BR> Türkiye'de Tasarım Yönetimini İlk Ele Alan
Firmalardan
Aynı zamanda iş ortağınız olan kardeşiniz
endüstriyel ürün tasarımı mezunu. Bu bağlamda ürün geliştirme sürecinizle ilgili
aktarmak istediğiniz noktalar var mı?
Bugün bu ebatta bir
endüstri olup, başında endüstriyel tasarımcı olan firma sayısı dünyada çok az.
Ürün geliştirme süreci; bir miktar piyasayı koklamakla, önünüze gelen
ihtiyaçlarla ve rakiplerin ne olduğunu hissetmekle şekilleniyor. Tabii bu
süreçte aktif satışla Ar-Ge’nin bir arada çalışması gerekiyor.
Tasarımcılarınızı nasıl seçiyorsunuz?
İşine
göre. Tasarımcı tanıma konusunda ciddi bir noktaya geldik. Yurtiçi ve
yurtdışından tasarımcılarla çalışma ve tasarımı yönetme kavramı ilk ele
aldığımız konulardan. Türkiye’de tasarımcıyla çalışmanın etiği, standartların
nasıl olması gerektiği, finansal kurumlarla olan anlaşmalar, tasarımın korunması
vs Türkiye’de ilk bizim ele aldığımız konular.
Hizmet sunduğunuz
pazara göre yerel tasarımcılarla da çalışıyor musunuz?
Ürününe
göre değişiyor. Tasarımcı seçiminde ürünün cinsi ve duygusu çok önemli.
Türkiye’de tasarım son 15-20 senenin içerisinde kilometre yapmış durumda ama
endüstri ile iç içe geçmiş tasarımcı miktarı çok az. Bu tasarımcıların bir kısmı
da kurumların içerisinde. Yani beyaz eşya ya da elektronik gibi üretim
alanlarında kendi tasarım departmanı olan kurumlarda… Piyasada içinde tasarımcı
olan işlerin çoğunda daha düşük teknoloji ile, daha az endüstriyel işbirliği ile
üretilmiş işler var. Bu noktada biraz yol kat etmişlik gerekiyor. Bugün
Türkiye’de Tanju Özelgin, Arif Özden, Defne Koz, İnci Mutlu, Aziz Sarıyer,
Nevzat Koç gibi çok iyi tasarımcılar var. Ama dikkat ederseniz bunların çoğu
yurtdışında çalışan tasarımcılar. Çünkü tasarımcının bir şeylerden
beslenebilmesi, know-how’ının artıyor olması gerekiyor.
Son
olarak etkinlik ajandanızı ve yeni ürün projelerinizi paylaşabilir
misiniz?
Bu sene yine Orgatech fuarındayız. Ekim ayında ise bir
“airport show”a katılacağız. Bunun yanı sıra, İstanbul 2010 Ajansı ile birlikte
hazırladığımız ve sene sonuna bıraktığımız bir etkinliğimiz
bulunuyor.
Yakında bir küçük mobilya firmasını doyuracak kadar yeni ürünü
piyasaya süreceğimizi söyleyebilirim. Tabii bu yeni ürünlerle birlikte yeni da
yaklaşımlar sunmuş olacağız.
|