Perakende Liderleri Forumu'nun Etkinlik Sponsoru Häfele



Häfele, Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde oluşturulan ve ana sponsorluğunu Türk Telekom’un yürüttüğü CEO Club kapsamında başlatılan Perakende Liderleri oluşumunun etkinlik sponsoru oldu. Perakende Liderleri oluşumunun ilk toplantısı, 4 Haziran 2009 Perşembe günü Sabancı Center’da mekan sponsoru olan Teknosa’nın evsahipliğiyle gerçekleşti. CEO Club çerçevesinde, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği - AMPD işbirliğiyle düzenlenen ilk toplantıda, sektör temsilcilerinin de katılımıyla Fiba Holding Başkanı Hüsnü Özyeğin başkanlığında bir forum düzenlendi. Perakende sektörüne küresel krizin etkileri, sektörün bugünkü konumu ve geleceğine ışık tutan forum, CEO Club üyeleri ve AMPD’den gelen katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi.

Mobilya, kapı donanımları ve aksesuarları alanında sektör öncüsü olan Häfele Türkiye, son üç yılda yapmış olduğu yatırımlarla perakende sektörünün önde gelen oyuncularından biri olma yolunda önemli adımlar atıyor. Häfele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, Häfele’nin yaptığı işi, "İngilizce 'hardware' ile ifade edilen ürün gruplarına Türkçe’de donanım dendiğinde ilk akla gelen bilgisayar endüstrisi oluyor. Hırdavat dendiğinde ise bizimle bağlantısı olmayan boya, çivi dahil başka ürün gruplarını da temsil ediyor. Biz  işimizi mobilya, kapı donanım ve aksesuarları olarak ifade etmeye karar verdik. Mobilya ve kapıda ahşap ve camı çıkarırsanız geri kalan her şey teorik olarak Häfele olabilir" sözleriyle açıkladı.

Forumdaki konuşmasında, sektörün öncü perakende zincirlerinden biri olmayı hedeflediklerini belirten Häfele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, Häfele Türkiye’nin franchise sistemi ile kurulan mağazalarla büyümeye devam edeceğini vurguladı:

"2005 yılında merkez depomuz kurulurken hedeflerimiz yüksekti ancak franchise sistemimiz henüz kurgulanmamıştı dolayısıyla bu oranda bir büyümeyi öngöremedik. Franchise sistemimizle birlikte oluşan mağazalarımız ve gösterdiğimiz başarılardan ötürü bize ilave olarak bağlanan 6 ülke hedeflerimizi yükseltti. Satış artış hızımız depo alanımızın kısa süre içerisinde yetmeyeceğini ve ek yatırım gerekliliğini gösteriyor".

Büyümede önemli olan noktanın tüketici ihtiyaçlarını anlamak ve uygun çözümler üretmenin yanısıra, tüketici ile daha çok noktada buluşmak olduğunu söyleyen Hilmi Uytun, bu yüzden franchise sistemine büyük önem verdiklerini ve yatırımlara bu yönde devam ettiklerini söyledi:

"2007 yılında bu sistemi oluşturduk ve şu anda Türkiye’de 11 noktada tüketici ile buluşuyoruz. Sene sonuna kadar bu mağazalara pek çokların ekleme hedefimiz var. 2009 yılında ayrıca ihracat faaliyetlerimize ağırlık vererek bize bağlanan diğer ülkelerde de mağazalarımızı oluşturmaya başladık.  Önümüzdeki 5 yılda iç pazarda gayrimenkul yatırımlarında danışman ve tedarikçi konumumuzu, mobilya ve kapı üreticilerinin ana tedarikçisi ve iş ortağı olma konumumuzu daha da güçlendireceğimize inanıyoruz". 

Konuşmasında Häfele’nin bazı güncel referanslarından söz eden Hilmi Uytun, Antalya’da yeni açılan dünya çapındaki Mardan Palace’ın da, Boğaz’daki tarihi dokuya uyumlu Les Ottomans Oteli’nin de, Türk Telekom’un sosyal sorumluluk projelerinden okul yenilemelerinin de tedarikçisi olduklarını söyledi. Uytun, "Türkiye’nin dünyaca ünlü tasarımcılarının da tercihi biziz, mutfağını yenileyen ya da dekorasyonu değeiştiren Eda Hanım’ın ve marangoz Çetin Usta’nın da..." şeklinde konuştu.

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde başlatılan Perakende Liderleri oluşumuna etkinlik sponsoru olarak destek vermenin önemine değinen Uytun, "Bu oluşumun krizin sonlanmaya başladığı bu dönemde perakende sektörü oyuncularına ışık tuttuğuna inanıyoruz" dedi.

Häfele, Türkiye’nin İstanbul Dudullu’da bulunan Merkez Mağaza ve Antalya Bölge Müdürlüğünün yanı sıra İstanbul Çağlayan ve İkitelli’de, Ankara, Bursa, Eskişehir, İnegöl, İzmir, Kayseri ve Kıbrıs’ta mağazaları bulunuyor.