Ankara İl Özel İdaresi’nin 2010-2014 yılları arasını
kapsayan Kurumsal Stratejik Planı’nda, İdare’ye yönelik ciddi
özeleştirilerde bulunuldu. Personel eksikliği ve bunlar arasındaki ücret
eşitsizliğine dikkat çekilen planda, belediyelerle yeterli işbirliğinin
sağlanamadığı, ortak proje üretilemediği ve yetki karmaşası yaşandığı
vurgulandı.
İl Özel İdaresi, gelecek dört yıla ilişkin Kurumsal Stratejik Planı’nı
açıkladı. Ankara’nın mecvut durum analizinin yapıldığı planda amaçlar, hedefler,
faaliyetler ve performans göstergeleri üzerinde duruldu. Planda, İl Özel
İdaresi’ni etkileyebilecek, dışşal değişimler ve eğitimler değerlendirilmeye ve
politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik (PEST) faktörler belirlenmeye çalışıldı.
“Zayıf yönler/tehditler” başlıklı bölümde İdare’ye ilişkin şu önemli eleştiriler
yapıldı:
* Nitelikli personel eksikliği, * Teknik ve ara teknik eleman
yetersizliği, * Birimler arası ve çalışanlar arası koordinasyon ve ileşim
eksikliği, * Terfi etme olanaklarının yetersizliği, * Belediyelerle
yeterli işbirliğinin sağlanamaması, ortak proje üretilememesi, *
Koordinasyon ve yazışmaların bilgisayar üzerinden yeterince yürütülememesi,
* Çalışanların kurum içi karar alma süreçlerinde aktif olmaması, *
Sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tartışılabileceği katılımlı ortamların
yeterince oluşturulamaması, * Araç ve makine parkında yaşlı araçların çok
olması, * Kurum çalışanlarında motivasyonun yeterince oluşturulamaması, *
Kurum çalışanları için sosyal etkinlikler ve aktivitelerin yetersiz olması,
* İl Özel İdaresi’nin görev, yetki ve hizmet alanları ile ilgili diğer
kurumlarla olan yetki karmaşası, * Kurumun tanıtımına ilişkin yeterince
çalışma yapılamaması, * Gelişmiş ve etkin bir izleme, denetleme ve raporlama
sisteminin olmaması, * E-Bakanlık uygulamalarındaki program yazılımında
aksaklıkların olması.
Çelişkili ifadeler dikkat çekiyor
Buna karşın aynı planda, İdare’nin “Güçlü yönleri” ile “Zayıf yönleri”
arasındaki bazı çelişkili ifadeler dikkat çekiyor. Zayıf yönlerde belirtilen
bazı alanlara ilişkin eksiklikler, “Güçlü yönler”de farklı şekilde anlatılıyor.
Güçlü yönlerdeki bu farklılıklar şöyle:
* Stratejik planlama sürecinin başlamış olmasıyla kurumlararası ve Ankara
paydaşlarıyla koordinosyon ve iletişimin yakalanmış olması, * Kamu
yönetiminde e-devlet sürecinin başlatılmış olması, koordinasyon ve yazışmaların
bilgisayar üzerinden yürütülebileceği bir döneme girilmiş olması, *
Mevzuattaki yeni düzenlemelerle yetki alanının genişletilmiş olması, *
Hizmet araç, gereç ve donanımının yeterli olması.
|