Çivi Çakmadılar, Beton Döktüler!
Yıkılan Binaların Arsaları Otopark Oldu
"Park Altına Otopark" Tartışma Yarattı!
Hastaneye Otopark Yapmak için...
Bağcılar'a Dev Meydan Geliyor
Tarihi Alanı Otopark Yaptılar!
Kentsel Dönüşümde "Mania" Karmaşası
Kentsel Dönüşümde 'Asbest'...
Kentsel Dönüşümle Yeşil Alanlar Azalıyor
Kentsel Dönüşümün Finansmanı Bulundu
Kentsel Dönüşüm Atıkları İşte...
Kentsel Dönüşüm 35 Yıllık...
"Kentsel Dönüşüm Esnafı Yutmasın!"
"Kentsel Dönüşüm İstenilen...
"Kentsel Dönüşümde Kültürel...
“Bizim Şehirler 'Yarın Gideceğiz'...
Otoparksız Binaya İzin Yok
Kentsel dönüşüm kapsamında ilçedeki otopark sorununu çözmek için müteahhitlerle anlaşma yoluna giden Bağcılar Belediyesi, bundan sonra inşa edilecek binaların otoparklı ve asansörlü yapılması kararını aldı.
Kentsel dönüşüme hazırlanırken, dönüşümün dışında kalan binaların da otoparklı ve asansörlü olması için harekete geçen Belediye, yapılan toplantıların ardından bu yönde bir karar aldı. Hürriyet'in haberine göre, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, “İlçede kentsel dönüşüm devam ediyor. Kentsel dönüşüm dışında oluşacak tehlikelere karşı bu önlemi aldık. Bağcılar’ın yüzde 61’i otoparksız yapılaşıyor. Bu kararımızla, otoparksız yapılaşmanın önüne geçeceğiz” dedi.
Anlaşma sağlandı Otopark sorununu çözmek amacıyla geçtiğimiz günlerde müteahhitlerle biraraya gelen Lokman Çağırıcı, 500 metrekarenin altında otoparksız ve asansörsüz bina yapımına izin vermeyeceklerini duyurdu. Parsel birleştirme yoluna gidenlere imar artışı vereceklerini açıklayan Çağırıcı, parsel birleştiren ya da mevcut parselinde otopark yapanlara ruhsat verileceğini söyledi. Müteahhitlerin inşaatı yürüyen binalara sonradan otopark eklerlerse zarar edeceklerini söylemeleri üzerine, bundan sonra yapılacak tüm binalarda otopark ve asansör yapılması konusunda anlaşmaya varıldı. 150 binaya şart değil Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, ilçede kentsel dönüşümü konuştukları bir dönemde olduklarını belirterek, şunları söyledi: “Bölgedeki müteahhitler, kentsel dönüşüm alanı ilan edilene kadar, kalan küçük parsellerle anlaşalım dediler. Küçük parselleri toplamaya başladılar. Bizde duruma baktık ve kentsel dönüşüm alanları ilan edilene kadar Bağcılar’da küçük parseller kalmayacak dedik. Tedbir amaçlı olarak, küçük parsellerin talan edilmemesi için otopark zorunluluğu getirdik. Otoparklı binalar yapmaları için de parsel birleştirmeyi önerdik. Parsel birleştiren, otoparkını yapana bir kat fazladan izin vereceğiz. Şu anda ilçede inşaatı devam eden yaklaşık 150 bina var. O binalarda bu şartı getiremiyoruz çünkü ekstra maliyet getiriyor. Ancak toplantı gününü milat kabul ederek, bundan sonra ruhsat vereceğimiz binalarda otopark olacak.” Yüzde 61’i otoparksız Belediye Başkanı Çağırıcı, Bağcılar’da otoparksız satılan bir binanın 150 bin lira, otoparklı binanın ise 250 bin liradan satıldığını belirterek, “2011 yılında Bağcılar’da 436 bina için ruhsat verdik. Bu binaların sadece 26’sında otopark yapıldı. Bağcılar’ın yüzde 61’i otoparksız yapılaşıyor. Bu kararımızla, toplam 48 bin parselden oluşan ilçede 30 bin parseli kurtarmış olacağız” diye konuştu. |