Özel İdare ‘Özeleştiri’ Yaptı



Ankara İl Özel İdaresi’nin 2010-2014 yılları arasını kapsayan Kurumsal Stratejik Planı’nda, İdare’ye yönelik ciddi özeleştirilerde bulunuldu. Personel eksikliği ve bunlar arasındaki ücret eşitsizliğine dikkat çekilen planda, belediyelerle yeterli işbirliğinin sağlanamadığı, ortak proje üretilemediği ve yetki karmaşası yaşandığı vurgulandı.

İl Özel İdaresi, gelecek dört yıla ilişkin Kurumsal Stratejik Planı’nı açıkladı. Ankara’nın mecvut durum analizinin yapıldığı planda amaçlar, hedefler, faaliyetler ve performans göstergeleri üzerinde duruldu. Planda, İl Özel İdaresi’ni etkileyebilecek, dışşal değişimler ve eğitimler değerlendirilmeye ve politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik (PEST) faktörler belirlenmeye çalışıldı. “Zayıf yönler/tehditler” başlıklı bölümde İdare’ye ilişkin şu önemli eleştiriler yapıldı:

* Nitelikli personel eksikliği,
* Teknik ve ara teknik eleman yetersizliği,
* Birimler arası ve çalışanlar arası koordinasyon ve ileşim eksikliği,
* Terfi etme olanaklarının yetersizliği,
* Belediyelerle yeterli işbirliğinin sağlanamaması, ortak proje üretilememesi,
* Koordinasyon ve yazışmaların bilgisayar üzerinden yeterince yürütülememesi,
* Çalışanların kurum içi karar alma süreçlerinde aktif olmaması,
* Sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tartışılabileceği katılımlı ortamların yeterince oluşturulamaması,
* Araç ve makine parkında yaşlı araçların çok olması,
* Kurum çalışanlarında motivasyonun yeterince oluşturulamaması,
* Kurum çalışanları için sosyal etkinlikler ve aktivitelerin yetersiz olması,
* İl Özel İdaresi’nin görev, yetki ve hizmet alanları ile ilgili diğer kurumlarla olan yetki karmaşası,
* Kurumun tanıtımına ilişkin yeterince çalışma yapılamaması,
* Gelişmiş ve etkin bir izleme, denetleme ve raporlama sisteminin olmaması,
* E-Bakanlık uygulamalarındaki program yazılımında aksaklıkların olması.

Çelişkili ifadeler dikkat çekiyor

Buna karşın aynı planda, İdare’nin “Güçlü yönleri” ile “Zayıf yönleri” arasındaki bazı çelişkili ifadeler dikkat çekiyor. Zayıf yönlerde belirtilen bazı alanlara ilişkin eksiklikler, “Güçlü yönler”de farklı şekilde anlatılıyor. Güçlü yönlerdeki bu farklılıklar şöyle:

* Stratejik planlama sürecinin başlamış olmasıyla kurumlararası ve Ankara paydaşlarıyla koordinosyon ve iletişimin yakalanmış olması,
* Kamu yönetiminde e-devlet sürecinin başlatılmış olması, koordinasyon ve yazışmaların bilgisayar üzerinden yürütülebileceği bir döneme girilmiş olması,
* Mevzuattaki yeni düzenlemelerle yetki alanının genişletilmiş olması,
* Hizmet araç, gereç ve donanımının yeterli olması.



Temel politikalar anlatıldı

Öte yandan stratejik plan dönemine ilişkin belirli sektörlerdeki İdare’nin temel politikaları da anlatıldı. Bu politikaların bazıları şöyle:

* Kırsal altyapı hizmetleri: Köy yollarında öncelikli yolların tamamı asfaltlanacak, 2. kat asfalt çalışmaları yapılacak, köy içi yolların düzenlenmesi, içme suyunda şebekeli sistemi sağlanacak, kanalizasyon yaygınlaştırılacak, sulanan arazi varlığı arttırılacak. Köy meydan düzenlenmesi ve çocuk parkları yapılacak. Köy hizmetlerine ilişkin çalışmalarda makine araç parkının güçlendirmesi, öncelikle kriterleri etkin yönetim yapısı oluşturulacak. Kırsal alanda imar düzenlemesi çalışmalarına hız verilecek.

* Eğitim hizmetleri: İkili ve taşımalı eğitimi en aza indirmek, okulöncesi eğitimi yaygınlaştırmak, ilk ve orta dereceli okulların derslik ihtiyaçlarını karşılamak, yeni okullar yapmak, okul yerleriyle ilgili kamulaştırmalar yapmak, okullarımızın noksanlıklarını tamamlamak, bir dersliğe düşen öğrenci sayısını 30’a indirmek, eğitim altyapısı ve kalitesini yüksetmeye katkı sağlayacak her türülü araştırma, geliştirme, uygulama projelerine gerekli destek verilecektir.

* Sağlık hizmetleri: Birinci basamak ve koruyucu sağlık hizmetlerinin etkinleştirilmesi, bu amaca ulaşmak için sağlık ocaklarının arttırılması, mevcut sağlık ocaklarının fiziki altyapılarının iyileştirilmesi, tıbbi donanım yönünden güçlendirilmesi, mobil sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi, sağlık hizmetlerini etkili ve verimli kılacak her türlü uygulama projelerine gerekli destek vermek ve ilin sağlıkla ilgili verilerinde olumlu göstergelere ulaşmak için katkı sağlanacak.

* Sosyal hizmetleri: Başta engelliler, koruma ve bakıma muhtaç çocuklar, sokakta çalışan ve yaşayan çocuklar, yaşlılar olmak üzere sosyal hizmetlerde fiziki altyapıyı geliştirecek, güçlendirecek yatırımlara imkan sağlanacak. Bunun yanı sıra yoksullukla mücadele ve sosyal hizmetlere katkı desteğinin arttırılmasına yönelik her türlü projeye katkı kağlanacak. Mikrokredi çalışmaları ilçeler bazında yaygınlaştırılacak.

* Tarım hizmetleri: Bitkisel ve hayvansal üretimi arttıracak ve organik tarıma dönük projelere ağırlık verilecek, tarımsal hizmetlerde verimlilik ve etkinliği arttıracak projeler desteklenecek, örnek projeler oluşturulacak ve güvenli gıda konusundaki çalışmalar desteklenecek.