Eylül'de Yüzde 21 Arttı
Beyaz Eşya Sektörü Yüzde 7...
Beyaz Eşyada Pazardaki Daralmanın...
Türkiye Beyaz Eşya İhracatında 8. Sırada
Beyaz Eşyada Yan Sanayiye Devlet Desteği
Beyaz Eşya İhracatı Arttı
O İlçede Arsa Fiyatları Yüzde 400 Arttı!
Konut Alacaklar Dikkat!
Konut Sektörünü Hareketli...
İstanbul Barınmaya Harcadı
40 Konutluk Alana 601 Konut!
Konut Alıcısı Seçimleri ve...
Goldman Sachs: Türkiye'de...
Yabancıya Konut Satışında Lider İstanbul
Nüfusun %5'i TOKİ Binalarında Yaşıyor
"Mecliste 3 Yıldır Bekleyen...
Mobilya Sektörünün Derdi Uzun...
Sanayide Yerli Katkı %30‘un Altına Düştü
EVFED 3 Projesi ile Sektörün...
Maliye Bakanı: Büyüme Beklentinin...
Beyaz Eşya Üretimi %11 Arttı
Beyaz Eşyaya ÖTV İndirimi Geliyor
Otomotiv, Konut ve Beyaz Eşyada Duraklama Sinyali
Otomotiv, konut ve beyaz eşyada yılbaşından bu yana satışlar iyi gidiyordu. Ancak eylülde her üç sektörde birden düşüş oldu
Birçok sektörde satışlar düşerken, daralmalar yaşanırken, konut ve otomotiv sektörlerinde %20 - 30 - 40’ları bulan satış artışları moral veriyordu. Beyaz eşya sektöründe de iç satışlarda yüzde 20’lerin üzerinde artış yaşanan aylar oldu. Ancak eylülle birlikte bu trend kesildi. Otomotivde satışlar düştü. 80 binlik satış 60 bine geriledi. Konutta benzer bir gelişme yaşandı. Ocak 2015’ten sonra her ay, geçen yılın aynı ayına göre satışlarda yüksek artışlar gerçekleşirken, eylülde durum tersine döndü ve Türkiye genelinde konut satışları %20,1 azalarak 92 bin 483’e geriledi. Beyaz eşya iç satışlarında bu yıl ilk kez eylülde %5 gerileme oldu. Geçen yıl eylülde toplam iç satış adedi 734 bindi. Bu yıl eylülde 696 bin 533 adete düştü. Yaz aylarını hayli canlı geçiren mobilyada da %30 düşüş var. Bu sektörlerde önceki aylarda gerçekleşen dikkat çekici satış artışları “ertelenmiş talep”, “kur etkisi” gibi birçok farklı gerekçeyle açıklandı.
“Herkes şimdi sakin bir biçimde sanki bir prosedür yerine getirilecekmiş gibi, seçimler yapılacak, hükümet kurulacak ve herkes işine bakacak şeklinde bir beklenti içinde.” Hükümet kurulmasının yanı sıra terör olaylarının azalması hatta ortadan kalkmasının da bir değer beklenti olduğunu ifade eden Durbakayım, “Bu beklentiler içinde satışlar her firmaya eşit dağılmamakla birlikte bazı firmaların satışları artarken bazı firmaların satışları düştü. 2004’teki konut hamlesi başladığında ne varsa satılıyordu. Şimdi projeler büyüdü firmalar gelişti doğru fiyatlandırma yapan, marka bilinirliği olan güvenilir firmalar hiçbir zaman satıştan zarar görmüyor. Ortama göre ürünlerini tanıtarak devam ediyorlar. Bu nedenle ötelenen beklentilerin satışa dönmesiyle seçimden sonra bu açığı kapatacak bir artış bekliyoruz” dedi. Ayrıca kentsel dönüşüm, aff et yasası ve yabancıya satışın bir artı getirmesini beklediklerini anlatan Nazmi Durbakayım, yabancıya satışta beklenen seviyelere yaklaşıldığını, ancak kentsel dönüşümden beklenen yüzde 15’lik artışın gerçekleşmediğini kaydetti. “Tüketici güven endeksinin en düşük seviyesine gerilemesine rağmen beyaz eşyadaki artışı geçen yıl seçim nedeni ile ertelenen bir talep ve kredi kartı taksit sınırlaması nedeni ile ertelenen alımlara bağlıyoruz. Kredi kartı taksit sınırlaması nedeni ile iç satışlar yüzde 2 düşmüştü. Beyaz eşya olarak seçim sonrası belirsizliğin kalkması ile birlikte 2016’da yüzde 4-6 aralığında bir büyüme bekliyoruz.” |