Para ve Rant Köprüsü
Binali Yıldırım’ın “Güzergâh çalışmalarında nihayet karar noktasına geldik” dediği “3. boğaziçi köprüsü”nün yapılabilmesi için, yasalara göre öncelikle İstanbul Metropoliten Bölge Planı’nda gösterilmesi ve aynı planın Büyükşehir Belediye Meclisi’nden de onaylanması gerekiyor. Ne var ki R.T. Erdoğan’ın 1995’te belediye başkanıyken onayladığı 1/50
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın
“Güzergâh çalışmalarında nihayet karar noktasına geldik” dediği “3.
boğaziçi köprüsü”nün yapılabilmesi için, yasalara göre öncelikle
İstanbul Metropoliten Bölge Planı’nda gösterilmesi ve aynı
planın Büyükşehir Belediye Meclisi’nden de onaylanması
gerekiyor. Ne var ki R.T. Erdoğan’ın 1995’te belediye
başkanıyken onayladığı 1/50 bin ölçekli plan da dahil olmak
üzere, bugüne dek gerek hazırlanan, gerekse meclisten geçen hiçbir planda 3.
köprü yer almıyor. Köprünün en uygun yeri olarak 1990’larda Karayolları’nca
belirlenen “Beykoz-Yuşa Tepesi/Sarıyer-Garipçe sırtları”
geçişinin kentin ormanlarını ve su havzalarını 15 yılda tamamen bitireceği, yine
Erdoğan’ın belediye başkanlığı döneminde Büyükşehir’in kadrolu plancıları
tarafından bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştı. |