
oluşumun krizin sonlanmaya başladığı bu dönemde perakende sektörü oyuncularına
ışık tuttuğuna inanıyoruz" dedi.
Häfele, Türkiye’nin İstanbul Dudullu’da bulunan Merkez Mağaza ve Antalya
Bölge Müdürlüğünün yanı sıra İstanbul Çağlayan ve İkitelli’de, Ankara, Bursa,
Eskişehir, İnegöl, İzmir, Kayseri ve Kıbrıs’ta mağazaları
bulunuyor.
|